דיל? “מנצלים שהרב עמאר בחו”ל להכפישו ולקשרו לסיפורי בדים”

האם נסגר דיל בין הגרש"מ עמאר לבין ראש העיר ירושלים, לפיו ברקת יתמוך בראשל"צ לתפקיד הרב הספרדי בירושלים או שמא מדובר בניסיון הכפשה? • לשכת הרב: "חוטאים לאמת ומצערים את מרן" • החרדים והד"לים לא מרוצים: רשימת בתי הכנסת לא הוגנת • והאם יצליח הניסיון החרדי לפסול את הרב אריה שטרן?
נחמן וייס
כ"א סיון התשע"ד / 19.06.2014 14:15

האם נסגר דיל בין הגרש”מ עמאר לבין ראש העיר ירושלים ניר ברקת, לפיו ברקת יתמוך ברב עמאר בבחירות לרבנות ירושלים כרב הספרדי או שמא מדובר בניסיון הכפשה של הרב הנערץ?

בימים האחרונים שוב מופצים פרסומים לפיהם נסגר דיל בין ברקת לאנשי גרש”מ עמאר, לפיו ראש העיר יתמוך בראשל”צ לכהונת הרב הראשי הספרדי לירושלים, בעוד הרב האשכנזי יהיה מועמד הציונות הדתית, הרב אריה שטרן.

השמועות על דיל שכזה אינן חדשות וכבר נפוצו בעבר – אז הוכחשו שוב ושוב על ידי הצדדים. ברקת מצידו הצהיר כי הוא מחויב לרב חרדי אחד, כאשר על פי הסיכומים הרב החרדי יהיה הרב הספרדי.

בעבר אף דובר על דיל דומה, לפיו ברקת יתמוך במועמד ש”ס דאז הראשל”צ הגר”י יוסף, בתמורה לתמיכת ש”ס ברב שטרן. אך בזמנו הגר”ע יוסף זצ”ל דחה את הדיל, ובסופו של דבר כל מערכת הבחירות נדחתה בכמה שנים.

היחסים בין ברקת לגרש”מ עמאר קרובים מאוד. מנגד גם בין ברקת ויועציו לבין יו”ר ש”ס ח”כ אריה דרעי, שוררת ידידות, ורק בחודשים האחרונים הגיעו השניים לכמה סיכומים בנוגע לשכונות המעורבות בירושלים.

שלשום פורסמה רשימת בתי הכנסת שנציגיהם ישתתפו בגוף הבוחר לרבנות ירושלים. לחרדים10 נודע כי הסיעות החרדיות, מבקשות לערער על הרשימה בטענה שהרשימה הורכבה לפני כשלוש שנים, ואינה רלוונטית כעת וכי יש לבחון מחדש את יחסי הכוחות בין בתי הכנסת בעיר.

לעומת זאת גורמים בציונות הדתית גם הם אינם מרוצים מהרשימה. אלה אמרו לחרדים10 כי היה מצופה בעיר בעלת רוב ציוני שיהיה רוב לבתי הכנסת הציוניים.

גורמים בסיעות החרדיות בירושלים מעריכים בשיחה עם חרדים10, כי מהלך זה ידחה את הבחירות בעוד כמה חודשים, וכי הן לא יתקיימו בתאריך המתוכנן באמצע חודש אלול.

המטרה של הדחייה היא לגרום למועמד הציוני-הדתי, הרב שטרן, לעבור את גיל שבעים ולהיפסל מלהתמודד.

מנגד בציונות הדתית אומרים לחרדים10, כי במידה והחרדים ימשיכו בסחבת, וינסו לפסול את הרב שטרן, במשרד הדתות כבר עובדים על שינוי החוק, שיאפשר גם לרבנים מעל גיל 70 להתמודד לרבנות עיר.

תגובת לשכת הגרש”מ עמאר – השוהה בימים אלו בחו”ל: “מרן שליט”א הביע את דעתו באופן נחרץ בנושא זה, במכתב שפרסם בכתי”ק לפני כשנה, ומאז ועד עתה לא חל כל שינוי בדעתו.

“הרב איננו מעוניין כלל להתמודד על תפקיד זה. המדברים בשמו בנושא זה, עושים מעשה חמור, חוטאים לאמת ומצערים את מרן. צר לנו שיש גורמים אינטרסנטיים המנצלים את שהותו של מרן במסע חיזוק בחו”ל, כדי להכפישו ולקושרו שוב לסיפורי בדים. ולשומעים ינעם”.

תגובת מטה הרב שטרן: “מטה הרב שטרן לא מתעסק בבחירת הרב הספרדי”.

מלשכת ברקת נמסר: בניגוד לדברים שפורסמו, אין כל עסקה או דיל לבחירת רב ראשי כזה או אחר לירושלים. ברקת אינו פועל לגופו של אדם, אלא לגופו של עניין ועוסק אך ורק בקידום העיקרון של מינוי רב ראשי מהמגזר הציוני, לצד רב מהמגזר החרדי כפי שראוי לירושלים.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    למה הכפשה? זהו דיל מצויין!
    19/06/2014 15:25
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. בחירה של הגר”א שטרן והגרש”מ עמאר תביא כבוד גדול לירושלים עיר הקודש ולשלום ואחווה בין כל חלקי העם

    • אלי   22/06/2014 11:40

      זה נשמע לי הזוי לחשוב על זה אפילו

  2. גם לפני כשנה ברבנות הראשית הוא היה בספרד
    20/06/2014 10:03
    ספרדי כואב
  3. והכחיש שהוא תומך ברב סתיו, אח”כ הוא אומר אני עפר לרגליו של מרן