נעצר בעל עדר גמלים ששוטט בכביש • רגבים: “למצות את הדין”

שוטרים ופקחי 'סיירת ירוקה' תפסו אתמול עדר של גמלים שהסתובב בכביש 40 -
והעבירו אותו לאחסון בצפון • בעל העדר, בשנות ה-70 לחייו, נעצר והועבר לחקירה • תנועת רגבים: "מדובר בעבריין סדרתי שעדר הגמלים שלו היה מעורב ככל הנראה בשתי תאונות קטלניות בנגב בשנים האחרונות"
חיים טוויל
ט"ו אב התשע"ז / 07.08.2017 13:10

אתמול (ראשון) בבוקר התקבל במוקד 100 של המשטרה דיווח על עדר גמלים שנראה על כביש חצרים-באר שבע. שוטרים ואנשי ‘הסיירת הירוקה’ שהוקפצו אל המקום תפסו את ששת הגמלים ששוטטו במקום והעבירו אותם לאחסנה בצפון.

השוטרים עצרו בדואי בשנות ה-70 לחייו, בחשד שהעדר שייך לו וכי לא נקט באמצעי הזהירות המתבקשים על מנת למנוע מהגמלים לפסוע לאורך ציר הנסיעה ולסכן את הנהגים.

הבדואי הועבר לחקירה בתחנת המשטרה בבאר שבע, והיום תבקש המשטרה להאריך את מעצרו.

“בעלי החיים המתהלכים בקרבת צירי התנועה, ולעיתים אף על נתיב הנסיעה, מסכנים חיים לא אחת”, אומרים במשטרה. “לעיתים, תאונות דרכים אלו מסתיימות באופן טראגי. משטרת ישראל פועלת כל העת, יחד עם גופים נוספים, באמצעות מבצעים יזומים ופעילות שוטפת במפגעים נקודתיים על מנת למנוע את הסיכון ככל שניתן לציבור משתמשי הדרך”.

בתנועת רגבים מתייחסים היום (שני) להודעת המשטרה, ודורשים למצות את הדין עם בעל עדר הגמלים שגמליו נתפסו על ידי המשטרה.

ברגבים טוענים כי מדובר בבעל עדר שגמליו היו מעורבים, ככל הנראה, בשתי תאונות קטלניות בנגב בשנים האחרונות.

“הכתובת היתה על הכביש! מדובר בעבריין סדרתי שעדר הגמלים שלו היה מעורב במותו של דוד כהן ז”ל וככל הנראה גם במותה של מיכל ונטורה ע”ה”, נאמר בהודעת רגבים.

לפני שנה הודיעה הפרקליטות למשפחתו של דוד כהן ז”ל, שנהרג בתאונת דרכים כתוצאה מפגיעת גמל משוטט, כי החליטה באופן סופי לסגור את תיק החקירה, וכי לא תעמיד לדין את מי שהוגדר על תג הזיהוי של הגמל כבעליו.

התאונה הקשה התרחשה לפני כשנתיים, אז אירעה ההתנגשות בין כהן, תושב כפר רתמים בן 33, נשוי ואב ל-3 ילדים, לגמל ששוטט בשטח המועצה האזורית רמת נגב.

האיש, המחזיק בעדר שלם, נעצר על ידי המשטרה. הוא נחקר בחשד שהותיר את הגמל לשוטט ובעקבות כך גם בנוגע לאחריות לתאונה הקשה.

בחקירתו טען כי הגמל אכן היה בבעלותו, אך הוא מכר אותו זמן קצר לפני התאונה. כשנשאל למי הוא מכר את הגמל, הוא השיב כי אינו יודע. התיק הועבר לפרקליטות, שהחליטה לסגור את התיק מחוסר ראיות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות