מקורבים לחקירה ל-nrg: הרו לא מוסיף הרבה לחומרים נגד נתניהו

הרו חיזק את תיק 2000, אולם היועץ המשפטי יתקשה להגיש אישום; בתיק המתנות הרו רק אישש המידע הקיים • עד המדינה למקורביו: "לא מחפש 'להפיל' את נתניהו, בנסיבות אחרות הייתי יוצא למאבק" • אמו של הרו: "כל התרגיל הזה נגד ארי ונגד כל מי שסביב ביבי - היה כדי לתפוס את ביבי"
חיים טוויל
ט"ו אב התשע"ז / 06.08.2017 22:17

מקורבים לחקירות ראש הממשלה  מעריכים כי הערך המוסף של ארו הרי, ראש הסגל לשעבר של ראש הממשלה, שחתם על הסכם עד מדינה בפרשות 1000 ו-2000, ושעליהן הוא אמור למסור מידע תמורת עונש של עבודות שירות וקנס בלבד – לתהליכים המשפטיים נגד נתניהו אינו רב. כך מדווח אריאל כהנא באתר nrg.

על פי אותם מקורבים המצוטטים ב-nrg, הרו חיזק משמעותית את תיק 2000 ואולם בפרשה זו יתקשה היועץ המשפטי לממשלה להגיש כתב אישום, שכן מרבית הפוליטיקאים בישראל מנהלים יחסי קח-תן עם התקשורת-  ונתניהו מבחינה זו לא המציא את השיטה.

באשר לתיק 1000, אומרים המקורבים, הרו לא תרם לחוקרים חומר שלא היה בידיהם אלא בעיקר אישש מידע קיים.

על פי המקורבים לחקירה, יחלפו בכל מקרה חודשים רבים ואולי למעלה משנה, עד שתבשיל החלטה סופית אם להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה.

הרו: “לא מחפש להפיל את נתניהו”

בחדשות 2 דוח הערב כי ארי הרו אמר למקורביו: “אני לא שולה זקן, אני לא מחפש להפיל את נתניהו”.

לדבריו, “מאשימים אותי בעבירה שאיננה קשורה אליו ולדעתי לא עברתי אותה. הברירה היא לא אם אני או הוא הולכים לכלא, אלא אם אני אלך לכלא ללא סיבה או לא. ההגדרה של עד מדינה זה מישהו מבפנים שבא ומתהפך על הבוס שלו. זה לא נכון. תיק 2000 זה לא פרשיה שאני פתחתי. זה משהו שבעל כורחי נפל עליי כשהייתי שם. היכולת שלי לדבר או לדבר עם המשטרה זה לא רלוונטי”.

ראש הסגל לשעבר אמר עוד: “לא חשבתי בזמן אמת שאלה עבירות פליליות וגם עכשיו אני לא מתיימר לקבוע זאת. לכן הטענה שזה ‘לפתוח על נתניהו’ איננה נכונה. זה לא עולם המושגים שלי בכלל.

“בנסיבות אחרות הייתי יוצא למאבק, אבל במצב הנוכחי ולאור המשאבים שהושקעו אין בזה טעם. אם הראיות נגדי היו כל כך חזקות הייתי הולך לחמש שנים בכלא ולא היו מסכימים בפרקליטות לרדת כל כך”.

הרו, יליד ארצות הברית, כיהן פעמיים בתור ראש לשכתו של נתניהו. לדבריו, עשה זאת מתוך ציונות, “כי קראו לי. זו הסיבה שעליתי לארץ ושאני מגדל פה את ילדיי. אני גאה בתקופה ששירתתי בה את הציבור תחת נתניהו ואין לי על מה להתבייש בה”.

הוריו:  “המשפחה די מדוכאת”

אמו של ארי הרו אמרה לחדשות 2: “זה ממש מפריע לי שאף אחד לא שם לב לברור מאליו: כל התרגיל הזה נגד ארי ונגד כל מי שסביב ביבי היה כדי לתפוס את ביבי”.

לדבריה, “ארי הוא אחד האנשים הכי מכובדים ואמינים שאני מכירה, ואני חושבת שהוא היה קרוב לביבי כי הוא ידע שהוא יכול לבטוח בו. אני לא יודעת אם הם דנו בנושאים אישיים, אבל אני יודעת שהיה לנתניהו הרבה אמון בארי”.

אביו של הרו הוסיף: “המשפחה די מדוכאת. עשינו עלייה מלוס אנג’לס, וחשבנו שזה יהיה מקום טוב לגדל את הבנים שלנו. הם ניסו לתת בחזרה למדינה, וזה לא נגמר כל כך טוב”, סיכם, “הוא נכנס לצרות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות