הרו הציג לחוקרי יאח”ה את המידע שהוא יכול לספק כעד מדינה

ראש הסגל לשעבר בלשכת נתניהו הציג לחוקרי יאח"ה בראשי פרקים את המידע שהוא יכול לספק כעד מדינה בתיקי 1000 ו-2000 - על מנת לקדם את המגעים לעסקה • ימסור פרטים גם בתיק 3000 • פרקליטו הוא שפנה למדינה לפני מספר חודשים - ורק בתקופה האחרונה הפרקליטות נענתה
חיים טוויל
י"א אב התשע"ז / 02.08.2017 21:04

ארי הרו, מי שכיהן כראש הסגל של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ימסור מידע גם על פרשת הצוללות לקראת חתימתו על הסכם עד המדינה. כך דווח הערב (רביעי) בחדשות 2.

בשלב זה לא ברור מה הרו, החשוד בפרשה שאינה קשורה לחקירות נתניהו, יכול לספק לחוקרי המשטרה, אך על פי ההערכות מדובר במידע משמעותי.

לפי חדשות 2, ההערכות נובעות מכך שלא המדינה היא שיזמה את הפניה להפוך את הרו לעד מדינה, אלא פרקליטו הוא שפנה למדינה לפני מספר חודשים. רק בתקופה האחרונה הפרקליטות נענתה וביקשה להתקדם.

הרו הוא זה שנשא את מכשיר ההקלטה שתיעד חלק משיחות נתניהו ומוזס שהתגלגלו לפרשה 2000. בשלב מאוחר יותר העביר הרו את הטלפון הסלולרי המקליט שלו לראש הממשלה, אך ההקלטות הדרמטיות הללו נמצאו בביתו כאשר נעצר במסגרת חקירת פרשה אחרת.

לפי ההערכה, מאחר שהרו היה ראש הסגל של נתניהו והוא זה שאחראי להקלטות השיחות בין ראש הממשלה למוזס, ניתן לשער כי לנתניהו יש סיבה להיות מודאג.

בימים האחרונים מסר הרו לחוקרי המשטרה עדות בראשי פרקים, שמטרתה להציג את המידע שהוא יכול לספק כעד מדינה, במסגרת חקירות תיקים 1000 ו-2000. העדות נועדה לקדם את המגעים בינו לבין המשטרה והפרקליטות, והיא מהווה תנאי בסיסי לחתימה על ההסכם. יצוין, כי עד המדינה מחויב לספק מידע תומך בנוסף לעדות שהוא מוסר.

על פי הנהוג בעדות כזו, היא אינה יכולה להיות מופנית נגד הרו, והמשטרה יכולה לעשות בה שימוש רק בתנאי שהסכם יבשיל וייחתם. רק לאחר החתימה על הסכם עד מדינה, עשוי הרו לשוב עם החוקרים ולמסור את מה שמכונה “עדות ניקיון” – במסגרתה מחויב העד למסור את כל המידע שיש ברשותו ואת כל העבירות שביצע בעבר – בין אם קשורות בתיק, ובין אם אחרות.

החקירה נגד הרו החלה כחקירה סמויה בשנת 2015, ועברה בסופה לשלב הגלוי. היחידה הארצית של המשטרה סיימה את החקירה וגיבשה תשתית ראייתית לביצוע עבירות שוחד, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, קשירת קשר לפשע והלבנת הון על ידי הרו, בעת ששימש כראש הסגל בלשכת נתניהו.

במסגרת הסדר ניגוד עניינים עליו חתם הרו לקראת כניסתו לתפקיד ראש הסגל, הוא התחייב למכור חברה שהיתה בבעלותו ולא לעסוק בעניינים הנוגעים לה. ממצאי החקירה, אמרו אז במשטרה, הצביעו על כך שמכירת החברה היתה למראית עין בלבד באמצעות מצג שווא, בעוד שבפועל המשיך להחזיק בה, להנות מרווחיה ולקדם את ענייניה במסגרת תפקידו הציבורי.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות