שיא היסטורי: 1300 יהודים עלו להר הבית בט’ באב • ירדן: ‘הקיצונים פלשו’

בארגוני המקדש מרוצים: 1300 יהודים עלו להר הבית • הראשל"צ הגר"י יוסף גינה בהודעה מיוחדת: "לצערנו עלו אל הר הבית, דווקא היום, תשעה באב" • שר החוץ הירדני זועם על שבירת השיא של עליית יהודים ביום אחד: "קיצונים פרצו למסגד אל אקצא, שיא חדש מאז תחילת הכיבוש ב-1967"
חיים טוויל
ט' אב התשע"ז / 01.08.2017 17:37

הראשון לציון, הגר”י יוסף, פרסם אחר הצהריים (שלישי) הודעה מיוחדת נגד העלייה ההמונית של יהודים להר הבית שהתרחשה היום – תשעה באב.

“1043 יהודים עלו היום לצערנו אל הר הבית, דווקא היום, יום ט’ באב, היום בו חרב בית המקדש, חובה לשוב ולהזכיר, העליה להר הבית אסורה על פי ההלכה, אותם יהודים העולים להר הבית מחללים את קדושתו”, נאמר בהודעת הראשל”צ.

מנגד, המשנה לראש עיריית ירושלים, דב קלמנוביץ’, פנה היום למשטרה בבקשה להשאיר את הר הבית פתוח ליהודים שעה נוספת. “יהודים מכל הארץ שרבניהם מתירים להם הגיעו לפקוד את הר הבית ביום שמסמל יותר מכל את אבדן המקום הקדוש ביותר ליהודים. לא מתקבל על הדעת שאנשים צמים ובחום הכבד ממתינים משעות הבוקר להיכנס להר הבית ולבסוף יחזרו לבתיהם מבלי שזכו להיכנס”.

על פי הודעת ארגון ‘סטודנטים למען הר הבית’, מספר היהודים שעלו להר הבית מתחילת הבוקר עומד על כ-1,300 בני אדם. לפי הארגון, מדובר ב”שיא היסטורי”. בארגון טענו, כי “המשטרה לא נערכה כראוי והתקשתה לנהל את העליות וכתוצאה מכך יהודים נאלצו להמתין שעות”.

שר החוץ הירדני איימן ספדי אמר היום בכינוס שרי החוץ של המדינות האסלאמיות בטורקיה, בעקבות עליית מספר שיא של יהודים למתחם הר הבית: “קיצונים פרצו למסגד אל אקצא”. הוא טען כי מדובר בהמשך ההפרות של ישראל את הסטטוס קוו.

לדבריו, “הסתיים משבר אחד, אבל משברים רבים ומסוכנים יותר עלולים להתפרץ בגלל ההפרות הנמשכות של ישראל, כמו זו שאנו עדים לה היום”.

הוא הוסיף: “פורסם שמספר הקיצונים שפלשו לרחבה הגיע ל-1,080, שזה שיא חדש מאז תחילת הכיבוש ב-1967”.

הר הבית

צילום: דף הפייסבוק של ארנון סגל

 

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות