בני משפחות החטופים האזינו לשיחת החטיפה: “היה קשה”

קציני משטרה הגיעו לבתי הורי שלושת החטופים והשמיעו להם את שיחת החטיפה • "שמעתי את הקלטת. בניגוד לדברי השר אהרונוביץ', בכלל לא קשה להבין אותה. הנער אומר: חוטפים אותי" • המפכ"ל הקים צוות בדיקה ומתלונן: "חיצי הביקורת המופנים כלפינו נושאים נופך ציני"
שי ויספיש ושמוליק קרסיק
כ' סיון התשע"ד / 18.06.2014 19:27

הורי שלושת הנערים החטופים – גיל-עד שעאר, אייל יפרח ונפתלי פרנקל – האזינו היום (רביעי) לשיחת הטלפון שקיים גיל-עד עם מוקד המשטרה 100 מיד לאחר ביצוע החטיפה.

בשעות הצהריים הגיע לבית משפחת שעאר שבישוב טלמון קצין בדרגת סגן-ניצב ובידו מחשב נייד ועליו הקלטת השיחה. באותו הזמן הגיע קצין משטרה גם לבית משפחת יפרח שבישוב אלעד וקצין לבית משפחת פרנקל שבנוף איילון – כולם במטרה להשמיע את אותה ‘שיחת החטיפה’ מיום חמישי בשעה 22:25.

 אחרי שמיעת השיחה, שנמשכת שתי דקות, הגיבו הוריו של נפתלי פרנקל אמרו: “סומכים על כוחות הביטחון שיחזירו את ילדינו בשלום”.

ביישוב טלמון סירבה משפחת שעאר להתייחס לשיחה עצמה, אולם מקורבים בסביבת המשפחה מספרים שהסיטואציה הייתה קשה מאוד עבורם. , בנם גיל-עד הוא החטוף שצלצל למוקד המשטרה. עוד דווח, כי במהלך השמעת השיחה, חלק מבני המשפחות התקשו לשמוע את הקלטת, ויצאו מהחדר.

 “בכלל לא קשה להבין”

השר לביטחון פנים והמשטרה טענו לאורך כל הדרך כי השיחה הייתה בעייתית ולכן לא טופלה כמצופה. השר יצחק אהרונוביץ’ אף טען ש”קשה מאוד להבין” את הקלטת, אבל במערכת הביטחון טוענים בתוקף כי מדובר בניסיון עקר להגן על המשטרה והמפכ”ל מפני ועדת החקירה והזעם הציבורי.

מוקדם יותר היום, במהלך ביקורו בישיבת מקור חיים בכפר עציון, הישיבה בה לומדים שניים מהחטופים – שעאר ופרנקל, התייחס אהרונוביץ’ לביקורת החריפה על התנהלות המוקד המשטרתי ואמר כי “הביקורת על השוטרים מוצדקת” . “שמעתי את הקלטת, קשה מאוד להבין אותה, אבל באחד הימים היא תובא לידיעת הציבור. אם היו תקלות יש לבדוק זאת. צריך לזכור שיש לבדוק את הדברים ולהפיק את הלקחים”, ציין אהרונוביץ’.

אולם בניגוד לדבריו, אנשים ששמעו את הקלטת מעידים אחרת. רועי שרון, הכתב לענייני שטחים של ערוץ 10, כתב בחשבון הטוויטר שלו: “שמעתי את הקלטת. בניגוד לדברי השר אהרונוביץ’, בכלל לא קשה להבין אותה. בטח לא את החלק שהנער אומר: חוטפים אותי”. בכיר במערכת הביטחון אמר ל-Ynet כי “שומעים בבירור. מי שטוען אחרת מטעה במטרה לגונן על המשטרה”.

 המפכ”ל מתלונן על חיצי הביקורת

בעקבות הביקורת הציבורית, הורה הערב המפכ”ל, רב-ניצב יוחנן דנינו, על הקמת צוות שיבדוק את התנהלות המשטרה בקבלת שיחת הטלפון.

“אני ער לביקורת הציבורית, ואף מבין אותה ככל אחד ואחד מכם, באשר לדרך הטיפול המשטרתי בשיחת הטלפון שהתקבלה במוקד 100 בליל החטיפה”, אמר המפכ”ל. “כפי שכבר הצהרתי לא פעם בעבר, משטרת ישראל תחקור ללא פשרות וללא הנחות, באופן מעמיק ויסודי, כל טענה או ביקורת המושמעת באשר להתנהלותה.

“על כן, ולאחר ששר הביטחון עדכן את משפחות הנערים בממצאי החקירה הוריתי על הקמת צוות לבדיקת אופן המענה במוקד, אשר יביא ממצאיו בפני ללא דיחוי”.

בהמשך מתלונן המפכ”ל על כך “שחיצי הביקורת המופנים כלפינו נושאים לעיתים נופך ציני, בלתי ראוי ובלתי הולם”.

לפי הודעת מפכ”ל המשטרה, “מטרות הצוות – בדיקת אופן טיפול מחוז ש”י בשיחה, מרגע קבלתה ועד להכרזה על אירוע של חשד לחטיפת הנערים; בדיקת אופן הטיפול של יחידות המשטרה השונות בתלונות ובפניות שנעשו במהלך הלילה.

” בראש הצוות יעמוד תת ניצב משה ברקת, ראש חטיבת השיטור באגף המבצעים, והשתתפות של שישה קציני משטרה שישמשו כחברי הצוות. הצוות יציג את מסקנותיו והמלצותיו בימים הקרובים”.

 כזכור, ביקורת חריפה נמתחה על המפכ”ל שחזר לארץ מביקורו בארצות הברית רק שלושה ימים מרגע תחילת הפרשה.

כאמור, מוקדם יותר היום פגשו בני משפחות הנערים החטופים את שר הביטחון בלשכתו שבקרייה בתל-אביב, והם עודכנו בפרטי המשך מבצע ‘שובו אחים’ לאיתור הבנים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות