רשת ‘אופטיקה הלפרין’ נקנסה ב-90,000 שקלים על פרסום מטעה
בית המשפט המחוזי בירושלים קיבל את טענת פרקליטות מחוז ירושלים וקבע כי הרשות להגנת הצרכן צדקה כשהטילה עיצום כספי על רשת ‘אופטיקה הלפרין’.
הקנס הוטל על הרשת בעקבות פרסום לפיו כל משקפי הראיה ימכרו במחיר 50 ש”ח, וזאת מאחר שפרסום כזה עלול להטעות את הצרכנים בניגוד לחוק הגנת הצרכן.
בית המשפט העמיד את גובה העיצום על סכום של 90 אלף ש”ח.
הפרסום כלל אמירה בולטת ומודגשת לפיה מחיר “כל משקפי הראיה הוא 50 ש”ח”. לאחר אמירה זו נכתב באותיות קטנות: “לא תמצאו אותיות קטנות, אין יוצא מן הכלל! כל מסגרות המשקפיים שמחירם עד 800 ש”ח כלולים במבצע. המבצע תקף ברכישת עדשות”.
עו”ד משה וילינגר, מפרקליטות מחוז ירושלים, טען בבית המשפט: “ההטעיה היא בכך שבניגוד לאמירה המרכזית, בפועל לא ניתן היה בשום אופן לרכוש משקפיים ב-50 ש”ח אלא בכפוף לרכישת עדשות (במחיר מאות שקלים) ורק לגבי מסגרות עד סכום מסוים”.
“כמו כן, בניגוד לאמירה שאין אותיות קטנות בפועל היו אותיות קטנות, ובניגוד לאמירה שאין יוצא מהכלל היו יוצאים מהכלל. הפרקליטות סבורה כי הטלת עיצום כספי משמעותי עשוי להרתיע בעלי עסקים שלא לפרסם ניסוחים העלולים להטעות”, הוסיף.
בית משפט השלום קבע שאין בפרסום משום הטעיה.
אולם בערעור שהגישה פרקליטות מחוז ירושלים לבית המשפט המחוזי ציינו השופטים כי לשיטתם לכאורה יש הטעיה באמירה.
עם זאת, השופטים הציעו כי הערעור יתקבל חלקית לגבי שיעור העיצום. לנוכח ראשוניות המקרה, העמיד בית המשפט את העיצום הכספי על סך 90,000 ש”ח.
תגובות
אין תגובות