חבר ועדה למלחמה בעוני: ילודה מעודדת עוני • שטבון: “תתפטר!”

ד"ר יוסי זעירא, חבר בוועדת אלאלוף למלחמה בעוני: העלאת הקצבאות מלכתחילה הייתה טעות כיוון שהיא מעודדת ילודה • ח"כ שטבון: "ילודה, כמו גם עלייה, היא מנוע הצמיחה של מדינת ישראל"
כ' סיון התשע"ד / 18.06.2014 14:51

הבוקר (רביעי) התראיין בתכנית ‘סדר יום’ בקול ישראל ד”ר יוסי זעירא, חבר בוועדת אלאלוף למלחמה בעוני, והתייחס לקיצוץ בקצבאות הילדים.

לטענת זעירא, העלאת הקצבאות מלכתחילה הייתה טעות כיוון שזו מעודדת ילודה – וילודה מעודדת עוני.

ח”כ יוני שטבון, אב לשבעה וחבר ויו”ר פורום השכונות הארצי, תבע מזעירא: “התפטר מוועדת אלאלוף או התנצל על דבריך”.

“לא ייתכן”, אמר שטבון, “שכך ידבר חבר בוועדה למלחמה בעוני. לשיטת זעירא, גם צמצום האנושות היה מוביל לצמצום היקפי העוני”, והדגיש כי, “זהו משפטו מיותר, לא אנושי וגם לא יהודי”.

לטענת ח”כ שטבון, “ההיפך הוא הנכון. ילודה, כמו גם עלייה, היא מנוע הצמיחה של מדינת ישראל למול האתגרים העומדים בפניה בחזית החברתית כמו גם הביטחונית”.

ח”כ שטבון הוסיף: “קצבאות הילדים הן הלחם והחלב במקרר של מאות ואלפי משפחות בישראל, קיצוצן היה טעות טראגית ופגישה אנושה באיכות החיים של רבבות ילדים”. שטבון הבטיח כי יפעל להחזרת קצבאות הילדים כי לדידו “אי אפשר לדבר על שוויון הזדמנויות כשמונעים את הקיום הבסיסי”

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    טענה ישנה שכבר נאמרה ע''י ... פרעה .
    18/06/2014 16:50
    נח
  1. אבל ה’ אומר כן ירבה וכן יפרוץ.
    ואילו היית במצריים היית נשאר שם במכת חושך.
    אבל משיח יגאל אותך בעל כורחך.

  2. פן ירבה
    18/06/2014 16:51
    דוב
  3. פרעה מלך מצרים חשש פן ירבה – כעת בראשית צמיחת גאולתנו כחזון נביאי המזרחי קם חבר בוועדה מכובדת מטעם השלטון וחוזר ככלב ששב על קיאו עם החשש פן ירבה, ואולם שכינה הקדושה אומרת ‘כן ירבה וכן יפרוץ’. ימותו הקנאים

  4. שטבון- עוד אחד שלא מבין כלום
    18/06/2014 21:35
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  5. מאיפה הגיע? איפה יוסי זעירה ואיפה השיטבון הזה? איפה היה כשחילקו מנת שכל להבין ולהשכיל? אולי שיחזור לישיבה למאה שנים הבאות?