דיווח: שחרור מחבלים עבור מידע • גולדין: “אסור לשחק לידי החמאס”

פרסומים: הושגה התקדמות בין חמאס לישראל על השבת גופות החיילים ושלושת האזרחים המוחזקים בעזה • משפחת גולדין: "ממשיכים במאמצים לשכנע את הממשלה לשנות המשוואה ולהפוך אחזקה בחיילי צה״ל מנכס לנטל עבור חמאס" • משפחת שאול: "לא יודעים אם האינפורמציה נכונה"
חיים טוויל
ט"ו תמוז התשע"ז / 08.07.2017 21:23

מקורות בארגון הטרור חמאס טוענים, כי הארגון קרוב מאוד להשלמת ‘עסקת מידע’ עם ישראל, שאמורה להביא לשחרור מחבלים מהכלא הישראלי ובהם משוחררי עסקת שליט שנעצרו מחדש.

מלבד שחרור המחבלים ששוחררו בעסקת שליט, חמאס מתנה את ביצוע העסקה בשחרור נשים וילדים, כמו גם חברי המועצה המחוקקת הפלסטינית שנכלאו.

בתמורה, ימסור חמאס מידע על שני החיילים הישראלים, אורון שאול והדר גולדין.

להערכת גורמים בחמאס, ביצוע העסקה הזו יאיץ את ביצוע העסקה הגדולה לשחרור שני החיילים, ולהשבת שלושת האזרחים הישראלים הנעדרים – אברה מנגיסטו, הישאם א-סייד, וג’ומעה איברהים אבו גנימה.

בכירים בחמאס אומרים כי בשלב השני של העסקה חמאס ידרוש את שחרור בכיר פת”ח, מרואן ברגותי, ומזכ”ל החזית העממית, אחמד סעדאת, בראש הרשימה שיגיש לישראל.

הבוקר דיווח עיתון ‘אל-אחבאר’ הלבנוני כי ייתכן שישראל וחמאס מתקרבות לסיכום השלב הראשון של עסקת חילופי שבויים. בישראל אישרו כי אכן יש התקדמות, אולם בחמאס הכחישו.

בדיווח בעיתון, המתבסס על מקורות בחמאס, נכתב כי החלק הראשון של העסקה, שייצא לפועל תוך שלושה חודשים, דומה במאפייניו לשלב הראשון בעסקה לשחרור גלעד שליט. בשלב זה, שיושם ב-2009, קיבלה ישראל סרטון וידאו שלו המתעד אותו בשבי.

לפי “אל-אחבאר”, בשלב השני של העסקה יוחזרו האזרחים הנעדרים לישראל. בתמורה לכך ישראל תשחרר את האסירים מרואן ברגותי ואחמד סעדאת, מזכ”ל החזית העממית, בנוסף לאסירים ממזרח ירושלים וערבים-ישראלים.

עם זאת, בדיווח נכתב כי ישראל רחוקה מהסכמה על תנאים אלה.

משפחותיהם של החיילים אורון שאול והדר גולדין, שגופותיהם מוחזקות בידי חמאס ברצועת עזה מאז מבצע ‘צוק איתן’ לפני שלוש שנים , אמרו הערב (מוצאי שבת) כי הן לא יודעות אם הדיווחים על כך שהושגה התקדמות במגעים על השבתו נכונים.

משפחתו של החייל הדר גולדין, התייחסה עם צאת השבת לדיווחים: “במהלך שלוש השנים האחרונות ידענו הרבה סבל ואכזבה בכל הנוגע להשבתו של בננו ואחינו הדר חזרה לישראל ולחיק המשפחה. אנו כמשפחה לא קיבלנו כל דיווח מגורם ישראלי רשמי על מגעים כלשהם ולכן אנו ממשיכים לשאת תפילות לשובו של הדר.

“אנחנו ממשיכים במאמצים שלנו לשכנע את ממשלת ישראל לשנות את המשוואה ולהפוך את האחזקה בחיילי צה״ל ובאזרחי ישראל מנכס לנטל עבור חמאס. אנו כמשפחה מקבלים את המידע רק מגורמים ישראלים רשמיים. אסור לנו לשחק לידי חמאס ומערכת הדיסאינפורמציה שלו”.

משפחתו של סמ”ר אורון שאול הגיבה לפרסומים: “נחשפנו להתפתחות בעקבות הפרסומים בתקשורת בלבד ואין אנו יודעים כלל באם מדובר באינפורמציה נכונה.

“בשבועות הקרובים אזרחי ישראל יציינו שלוש שנים למבצע צוק איתן אך עבורנו המבצע לא הסתיים ומאז חיינו הפכו לגיהנום. אנו פונים לרה״מ- אל תפקיר את סמ״ר אורון שאול לוחם גולני בשבי החמאס. כמו שידעת לשלוח אותו על נגמ״ש להגן על אזרחי ישראל כך תדע גם להשיב אותו הביתה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות