‘הסוכנות היהודית’ נעזרת בארגון נוצרי מיסיונרי ועוזרת לו כלכלית?

לפי דיווח באתר nrg, הסוכנות היהודית משתפת פעולה עם ארגון המופיע ברשימה של קהילות משיחיות שונות בישראל • בתהליך הרישום שמוצע לעולים באתר הקנדי של הארגון, הם נדרשים להצהיר על קבלת התנאים של 'קבלת פנים הנוצרית' • הסוכנות: הם התחייבו בכתב שהארגון לא עוסק בפעילות מיסיונרית
יוני גרין
י"ג תמוז התשע"ז / 07.07.2017 01:12

האם הסוכנות היהודית פועלת בעזרת גורמים מיסיונריים המזוהים עם קהילת ‘היהודים המשיחיים’?

לפי דיווח של צביקה קליין באתר nrg, הקשר בין  ארגון נוצרי בשם Aliyah Return Center, או בשמו המקוצר ה-ARC – ארגון בעל מאפיינים משיחיים לסוכנות היהודית מופיע באופן גלוי באתר של הארגון.

בכתבה בעלת אופי שיווקי שפורסמה במגזין של הג’רוזלם פוסט צוין, כי הסוכנות מסייעת לארגון המיסיונרי מבחינה כלכלית, ומעבירה לאנשיו פרטי קשר ורשימות של עולים פוטנציאליים, כדי שבארגון יוכלו להזמין אותם להתארח בבית ההארחה שהוא מפעיל בטבריה.

לפי הפרסומים, הסוכנות גם מעבירה לארגון רשימות של חיילים בודדים, עמם יוכלו ליצור קשר. החיילים יכולים לקבוע את בית הארחה כמקום מגוריהם בתקופת השירות הצבאי, ויוכלו לשוב ולהתגורר במקום לאחר שסיימו את השירות הצבאי.

קליין מדווח, כי למרות שבאתר ה-ARC אין אזכור מפורש לפעילות המשיחית של הארגון, יש לכך סימנים במקומות שונים.

כך, למשל, אתר ‘הקהילה’ הוא אתר של ארגונים וקהילות משיחיות שונות בישראל, ובתוכו ניתן למצוא ביטוי מפורש לאג’נדה הנוצרית משיחית של פעיליו. ברשימת הארגונים הפעילים ב’קהילה’, שנמצאת באתר, נמצא גם מרכז ה-ARC.

קליין מדווח עוד, כי בתהליך הרישום וההיכרות שמוצע לעולה, באתר הקנדי של הארגון, הוא מתבקש להצהיר על קבלת התנאים של ‘קבלת הפנים הנוצרית’.

חיפוש מעמיק על הקהילה ופעיליה, מעלה ממצאים המחזקים את טענת הקשר שיש לארגון עם פעילות מיסיונרית. כמו סרטון המתאר את פעילות הארגון בקווים ברורים, ובמאפיינים גלויים של מיסיון.

הארגון גם מפעיל רשת של מתנדבים נוצרים, וקורא להם לבוא ולסייע בפעילויותיו השונות בארץ. המתנדבים נקראים שלא להצהיר על מטרת הגעתם לישראל, מכיוון שהארגון לא מנפיק להם ויזות התנדבות בארץ, מסיבות שאינן ברורות, אלא מורה למתנדבים להצהיר שהגעתם לארץ היא למטרות תיירות בלבד.

מהסוכנות היהודית נמסר לאתר nrg: “שיתוף הפעולה של הסוכנות עם הארגון האוונגלי נוגע אך ורק לשיפוץ של מבנים בבית זרע, שבהם תוקם קרית חינוך של הסוכנות, כולל מיקום למכינה קדם צבאית משותפת לצעירים יהודיים וערבים-נוצרים.

“פעילותם של מתנדבי הארגון נוגעת לשיפוץ, נקיון והכשרת המתקן, ואין להם כל מעורבות שהיא בתכנים של הפעילות החינוכית. בית ההארחה בטבריה אינו קשור לשום פעילות סוכנותית והפרסומים לגביו מטעים, מה גם שהוא כבר נסגר”.

בסוכנות אומרים עוד: “יש להבהיר כי ראש הארגון התחייב בפנינו בכתב כי מלכתחילה אין ארגונו עוסק בפעילות מיסיונרית, וכי אין בכוונת הארגון לעסוק בשום צורה ואופן בהפצת פעילות נוצרית בקרב עולים. מדובר בארגון אוונגלי שמאמין כי קיבוץ גלויות ישראל הוא הגשמת חזון הנביאים, והוא מעוניין לסייע במימוש החזון התנ”כי, אך לא להעביר יהודים על דתם”.

בסוכנות מוסיפים: “מובן מאליו כי פעילות מיסיונרית בישראל אסורה ממילא על פי חוק, וההקפדה על הוראות הדין מצד כל השותפים היא ללא פשרות. בנוסף לכך, הסוכנות ביקשה התחייבות מצד השותפים האוונגלים להפריד בכל פרסומיהם בין הפעילות ההתנדבותית במתקן של הסוכנות בבית זרע, ליתר פעילויות הארגון, ולא לציין בפרסומיהם את השותפות עם הסוכנות, לא לצרכי שיווק ולא בשום צורה אחרת.

“הארגון נדרש להסיר את כל הפרסומים המטעים שהופצו ברשת על ידו למטרות שיווק, ולהקפיד על כך שהפעילות המשותפת תקבל את הביטוי הנכון והמדויק בכל הפרסומים השונים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    http://hacohen.goop.co.il
    07/07/2017 09:37
    מיכאל הכהן אל חדד
  1. מלחמת אחים !!!!