ראש ממשלת הודו נחת בישראל וצייץ בעברית • צפו: כשמודי חיבק את ביבי

נרנדרה מודי, ראש ממשלת הודו, זוכה לליווי צמוד של נתניהו וליחס דומה לזה שהוענק לנשיא ארצות הברית • פתח את נאומו בעברית: "שלום לכולם, אני שמח מאוד להיות כאן" • הזכיר את יום השנה ה-41 למבצע אנטבה: "הגיבורים שלכם הם השראה לעולם"
אריה ריבקינד
י' תמוז התשע"ז / 04.07.2017 19:02

ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי, נחת אחר הצהריים (שלישי) בישראל והחל את ביקורו ההיסטורי. מדובר בביקור ראשון של ראש הממשלה הודי, מאז כוננו היחסים בין המדינות בשנת 1992.

מודי ישהה בישראל במשך שלושה ימים, ויזכה לליווי צמוד של ראש הממשלה, שהנחה את צוותו להעניק למודי יחס דומה לזה שקיבל הנשיא טראמפ בביקורו בארץ, לפני כחודש וחצי.

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם בטקס קבלת הפנים למודי, ובירך אותו לרגל בואו.

“ראש הממשלה, אנו מחכים לך זמן רב. אנו מחכים לך למעשה כמעט 70 שנה, כיוון שביקורך הוא ביקור היסטורי אמיתי. זאת הפעם הראשונה שראש ממשלת הודו מבקר בישראל. אנו מקבלים אותך בזרועות פתוחות. אנחנו אוהבים את הודו. אנחנו מעריצים את התרבות שלך, את ההיסטוריה שלך, את הדמוקרטיה שלך, את המחויבות שלך לקידמה. אנו רואים בך נפש תאומה בחתירתנו המשותפת להעניק עתיד טוב יותר לעמינו ולעולם.

“כשפגשתי אותך לראשונה באו”ם לפני שלוש שנים, הסכמנו לשבור את מה שנותר מהחומות בין הודו וישראל. לחצנו ידיים והסכמנו לכונן שותפות היסטורית של קידמה. ואז נפגשנו שוב בפריז, ומאז דיברנו פעמים רבות בטלפון. אבל אני זוכר, ידידי, מה אמרת באותה פגישה ראשונה, אמרת שככל שהדברים נוגעים ליחסי הודו-ישראל, השמים הם הגבול!

ראש ממשלת הודו

“אבל, למעשה, ידידי, השמיים אינם הגבול, כי היום אפילו תכניות החלל שלנו פועלות יחד כדי להגיע לגבהים גדולים אף יותר. היחסים בין עמינו המוכשרים והחדשניים הם טבעיים. הם כל כך טבעיים שאנחנו יכולים לשאול, למה לקח להם זמן כה רב לפרוח?

“אני משוכנע בהצלחת השותפות שלנו מסיבות רבות: ראשית, הכישרון של עמינו. אומרים, ראש הממשלה, שבעמק הסיליקון בקליפורניה שתי השפות השכיחות ביותר הן הינדית ועברית. לעתים שומעים גם אנגלית.

“שנית, אני מאמין בהצלחת השותפות בינינו בזכות הסולידריות הגדולה בין עמינו, הרעות האמיתית בין הודים וישראלים. היהודים בהודו ו-100,000 הישראלים ממוצא הודי מהווים גשר אנושי מופלא בין שתי אומותינו ושני עמינו. שלישית, אני משוכנע בהצלחתנו בזכות המנהיגות.

ראש הממשלה מודי, אתה מנהיג גדול של הודו ומנהיג עולמי גדול. ביקורך בישראל הוא עדות לכך. שני עמינו מחזיקים בערכים איתנים, המושרשים במסורות עתיקות יומין, אך שנינו חותרים לממש את ההבטחה לעתיד טוב יותר.

“ברוך הבא לישראל, ידידי, ראש הממשלה מודי. שוקראן. תודה”.⁠⁠⁠⁠

מודי פתח את דבריו בעברית, ואמר: “שלום לכולם, אני שמח מאוד להיות כאן”.

ראש ממשלת הודו

אחרי כן אמר: “מתכבד להיות ראש הממשלה הראשון של הודו שמגיע לביקור פורץ הדרך הזה. אני רוצה להודות לידידי ראש הממשלה נתניהו על ההזמנה ועל קבלת הפנים החמה. הביקור שלי מוכיח את השותפות בין שני העמים שלנו. חברים, העם שלנו בנה דמוקרטיה באמצעות עבודה קשה ורוח החדשנות, למרות הקשיים והאתגרים”.

מודי ציין כי היום הוא יום השנה ה-41 למבצע אנטבה: “היום שראש הממשלה שלכם וחבר שלי, ביבי, איבד את אחיו יוני בזמן שהציל את החטופים. הגיבורים שלכם הם השראה לעולם”.

הוא הוסיף: “הביקור שלי הוא צעד ראשון וחשוב לעבר מסע לשיתוף פעולה. אנו נרגשים לעשות זאת לטובתם של אנשינו. השותפות שלנו עם ישראל חזקה. אני מודה לכם שוב על קבלת הפנים המכובדת”.

לאחר הטקס, צייץ מודי בעברית ל-31.2 מיליון עוקביו בטוויטר:

הודו

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות