ח”כ אוחנה על תקיפת החיילים: “דם שיישפך – על ידיו של ליצמן ואנשיו”

אמיר אוחנה בדיון שיזם בוועדת החוץ והביטחון: "מנהיג חסידות סאטמר נטל על עצמו לממן ב-4 מיליון דולר את 'המאבק נגד הגיוס'. צריך לחקור, ובמידת הצורך לעצור אותו" • סביבת ליצמן: "אדם שמגלה בורות מביכה בנעשה במגזר החרדי ובוחר להוציא מררתו בניסיון פתטי להשיג כותרת"
אריה ריבקינד
י' תמוז התשע"ז / 04.07.2017 15:18

ח”כ אמיר אוחנה, יו”ר ועדת המשנה לכח אדם בצה”ל בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת, האשים היום (שלישי) במהלך דיון שיזם על ההתנכלות לחיילים החרדים:  “מתחתי ואמשיך למתוח ביקורת על הפרשנות המצמצמת מדי של הפרקליטות ומערכת המשפט למונח הסתה לאלימות, אך הדם שיישפך כאן הוא לא על ידיהם – הוא על ידיו של ליצמן ואנשיו שמאפשרים להסתה להשתולל”.

הדיון בוועדה התקיים בעקבות תקיפת חיילים חרדים במדים וההסתה כלפיהם בכלי  תקשורת חרדים.

ח”כ אוחנה אמר עוד בפתח הדיון: “תלונות רבות מוגשות על ידי מתגייסים חרדים בגין הסתה ואף פגיעה המגיעות מהחברה החרדית. גורמי אכיפת החוק ובראשם הפרקליטות, מחליטים לעצום עיניים ולסגור תיקים אלו בתואנה של ‘חוסר עניין לציבור’. זה שקר. לציבור יש עניין רב בכל חיילי צה”ל ובכך שלא יאונה להם רע. אני דורש מהפרקליטות להתעורר על החיים של חיילינו החרדים לפני שכולנו נצטער על כך”.

ח”כ אוחנה הוסיף: “יש לעקוב אחרי נתיב הכסף – ראינו שמנהיג חסידות סאטמר נטל על עצמו לממן ב-4 מיליון $ את ‘המאבק נגד הגיוס’.  המשטרה והפרקליטות צריכות – גם נוכח איומים בטרור ובאלימות – לחקור, ובמידת הצורך לעצור אותו, אם יתגלה שהכסף הזה משמש להסתה לאלימות”.

ח”כ אבי דיכטר אמר בדיון: “הסוגיה הזאת לא תעזוב את הוועדה ואת המשכן, עד שנדע שבעולם החרדי מי שמבקש להתגייס לצה”ל, מביא כבוד לעצמו, למדינה ולעדה החרדית כולה, והמיעוט המתנכל הוא עבריין לכל דבר ועניין. הדעת לא תסבול זאת, החוק לא והכנסת לא. אם רשויות האכיפה לא תצלחנה לטפל בזה, אנו כוועדה לא נהסס להכניס לטיפול גם את הרשויות האחראיות על ביטחון המדינה”.

לדברי דיכטר, יש להחמיר ככל אפשר את הענישה כלפי תוקפי חיילים חרדים. “אם צריך נאשים את אותם ארגונים ואנשים שפוגעים בחיילי צה”ל, באישום של פגיעה בביטחון המדינה”.

מפלגת ‘יש עתיד’ העלתה בדיון הצעת חוק חדשה, המבקשת לקבוע עד 10 שנות מאסר לתוקפי חייל.

יעקב וידר, יו”ר המטה החרדי בליכוד וחבר נשיאות המפלגה, אמר בדיון: “למרות ההבטחות הרבות של המשטרה והפרקליטות – ההסתה והאלימות נגד חיילי צה”ל החרדים עדיין לא מוגרו. השבוע פורסמו בריכוזים החרדים מודעות המבטיחות פרס כספי לכל נער או ילד שיתקוף חייל חרדי, כחלק מהקמפיין האגרסיבי שממומן בכסף זר ומכוון להרוס את חייהם של חיילי צה”ל ובני משפחותיהם. אוזלת היד והסובלנות של רשויות החוק חייבות להיפסק, כי הדם שיישפך יהיה על הידיים שלהם!”

ליצמן סירב להגיב על דברי ח”כ אוחנה.

בסביבתו אמרו לחרדים 10: “אלו דברי הבל של אדם שמגלה בורות מביכה בנעשה במגזר החרדי ובוחר להוציא מררתו בניסיון פתטי להשיג כותרת. דבריו אינם ראויים להתייחסות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות