ביבי: היהודים אף פעם לא מרוצים, כשאני פותח עיתונים – הכל שחור

אמר בוועידת 'מקור ראשון' בתל אביב: "מה שעשינו בעשור האחרון בתנאים לא פשוטים עבור ישראל אלה דברים שאני מאמין שאף אחד לא היה עושה" • "אין צורך לחזק אותי מימין. קודם כל אני מהימין, שנית אני חזק"
אריה ריבקינד
י' תמוז התשע"ז / 04.07.2017 12:24

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם הבוקר בוועידת ‘מקור ראשון’ בתל אביב.

נתנהו פתח את נאומו ואמר: “אני שמח להיות בכנס של מקור ראשון – כלכלה חברה וחדשנות, אלו יסודות שאני מוביל לחיזוק, הכלכלה והעוצמה הפנימית והחיצונית של ישראל. השקעה בכל מרכיבי העוצמה של ישראל: צבאית, כלכלית ורוחנית.

“אנחנו שכללנו את היכולות המודיעיניות שלנו, שמונעות מסתננים: בצוללות, בטנקים, ביכולות תת קרקעיות. ההתעצמות הזו מרכיבה את כל זרועות הביטחון. מה שמשותף לכל האמצעים זה שכולם עולים כסף.

“מאין יבוא הכסף? מהציבור. בוא נצמצם את שיעורי המס וכך נקבל יותר כסף. כדי לייצר את היכולת הביטחונית צריך מדיניות כלכלית שמציירת צמיחה. יוזמה חופשית ושוק חופשי. לא מוחלט אבל שוק הרבה יותר חופשי. אני רוצה לפתוח את הכלכלה לתחרות יזמות. המשימה הגדולה שלנו לוודא שהכלכלה שלנו מתגמלת יזמות – בלי זה לא יכולה להיות צמיחה כלכלית”.

נתניהו הבטיח כי ישראל לא תחזור לכלכלה מפא”י, כלשונו, ואמר כי “היהודים אף פעם לא מרוצים”.

הוא המשיך: “אנחנו מדינה מחוזרת. בעולם מבינים שישראל היא מגדלור אמיתי של עוצמה. הייתי מנהיג המדינה הראשון שהוזמן לנושאת המטוסים האמריקנית ג’ורג’ ה.וו. בוש – מאז שהוקמה. הערב יגיע אלינו לביקור היסטורי ראש ממשלת הודו. מאז קום המדינה לא ביקר פה אף פעם ראש ממשלה הודי, הודו זו מעצמה. יחד, נצעיד את שיתוף הפעולה בין המדינות לשיאים חדשים.

“יש לנו יחסים הולכים ומתפחתים עם מדינות אזורנו. ישראל מבססת את מעמדה כמשענת איתנה במזרח התיכון. וזורעת את זרעי השלום של המחר. זו עוצמה צבאית כלכלית שחוברות יחד לעוצמה מדינית. מדינת ישראל מניפה דגל ערכים של יהדות ודמוקרטיה. אין סתירה. זו מורשת רוחנית מפוארת שיסודה התנ”ך. הציר שמלכד את התודעה הלאומית. הדבר הזה משתלב היטב עם הסקרנות שלנו והחדשנות שלנו שנטועים במורשת העץ של העם היהודי.

“הייתי רוצה לראות בתקשורת משהו מהמסרים הללו. בדמוקרטיה מקובל לבקר את השלטון. אבל כשאני פותח עיתונים – כמעט הכל שחור. תעשיית הדכדוך פועלת בלי הפסקה. במשך שנים דשים וחוזרים כאן על זה שאנו בבידוד, על כך שנשבור את היחסים עם אמריקה ואין סיכוי לקבל הסדר ביטחוני עם ארה”ב. ובכן אין ביטוי לדברים האלה. ביבי מעיישש… זה מה שמביא אותי ליצור יותר תחרות בתקשורת, לציבור ענק שאין לו ביטוי.

“אומרים שהמטרה של העיתון זה לחזק אותי מימין. אין סיבה: קודם כל אני מהימין שנית אני חזק. מה שעשינו בעשור האחרון בתנאים לא פשוטים עבור ישראל אלה דברים שאני מאמין שאף אחד לא היה עושה. צריך כאן לא רק לדבר עם עצמנו, אלא לעצמנו בתוך עצמנו. צריך כאן שילוב של מיומנות וניסיון. הדבר הזה נותן לנו עוצמות. אני מביא את דברה של ישראל בכל מקום, ולכן אין צורך לחזק אותי מימין. ותרשו לי – אני באתי לחזק אתכם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות