בגבעתיים ובתל אביב: פועלים נגד הכנסת מסרים דתיים בגני הילדים

ראש עיריית גבעתיים הודיע: נמנע מעמותות דתיות להיכנס לגני ילדים ולבתי הספר הממלכתיים בעיר, ולהעביר מסרים - אלא אם רוב הורי הילדים בגן יחתמו בכתב על דרישה עבור אותם חומרים • עיריית תל אביב שלחה שאלון למנהלי בתי הספר בעיר, ובו ביקשה מהם לדווח על העמותות שפועלות בבתי הספר שלהם
אריה ריבקינד
י' תמוז התשע"ז / 04.07.2017 10:31

מי יתקע לילדים בשופר? ראש עיריית גבעתיים, רן קוניק, הודיע אמש (שני) כי לא יאפשר לעמותות חיצוניות – בהן עמותות דתיות – להיכנס לגני ילדים ולבתי ספר ממלכתיים בעיר, ולהעביר מסרים שאינם מעוגנים במערכת החינוך.

קוניק הנחה את הגננות בגני הילדים כי כבר מתחילת שנת הלימודים הקרובה, יועברו כל חומרי הלימודים והתכנים רק על ידי צוות הגן.

ראש העיר כתב בעמוד הפייסבוק שלו: “כל דרישה לתוכן חיצוני מכל סוג שהוא, לרבות בנושאי דת אך לא רק, תוכל להיכנס לגן אך ורק במידה ותהיה עבורה דרישה בכתב, חתומה על ידי רוב הורי הגן”.  בהמשך, יידרש אישור ממחלקת החינוך בעירייה.

ראש העיר הוסיף, כי מי שיעביר את החומרים יהיו עובדי מערכת החינוך העירונית-ממלכתית, אלא אם מרבית ההורים ידרשו מפעיל חיצוני.

ראש העיר הסביר: “עמדתי זו, המהווה את עמדת עיריית גבעתיים, מבוססת ראשית על הרצון לשמר את ההרמוניה השוררת בעיר בין כלל תושביה, והיא שמה למול עיניה עקרונות של שקיפות, הוגנות, פלורליזם מחשבתי ואת זכותם של ההורים להיות מעורבים בקביעת התכנים הערכיים להם ייחשפו ילדיהם”.

ראש העיר הוסיף כי הוא יפעל שגם מנהלי בתי הספר, הפועלים בחסות משרד החינוך, ולא בחסות העירייה כמו הגנים, יאמצו גישה זאת.

ההנחיה של ראש העיר פורסמה עוד לפני התכנסותה של הוועדה עליה החליטה מועצת העירייה בחודש שעבר, שתעסוק ב”תהליך ההדתה” שמתרחש, לטענת גורמים אנטי-דתיים, בעיר.

את הוועדה קידמה סגנית ראש העיר מסיעת מרצ, ויוי וולפסון, הטוענת כי גרעינים דתיים פלשו בשנים האחרונות לגבעתיים והחלו לשנות את צביונה החילוני.

במקביל, על פי הדיווח בעיתון ‘הארץ’, עיריית תל אביב שלחה שאלון למנהלי בתי הספר בעיר, ובו ביקשה מהם לדווח על העמותות שפועלות בבתי הספר שלהם, על התכנים המועברים לתלמידים וכן לדווח על אופי הפעילות של בנות השירות הלאומי.

בפתיח לשאלון נאמר כי ההחלטה עליו התקבלה “בעקבות פניות רבות של הורים למינהל החינוך בטענה לכניסה של גורמים חיצוניים לבתי הספר להוראת היהדות”.

סגן ראש העיר תל אביב, אסף זמיר, אמר לעיתון ‘הארץ’: “נבטיח את החילוניוּת של בתי הספר בעיר… אנו מחפשים את הדרכים להגביל את הכניסה של עמותות שמטיפות לאורתודוקסיה ולא מכבדות את הכללים הפלורליסטיים. העירייה תפעל כדי למנוע החדרת תכנים דתיים למערכת החינוך הממלכתית החילונית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות