ביבי הטיל וטו על ‘חוק י-ם’. הליכוד מסביר: לא ניגרר לגנון של בנט ושקד

ההצעה ביקשה לקבוע שכל החלטה על חלוקת ירושלים תהיה חייבת לקבל רוב מיוחס של 80 חברי כנסת • איילת שקד הניחה את ההצעה על סדר היום של ועדת השרים לענייני חקירה - אך נתניהו הטיל וטו באופן נדיר וההצבעה הוקפאה • בליכוד מסבירים מדוע
אריה ריבקינד
ח' תמוז התשע"ז / 02.07.2017 14:34

ראש הממשלה בנימין נתניהו עשה בצהרים (ראשון)  שימוש בסמכות הווטו הנתונה לו, ומנע הצבעה בוועדת השרים לענייני חקיקה על ‘חוק ירושלים’ שביקשה להגיש ח”כ שולי מועלם-רפאלי, בה תומכת סיעת הבית היהודי, לאחר ששרת המשפטים איילת שקד, המכהנת כיו”ר ועדת השרים לחקיקה, הניחה את ההצעה בהליך חריג על סדר היום של הישיבה הקרובה.

הצעת החוק שנבלמה ביקשה לקבוע כי לכל ויתור במשא ומתן עתידי על שטחים המהווים חלק מהעיר ירושלים ידרש רוב של 80 חברי כנסת.

נתניהו עשה שימוש נדיר בזכות הווטו, לאחר ששר החינוך נפתלי בנט סירב להיענות לדרישתו להתנות את אישור החוק בוועדה בזכות ווטו לראש הממשלה על המשך קידום החוק.

מסיעת הבית היהודי נמסר בתגובה: “ראש הממשלה נתניהו הפעיל את סמכות הוטו שלו על חוק ירושלים מאוחדת. החוק כרגע נבלם”.

בבית היהודי הוסיפו: “צר לנו ששיקולים פוליטיים צרים גוברים על מניעת חלוקת ירושלים. אנחנו נמשיך להילחם על העברת החוק הזה, ונעשה כל מאמץ לקדם את החוק בימים הקרובים”.

גורמים בסביבת נתניהו אמרו, כי “ראש הממשלה הפעיל את סמכותו שלא לקבל החלטה בוועדת שרים לחקיקה בעניין חוק ירושלים, מכיוון שיו”ר הועדה שקד לא הסכימה להעלות הצעת החלטה בה דרושה הסכמת השר לענייני ירושלים אלקין וראש הממשלה להמשך קידום הצעת החוק”.

מסיעת הליכוד נמסר בתגובה: “גם לגניבת קרדיט יש כללים ואי אפשר להגיש הצעת חוק בעניין ירושלים, מבלי לשתף פעולה עם השר לענייני ירושלים זאב אלקין”.

בליכוד הוסיפו: “עסקני הבית היהודי יודעים היטב שראש הממשלה נתניהו תומך בחוק, הרי הוא תמך בו כבר ב-2007. הם גם יודעים שעל פי ההסכמים הקואליציוניים הצעת חוק יסוד מחייבת את הסכמת כל השותפות לקואליציה. אך במקום להגיע להסכמות בשיתוף פעולה, בבית היהודי מעדיפים לעסוק בפוליטיקה קטנה.

“הליכוד מחויב לכך שירושלים תמיד תישאר מאוחדת תחת ריבונות ישראל, ולכן לא ניגרר לגנון של בנט ושקד אלא נקדם הצעת חוק יחד עם כל השותפות לקואליציה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות