“קטין הוא ילד גם אם יש לו פאות”: הבלשים שלפו מהמיטות 4 קטינים

ארבעה קטינים תושבי גוש עציון נעצרו לפנות בוקר בביתם • הקטינים נחקרו בימ"ר ש"י על אירוע ישן מלפני חודשים רבים - ושוחררו לאחר חקירתם, ללא כל תנאים מגבילים • ארגון חוננו: "בימ"ר ש"י רומסים כל דין ומרשים לעצמם לפגוע בקטינים"
חיים טוויל
ח' תמוז התשע"ז / 02.07.2017 12:32

ארבעה קטינים תושבי גוש עציון נעצרו בסמוך לשעה 4:00 לפנות בוקר (ראשון) בביתם. שוטרים ובלשים הגיעו לביתם והעירו אותם משנתם.

הקטינים נלקחו לחקירה בימ”ר ש”י, שם נחקרו על אירוע מלפני חודשים רבים. לאחר חקירתם שוחררו הארבעה בערבות ללא תנאים מגבילים.

 בארגון חוננו, שהעניק סיוע משפטי לקטינים, תוקפים את התנהלות המשטרה. “לא יתכן כי קטינים ישלפו מהמיטה לפנות בוקר לחקירה על אירוע מלפני חודשים רבים, ללא שנעשה ניסיון מצד המשטרה להזמינם לחקירה בצורה מסודרת כמקובל.

“זה שלאחר חקירתם הם שוחררו ללא כל תנאי מגביל, מעיד כי לא היה כל צורך במעצר וכי היה ניתן לזמנם בצורה מסודרת לחקירה, ולחסוך מהם אירוע טראומתי וקשה” אומרים בחוננו.

בחוננו הוסיפו: “בימ”ר ש”י שכחו את הדין והפסיקה כי המעצר ישמש כלי אחרון. בכל הארץ משטרת ישראל מזמינה חשודים בצורה מסודרת לחקירה, רק בימ”ר ש”י רומסים כל דין ומרשים לעצמם לפגוע בקטינים.

“נראה שמטרת המעצר היא לא לצורכי חקירה אלא לצורכי ענישה ורדיפה. מענישים ילדים ללא התחשבות בגילם ובצלקות שמשאירים להם, כאילו אין מחר. קטין הוא ילד, וזקוק להתייחסות ככזה, גם אם יש לו פאות. מצער לראות שמשטרת ישראל פוגעת כה קשה בקטינים. בכוונתנו לפעול בעניין.”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    קטינים
    02/07/2017 18:16
    רעש
  1. כמה נזק גורמים הערב רב השמאלנים הרשעים צריך להוציא את כולם להורג במהרה בימינו אמן סלע