‘די נמאס לי’: לבני כועסת כשאומרים לה שהיא קופצת ממפלגה למפלגה

ציפי לבני דורשת להקים גוש שמאל-מרכז, נמנעת מלהביע תמיכה פומבית באחד מהמתמודדים במפלגת העבודה, ומספרת בראיון שהעניקה ליעקב איילון למה לא הצליחה להרכיב ממשלה עם ש"ס
אריה ריבקינד
ו' תמוז התשע"ז / 30.06.2017 01:37

ציפי לבני, הפוליטיקאית שפעם הייתה בליכוד ובקדימה, הקימה את ‘התנועה’ ובבחירות האחרונות התמודדה יחד עם יצחק הרצוג בראשות המחנה הציוני, כועסת כאשר אומרים לה שהיא “מדלגת” את דרכה ממפלגה למפלגה.

ברעיון שהעניקה ליעקב אילון באתר ‘וואלה’, אמרה על כך: “העניין הזה די נמאס לי. את עמדותיי לא שיניתי מיומי הראשון בפוליטיקה. אמרתי אותן באומץ גם בליכוד, ולכן הקמנו את קדימה של אריק שרון. זה היה המצע, ולכן הוקמה השותפות שהיא המחנה הציוני”.

• אז הפוליטיקה הסתובבה ולא את?

לבני: “לא, אלה עמדותיי. אני מאמינה בדרך. הדבר החשוב בעניין זו דרכו של אדם בפוליטיקה, וזה עדיף בעיניי מראש ממשלה שמשנה את עמדותיו כל יום למרות שהוא באותה מפלגה. מפלגות הן הפלטפורמה להשיג יעדים ולהוביל דרך. דרכי לא השתנתה”.

ביום שלישי ייערכו הבחירות לראשות ‘העבודה’, אבל לבני סירבה להביע תמיכה במועמד מסוים, אם כי הבליטה את שמו של יצחק הרצוג כמתמודד שקרא בפומבי להקים גוש מרכז גדול, בניסיון לאתגר את נתניהו בבחירות הבאות.

“אני מכבדת את כולם, אבל יש לי אג’נדה עבור מדינת ישראל, ועתיד השותפות בינינו תלוי בהחלטות שמפלגת העבודה תקבל ביום שאחרי”, הסבירה. “אני עדיין חושבת שצריך להקים גוש, והעומד בראשו ייבחר על ידי הציבור שמאמין בדרך שלנו בפריימריז פתוחים. בוז’י ועמר בר לב תומכים במהלך הזה. האחרים תומכים עדיין במונחים של ‘מפלגת העבודה’. נראה מי יסתכל לציבור בעיניים ויגיד שהוא חושב על טובת עצמו”.

לבני נשאלה אם היא לא מתחרטת על שלא הקימה ממשלה עם 29 המנדטים של קדימה, רק בגלל חצי מיליארד שקל לש”ס? – והשיבה: “הסיפור עם ש”ס התפוצץ לא בגלל כסף. הוא התפוצץ כי אמרתי שיש לי סדר עדיפויות.

“היה אז משא ומתן באנאפוליס וש”ס פשוט הודיעו על הפסקת התהליך למרות שאמרו אחרת בהתחלה. המשמעות הייתה לחתוך באמצע והתייסרתי בזה ואז גיליתי דבר אחד. גיליתי שהם היו סגורים מראש עם נתניהו.

“התרגשתי בדיעבד לגלות משהו שלא ידעתי. מי שניהל את המשא ומתן בשמם לפני מותו אמר: ‘תגידו לה שלא היה מצב שהיינו יכולים להרכיב ממשלה. היינו סגורים עם נתניהו, מה שהייתה נותנת לא היה משנה’. את הדברים האלה אמר עו”ד דוד גלס, כך סיפרו לי. אני מודה שגם ברק בראשות מפלגת העבודה לא עשה לי חיים קלים. לא רלבנטי על מה אני כועסת. צריך לחשוב על העתיד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ציפי לבני הדלגנית.
    30/06/2017 23:55
    ירדנה
  1. בקרוב ציפי לבני מדלגת וחוברת לזהבה גלאון.