משה אבוטבול: בשל בעיות פנימיות אני חייב עוד 10 ימים לשיבוץ הבנות • חשיפת חרדים 10

ראש עיריית בית שמש ביקש ממנהל המחוז החרדי איציק זהבי תוספת זמן של 10 ימים, על מנת שיוכל לשבץ את כל הבנות שנותרו ללא מקום לימוד • עו"ד יואב ללום: "כל דרך הניהול של זהבי כושלת בתחום אפליית הספרדיות" • "לא להאמין שרשות מקומית צריכה אורכות - כדי לקיים את החוק"
אריה ריבקינד
ה' תמוז התשע"ז / 29.06.2017 11:34

חשיפת חרדים 10: ראש עיריית בית שמש, משה אבוטבול, ביקש ממנהל המחוז החרדי איציק זהבי תוספת זמן של 10 ימים, על מנת לדאוג לשיבוץ כל הבנות שנותרו ללא שיבוץ בסמינרים, במוסדות החינוך בעיר.

כפי שדווח בחרדים 10, עו”ד יואב ללום שיגר שלשום, בשם עמותת ‘נוער כהלכה’, מכתב “התראה בטרם נקיטת צעדים משפטיים” לראש העיר בית שמש משה אבוטבול, ולמנהל המחוז החרדי במשרד החינוך איציק זהבי – זאת לאחר שסגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך בבית שמש, ישעיהו ארנרייך, הודיע למנהלי הסמינרים בעיר, כי “מחלקת החינוך לא תעסוק השנה בשיבוץ תלמידים”.

במכתבו – שנחשף בחרדים 10 – כתב עו”ד ללום: “למותר לציין כי הודעה זו וביצועה הינם בניגוד מפורש לחוק, לתקנות ולהנחיות הרישום החלות על העניין”.

עו”ד ללום הוסיף וכתב: “אבקש לקבל באופן מיידי את עמדתכם בעניין ומה מדעתכם לעשות בכדי למנוע את הפגיעה בתלמידות תושבי העיר בית שמש הנתונות כעת לחסדם של מנהלי הסמינרים בעיר – ללא כל רגולציה או פיקוח ראוי, כמתחייב בדין”.

ממשרד החינוך הגיבו מיד לעמותת נוער כהלכה. במכתב ששיגרו לעו”ד ללום נאמר, כי כבר ביום שני שעבר הבהירו במכתב ששיגרו לראש העיר בית שמש, ולגורמים הרלוונטיים, כי לפי החוק עליהם לדאוג לשיבוץ כל התלמידים והתלמידות במודות החינוך, בהתאם ליעדים שקבע משרד החינוך – עד הראשון ליולי.

מכתבו של זהבי יצא לאחר שגילה כי בעיר יש עשרות בנות שלא שובצו על ידי העירייה לסמינרים בעקבות מחלוקות פנימיות.

אמש, כאמור, שוחח ראש עיריית בית שמש עם זהבי וביקש תוספת זמן של עשרה ימים לסיום השיבוץ בשל בעיות פנימיות בעיר.

בסיום השיחה אמר זהבי לראש העירייה כי הוא מצפה שבעוד עשרה ימים כל הבנות ישובצו בסמינרים.

עו”ד יואב ללום מעמותת נוער כהלכה מסר בתגובה: “כל דרך הניהול של זהבי מנהל המחוז אומרת דרשני. במבחן התוצאה לשיטתנו הוא כושל בתפקידו ובעיר בתחום הטיפול באפליית התלמידות הספרדיות. לא להאמין שבמדינת ישראל של שנת 2017 רשות מקומית של המדינה צריכה אורכות כדי לקיים את החוק”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הצעה פשוטה
    29/06/2017 11:47
    משכיל
  1. להנחות את מנהלי הסמינרים להפסיק ללמד את תורתם של חכמי הספרדים לאורך הדורות מאחר והם מאמינים בתורת הגזע כאשר מפלים את זרעם, ואז כאשר לא ישאר מה ללמד יחוייבו לקבלן

  2. עיריית בית שמש
    14/08/2017 03:27
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. גם לאחר השיבוץ מר אבוטבול הנכבד לא מסוגל לכפות את החלטת העירייה על מנהלות הסמינרים