“יותר מאלף ספרי מוסר” • אריה דרעי בבית משפחת יפרח

אמש ביקר יו"ר ש"ס הרב אריה דרעי בבית משפחת הורי הנער החטוף אייל יפרח באלעד • "הדיבורים שלכם ב-5 דקות באמונה ובביטחון ובתקווה שווים יותר מאלף שיחות ואלף ספרי מוסר"
קובי גורדון
כ' סיון התשע"ד / 18.06.2014 02:40

ביום שני ביקר יו”ר ש”ס אריה דרעי בבית משפחת החטוף אייל יפרח באלעד. דרעי חיזק את ידיהם של ההורים באמונה ובביטחון, והעניק להם תקוה שבעזרת ה’ הכל יסתיים בטוב.

להלן התמליל המלא, מתוך תיעוד המפגש, המתפרסם כאן לראשונה.

דרעי: “לכל אחד יש שליחות בעולם, מה שהקדוש ברוך נותן לנו, כל אחד עם השליחות והייעוד שלו. במסלול החיים של האדם קורים דברים שהוא לא מבין מה הם, אבל הוא צריך לדעת שזה חלק מהשליחות שלו.

“הדיבורים שלכם ב-5 דקות, באמונה ובביטחון ובתקווה, שווים יותר מאלף שיחות ואלף ספרי מוסר. ראיתי אתמול את האמא של נפתלי פרנקל, היא דיברה, ראיתי את הארת הפנים שלה, את ההשלמה הזאת, את הביטחון בבורא עולם. אמרתי לה, בשבילי זה היה שיעור מוסר יותר מכל דבר אחר.

“וזה מה שהדור שלנו זקוק, באחדות, בביטחון, באמונה ובתקווה, זה מה חסר לנו. אמנם הדור שלנו הוא דור של תורה שלא היה כדוגמתו, דור של חסד שלא היה כדוגמתו, אבל האמונה התמימה והפשוטה, והביטחון בבורא עולם, זה דבר שקצת נשחק, בגלל כל התקשורת וכל המודרניזציה והאינטרנט. וזה התפקיד שלכם.

“עם ישראל כולו רואה אתכם, את הביטחון שלכם ואת האמונה שלכם, את זה שאתם קוראים לכולם להתאחד ביחד”.

עוד אמר דרעי: “תראו, מי זוכה לעשות תפילה כזו בכותל כפי שהיה במוצאי שבת, את הסליחות, הייתם צריכים לראות ביזדים את הרב עדס ואת הרב ראובן אלבז ואת הרב יצחק יוסף, ואחר כך בכותל עם הרב דרוקמן ביחד, כל זה תמונה שלצערנו הרב אנחנו לא זוכים לה בדרך כלל.

“לכן אני אומר, הקב”ה נותן לכם את זה כשליחות, אנחנו מאמינים שהכל יגמר בעזרת ה’ בטוב, אבל זה השליחות שלכם ברגע זה”.

סגן ראש עיריית אלעד צוריאל קריספל, שהשתתף גם הוא במפגש עם ההורים, כתב בסטטוס שפרסם בפייסבוק:

“אני רוצה לשתף אתכם בביקור המרגש מאוד שערך היום יו״ר תנועת שס הרב אריה דרעי בבית משפחת יפרח הי״ו. הסבא היקר סיפר בערגה ובעיניים מצועפות על הברית מילה שנערכה לבנו. אריאל אביו של אייל, לפני כ-40 שנה, כאשר הסנדק היה לא פחות מאשר מרן הגר״ע יוסף זיע״א, והעלה על נס את פועלו של הרב דרעי למען הישוב היהודי בחברון, ועל התושייה שגילה בזמנו הרב דרעי איך לסייע לישוב היהודי הקטן, שלא הייתה לו רשות מוניציפלית שדרכה ניתן להעביר סיוע למתיישבים ולמוסדות התורה. כמו כן סיפר הסב לאבא של אייל כמה סיוע ועזרה קיבלו הישיבות בחברון מהרב דרעי, כולל הישיבה שבה למד האב.

הרב דרעי מצידו עודד וחיזק את המשפחה ב״זכות״ שנפלה בחלקם לאחד את כל חלקי העם והפציר בהם להמשיך ולדבר לעם. אין לכם מושג כמה הדברים ומילות החיזוק שאתם נותנים לכם מחוללים פלאים בעם הזה. זהו רגע שצריך לשמר אותו ולנצלו כמה שיותר. לכל אחד ישנה שליחות בחייו ע״י בורא עולם. ולפעמים אנו לא מבינים מה קורה איתנו. ולמה קורה לנו דבר כזה או אחר. אשריכם אמר הרב דרעי להורים ולסבים. שבזכותכם אנו רואים את העם כולו מתאחד ומתחזק. אבא של אייל נפרד מהרב דרעי בחיבוק חם ארוך וממושך. והודה לו בחום על הביקור שנסך בהם הרבה תקווה”, כותב קריספל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות