ועדת השחרורים החליטה: אולמרט ישוחרר שחרור מוקדם מבית הכלא

ועדת השחרורים שליד השב"ס החליטה הבוקר לקבל את בקשתו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, לקצר עונשו ולשחררו שחרור מוקדם מהכלא • אולמרט אמור להשתחרר ביום ראשון הקרוב, אך פרקליטות המדינה צריכה להודיע אם תערער על ההחלטה • הסנגורית: הוא שמח מאוד
חיים טוויל
ה' תמוז התשע"ז / 29.06.2017 08:55

ועדת השחרורים החליטה הבוקר (חמישי) לקבל את בקשתו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, לשחררו שחרור מוקדם.

הוועדה ניכתה שליש מעונשו של אולמרט, שהורשע בקבלת שוחד והחל לרצות את מאסרו בפברואר 2016.

מדובר במכה לפרקליטות, שהביעה התנגדות נחרצת לשחרור ואף ביקשה לדחות את הדיון, על רקע הבדיקה בגין הוצאת המסמכים המסווגים של אולמרט להוצאת הספרים ‘ידיעות אחרונות’.

אולמרט אמור להשתחרר ביום ראשון הקרוב, אך פרקליטות המדינה ביקשה מוועדת השחרורים לעכב את השחרור על מנת לאפשר לה לשקול לערער על ההחלטה.

בתגובה לבקשה החליטה ועדת השחרורים כי על הפרקליטות להודיע עוד היום האם בכוונתה לערער על ההחלטה.

שני אילוז, עורכת דינו של אהוד אולמרט, אמרה בעקבות ההחלטה: “אני מברכת על החלטת הוועדה – היא קיבלה את כל הטענות שלנו אחת לאחת”.

לדבריה, “אולמרט שמח מאוד, אבל הוא מאוד מוטרד מהדברים שהוטחו בפניו. הוועדה קבעה שלא נפל פגם בהתנהלות של אולמרט לגבי הוצאת החומרים, וכי יש גורמים אחרים שצריכים לעשות בדק בית”.

לפי תנאי השחרור, אולמרט יתנדב בעמותות לקט ישראל ועזרה למרפא. הוא גם יגיע לטיפול פעם בשבוע ברשות לשיקום האסיר. אולמרט יידרש גם לחתום במשטרה פעם בשבועיים. עם זאת, לא הוטל עליו מעצר בית.

במערכת הפוליטית נשמעו הבוקר תגובות המברכות על ההחלטה לשחרר את אולמרט שחרור מוקדם.

ח”כ בצלאל סמוטריץ’ צייץ בחשבון הטוויטר שלו בתגובה: “החלטה נכונה”.

בימים האחרונים נשמעו קולות במערכת הפוליטית, מימין ומשמאל,  שקראו לשחרר את ראש הממשלה לשעבר. שר התחבורה ישראל כץ אמר: ”ראש הממשלה לשעבר לשעבר אהוד אולמרט נענש וריצה שני שליש מעונשו. מידת הרחמים מחייבת לשלוח אותו הביתה”.

גם שר החינוך נפתלי בנט קבע: “הגיע הזמן לשחרר את אולמרט. על אף חילוקי הדעות, אין ויכוח על תרומתו המכריעה לביטחון ישראל. הגיעה העת למידת הרחמים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות