שר הביטחון לח”כים החרדים: לא תהיה התייצבות נפרדת ב’צו ראשון’

משרד הביטחון מסרב לאפשר התייצבות נפרדת בלשכות הגיוס של בני ישיבות המגיעים ל'צו ראשון' • אחד הנימוקים: "לא ניתן לדעת טרם זימונו ללשכת הגיוס האם המלש"ב חרדי"
יוני גרין
י"ט סיון התשע"ד / 17.06.2014 16:32

מקשיחים עמדות: חודשיים לאחר הפגישה עם הח”כים החרדים התורה מודיע שר הביטחון משה (בוגי) יעלון, כי דרישתם לאפשר לבני הישיבות המתייצבים  ב’צו ראשון’ להופיע בנפרד בלשכות הגיוס – לא תתקבל.

במכתב תשובה ששיגר שר הביטחון לח”כים נאמר, כי בנושא הבדיקות הרפואיות צה”ל יבוא לקראת הציבור החרדי, אולם הוא דוחה את בקשתם להתייצבות נפרדת של בחורי הישיבות המתייצבים בגיל 16 וחצי ל’צו ראשון’. זאת, משום שאין אפשרות טכנית לבני הישיבות להתייצב בנפרד.

במכתב ששיגר ראש מטה שר הביטחון, חיים בלומנבלט, לחברי הכנסת משה גפני, מאיר פרוש ואריאל אטיאס, נאמר: “בהמשך לפגישות שר הביטחון אתכם ולסיכום שהוצא בזמנו, נעשו פניות חוזרות בעניין התייצבותם של מלשבי”ם (מיועדים לשירות ביטחון) חרדים בגילאי 16.5 בלשכות הגיוס.

“מהות הבקשה היא התייצבות נפרדת של מלש”בים אלו בלשכות הגיוס. לאחר שבדקנו הנושא שוב, עולות התובנות הבאות:

“ביטול הבדיקות הרפואיות ועדכון ההתייצבות בצו הראשון, שיפר את המצב ביחס למה שהיה נהוג וטיפל בנושאים המהותיים, כך שלא נדרש תיקון נוסף כלשהו.

“פרטי המלש”ב בגיל 16.5 נמסרים על-ידי משרד הפנים וכוללים תעודת זהות וכתובת בלבד, ללא ציון שמו ואופיו של מוסד הלימוד, כך שלא ניתן לדעת טרם זימונו ללשכת הגיוס האם המלש”ב חרדי.

“האחריות על התייצבות המלש”ב היא על הפוקד והמלש”ב בלבד. כך שלא ניתן לערב את ועד הישיבות, כפי שהוצע”.

עוד הוא קובע: “לשכת הגיוס היא לשכה המשקפת את צבא מודל צבא העם, במסגרתו מתאפשר לכל מלש”ב להתייצב, ללא הבחנה והפרדה בין האוכלוסיות.

“התייצבות נפרדת של מלש”בים חרדים בלשכות הגיוס תביא לאי מיצוי זמנם של רופאים, קב”נים, מאבחנות ומראיינים. זהו מודל פעולה בלתי יעיל ושאינו סביר.

“לאור האמור לעיל, לא ניתן לשנות את מודל ההתייצבות של מלש”בים בני 16.5 בלשכות הגיוס והוא יישאר במתכונת שנקבעה על-ידי שר הביטחון”.

כעת ניתן להמתין ולראות מה יגיבו גדולי התורה, ובמיוחד האדמו”רים שדרשו חד משמעית כי תתקיים התייצבות נפרדת.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    תרוצים
    19/06/2014 07:02
    אם היו רוצים היה אפשר לקיים יום או יומיים בחודש
  1. לחרדים