מחקר מדכדך: ל-60 אחוז מיהודי ארה”ב שאינם חרדים אין כלל ילדים

ממחקר שערכו פרופ' סטיבן כהן ופרופ' סילביה ברק-פישמן עולה: ל-50 אחוז מהיהודים שאינם חרדים אין כלל בן זוג או בת זוג, ל-29 אחוזים יש בן זוג או בת זוג שאינם יהודים • מבין הזוגות שהתחתנו: ב-58 אחוז מהמקרים אלה נישואים מעורבים
נתן פרל
כ"ט סיון התשע"ז / 23.06.2017 11:33

אין דור המשך: ממצאים מדכדכים במחקר חדש: רוב היהודים הבוגרים בארצות הברית – בני 25 עד 54 – אינם מביאים לעולם ילדים.

המחקר, שנערך לאחרונה על ידי פרופ’ סטיבן כהן ופרופ’ סילביה ברק-פישמן – ופורסם על ידי צביקה קליין במקור ראשון – מעלה כי ל-60 אחוז מיהודי ארה”ב שאינם חרדים אין כלל ילדים, וכשילכו לעולמם לא ישאירו אחריהם דור המשך.

השניים שאבו את הנתונים ממחקר ענק של מכון הסקרים ‘פיו’ משנת 2013. עורכי המחקר הם ניפו ממנו את החרדים, המקפידים להתחתן בתוך קהילותיהם בעיקר, וגילו שרק ל-40 אחוז מהמשפחות היהודיות שאינן חרדיות יש ילדים.

מכיוון ששיעור החרדים באוכלוסיית היהודים בארצות הברית הוא 6.6 אחוזים בסך הכול, המסקנה היא שלרוב היהודים הבוגרים בארצות הברית אין צאצאים.

זאת ועוד, מבין היהודים שהביאו ילדים לעולם, רק 21 אחוז מעורבים בחיים יהודיים בצורה כזאת או אחרת; ל-8 אחוזים מהמשפחות יש ילדים שאינם יהודים לפי ההלכה; 11 אחוזים נוספים מגדירים את עצמם יהודים ללא דת, שלא ישלחו את ילדיהם למוסדות חינוך יהודיים, וגם לא יגדלו אותם באורח חיים יהודי.

נתונים נוספים העולים מהמחקר: ל-50 אחוז מהיהודים שאינם חרדים אין כלל בן זוג או בת זוג, ול-29 אחוזים יש בן זוג או בת זוג שאינם יהודים. רק 21 אחוז מהם נשואים ליהודי או ליהודייה. בין הזוגות הנשואים, ב-58 אחוז מהמקרים אלה נישואים מעורבים.

“זה אסון”, מצוטט ד”ר שלמה פישר מ’המכון למדיניות העם היהודי’. “משמעות הדבר היא שבדור הבא נראה מגמה חיובית כלפי העם היהודי רק בקרב חמישית מהמשפחות היהודיות. כדי שיהיה חינוך יהודי – צריך ילדים. אם אין ילדים – אין חינוך יהודי. עם כל הכוונות הטובות שיש לכל הארגונים והנדבנים, זה פשוט לא יקרה. כל הדיבורים על חינוך יהודי לא שווים כלום אם אין מי לחנך. מנגד, אי אפשר להכריח אנשים להביא עוד ילדים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חייבים ליזום חוק שיפסיק את הדרת חרדים עקב דתם בישראל
    25/06/2017 11:29
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. חייבים ליזום חוק שיפסיק את הדרת חרדים עקב דתם בישראל