איים לפגוע בשישה רבנים, דקר עם סכין את בנו של אחד מהם – ונעלם

אדם שאיים לפגוע בשישה רבנים בחולון, ניסה ביום שני בצהרים לממש את זממו: הגיע אל מוסד החינוך של הרב יוסף שעשוע, רב שכונה – כשבידו סכין • בנו של הרב מגולל את הדרמה: "שם לאחי סכין בגרון. אחי נשרט, ומשך לו את הסכין מהיד. האיש ברח. משטרה באו, חקרו, מחפשים אותו"
חיים בוזגלו
כ"ו סיון התשע"ז / 20.06.2017 01:56

האם סכנה מרחפת מעל חיי שישה רבנים? אדם מעורער בנפשו שאיים כי יפגע ברבנים – בעיקר דמויות רבניות ידועות בעיר חולון, ניסה ביום שני בצהרים לממש את זממו, כאשר הגיע לפגוע ברב יוסף שעשוע, רב שכונה בחולון, העומד בראש מוסדות חינוך בעיר.

המתנקש הגיע אל בית הספר, אבל נתקל בבנו של הרב, החל להתעמת איתו, הצליח לשרוט אותו עם סכין בצווארו, ומשנכשל במזימה – נמלט.

מאז כוחות משטרה מחפשים אחרים, כמו גם אנשי הקהילה.

בין הרבנים המאוימים שאת שמם הזכיר החשוד כיעד לחיסול, על פי עדות גרושתו, נמצאים הרב בניהו שמואלי – ראש ישיבת המקובלים ‘נהר שלום’, הרב יוסף מוגרבי, הרב חיים רבי, הרב אליהו שמואלי, הרב יוסף שעשוע ועוד.

לדברי גרושת החשוד, לפני שהם התגרשו הוא אמר לה כי בכוונתו לרצוח את הרבנים “כי הם מזרע עמלק”.

“יכול להיות שהוא עוקב אחרי אחד הרבנים”, אומר בן הקהילה לחרדים10. “הוא מסוכן, צריך להיות ערניים שלא יהיה באבא אלעזר מספר 2 חס ושלום”.

ישראל מאיר שעשעוע, בנו של הרב יוסף שעשוע, מספר לחרדים10 על מה שהתרחש בבית הספר: “אחד שהתגרש מאשתו, לוקח כדורים, אמר לפני שבוע לאברך בכולל שיש רבנים על הכוונת שהוא רוצה לרצוח אותם. היום הוא בא לבית ספר  עם סכין – ושאל: ‘איפה הרב שעשוע?’ אמרו לו: ‘הוא לא פה, הוא בשיעור’.

“אחי עובדיה היה שם. אמר לו: ‘מה אתה צריך?’ ענה לו: ‘יש לי שאלה בהלכה’. אחי אמר לו: ‘תשאל, מה הבעיה?’ אמר לאחי: ‘בוא נלך לצד, לא ליד כולם’. זה היה במשרד.

“לקח אותו למסדרון פינתי וצר, ואמר לאחי: ‘תסתובב’. אחי אמר לו: ‘למה? תשאל מה שאתה רוצה’. אמר לו: ‘אני צריך להראות לך משהו’.

“אחי הסתובב, שאל אותו על איזה עצם. אחי נזכר שעשו את זה לאיזה תנא אחד. שאל אותו איזה עצם זה – ואז דקר אותו ורצח אותו. אחי הסתובב מיד, בדיוק שם לאחי סכין בגרון. אחי נשרט מהסכין, משך לו את הסכין מהיד, ‘דפק’ לו שולחן וכסא בראש, ואז אמרו לאבא שלי: ‘הבן שלך מרביץ מכות’ – כי לא ראו מה קרה בהתחלה.

“אבא שלי הפריד, ואז הבן אדם ברח.  כוחות משטרה באו, חקרו, בדקו, מחפשים אותו”.

גורמים בקהילה סיפרו לחרדים10, כי “רבי בניהו שמואלי היה ב’שוק’ כאשר שמע מה שקרה”.

רבי בניהו אמור להשתתף ביום שלישי בערב במעמד ההילולא של התנא רבי יונתן בן עוזיאל גדול שיתקיים בבת ים – ותלמידיו כבר נערכים לשמור עליו.

גם תלמידיו של הרב יוסף מוגרבי, “נמצאים סביבו כבר הלילה”, כדברי אחד מתלמידיו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות