מגבירים את הלחץ: החמרה בתנאי כליאת מחבלי החמאס

השר לביטחון הפנים הונחה על ידי הקבינט הביטחוני לפגוע בתנאי הכליאה של מחבלי החמאס בבתי הכלא • "המשימה העליונה של מדינת ישראל היא להחזיר את החטופים" • "ישראל פועלת להדגשת ההסתה במערכת החינוך של הרשות, שכללה קריאה לביצוע חטיפות"
יוני גרין
י"ט סיון התשע"ד / 17.06.2014 15:49

חמישה ימים אחרי פתיחת מבצע ‘שובו אחים’, כינס היום (שלישי) ראש הממשלה שוב את הקבינט המדיני-ביטחוני לדיון בקריה בתל-אביב, בהשתתפות שר הביטחון משה (בוגי) יעלון והרמטכ”ל רא”ל בני גנץ.

שרי הקבינט דנו בהתפתחויות המבצע להשבת שלושת הנערים החטופים, והחליטו “להמשיך בלחץ על החמאס כשהשר לביטחון הפנים הוסמך להחמיר בתנאי אסירי החמאס בבתי הכלא”.

במהלך ישיבת הקבינט קיבלו השרים סקירות ביטחוניות משר הביטחון משה יעלון, הרמטכ”ל בני גנץ וראש המטה לביטחון לאומי, יוסי כהן.

גורמים מדיניים אמרו לאחר הדיון, כי “המשימה העליונה של מדינת ישראל היא להחזיר את החטופים”, וכי “אנו נמצאים בעיצומה של מערכה מבצעית ומדינית. מבצעית – כוחות הביטחון מפעילים לחץ הולך וגובר על החמאס. במערכה המדינית – ישראל פועלת לדה-לגיטמציה לברית שנכרתה בין חמאס לראשות הפלסטינית ולהדגשת ההסתה במערכת החינוך של הרשות, שכללה קריאה לביצוע חטיפות וגלוריפיקציה של החוטפים”.

עוד נאמר בהודעה, כי “גם היום ישראל רואה ברשות הפלסטינית, ובעומד בראשה, אחראית לכל פיגוע שיוצא משטח הרש”פ. וכמו שראש הממשלה אמר אתמול בשיחה שקיבל מאבו מאזן – החוטפים יצאו משטח הרשות וחזרו אליו. גם היום ישראל קוראת לפירוק השותפות בין הרשות לחמאס”.

הלילה פעלו כוחות הביטחון במחנות פליטים בלאטה ועוורטא בשכם, כאשר בפעילות השתתפו כ-1,000 חיילי הנח”ל, בנוסף לכוחות המיוחדים של צה”ל.

במהלך הפעילות נעצרו 41 מבוקשים, ביניהם בכירים מאוד בחמאס. בנוסף, נתפסו כלי נשק, מטענים, מחרטה לייצור נשק ותחמושת.

מתחילת המבצע נעצרו כ-200 מבוקשים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות