‘סערת הטרוריסטים’ • לביא: איך את מעזה? • זועבי: תסתמי ת’פה

סערה בעקבות דברי ח"כ חנין זועבי בל"ד, שאמרה: חוטפי שלושת הנערים אינם טרוריסטים • ליברמן: "גם היא טרוריסטית. דינה כשל החוטפים" • ח"כ מירי רגב: "בוגדת. רוחי לעזה יא חיינא'' • סלומינסקי: "מקומה בשורות החמאס" • דרישה: להתחיל בהליך שלילת חסינותה • יו"ר הקואליציה ואלי ישי ליועץ המשפטי: פתח בחקירה נגדה
שרי רוט ויוני גרין
י"ט סיון התשע"ד / 17.06.2014 11:43

סערה בעקבות דבריה של חברת הכנסת חנין זועבי בל”ד, שטענה בראיון כי חוטפי שלושת הנערים אינם טרוריסטים – ואף סירבה לצאת נגד החטיפה.

“הם לא טרוריסטים”, אמרה זועבי על חוטפי שלושת הנערים בריאיון לתכנית הבוקר עם שרון גל ב’רדיו תל אביב’. לדבריה, “הם אנשים שלא רואים שום פתח לשנות את המציאות שלהם, והם נאלצים להשתמש באמצעים האלה עד שישראל תתפכח קצת, עד שהאזרחים של ישראל והחברה תתפכח קצת ותרגיש את הסבל של האחר”.

שר החוץ, אביגדור ליברמן, כתב בעמוד הפייסבוק שלו: “לא רק החוטפים הם טרוריסטים גם חנין זועבי היא טרוריסטית. דינם של החוטפים ודינה של המסיתה מעודדת החטיפות זועבי צריך להיות זהה”.

חברת הכנסת מירי רגב אמרה: “יש לגרשה לעזה ולהסיר חסינותה. היא בוגדת. מי שהזדהתה עם הטרוריסטים על ספינת המרמרה, שבה ומזדהה עם טרוריסטים מהחמאס שחטפו את שלושת הנערים שלנו.

”לא התפלאתי לשמוע את הצהרתה”, הוסיפה ח”כ רגב. ”איך בוגדת כמותה יכולה להאשים אותם? היא הרי באה מהמילייה שלהם. מקומה לא איתנו אלא בעזה. וכמו שאמרתי בעבר: בוגדת תמיד תישאר בוגדת. רוחי לעזה יא חיינא”.

חבר הכנסת מוטי יוגב אמר כי אמירתה של זועבי עוברת כל גבול, ובכוונתו לפעול לסילוקה מהכנסת. ”מעמדותיה נראה שהיא קרובה יותר למחבלים והיא צריכה להיות יחד איתם, מאשר בכנסת ישראל”.

ח”כ מופז הגיב בטוויטר: “חנין זועבי הגעת לנו עד כאן. לא תכננתי להתייחס לדברי ההבל שלך, אבל מתקשה להתאפק וחייב לתקן אותך – זה טרור ואת מעודדת טרור. מקומך בכלא”.

“איך את מעזה?”

גם ועדה לקידום מעמד האישה התפתח עימות כאשר יו”ר הוועדה, ח”כ עליזה לביא התייחסה לדבריה של ח”כ חנין זועבי.

“איך את מעזה לומר על החוטפים שהם לא טרוריסטים?”, שאלה לביא.

ח”כ חנין השיבה לה בצעקות: “חצופה. תסתמי את הפה שלך, לא מגיע לך להיות יו”ר ועדה. את שוטרת? את גזענית”.

“כך לא מדברים כשילדים תמימים נחטפים על ידי טרוריסטים”, השיבה לה לביא. ”את פוגעת שוב בציבור אותו את מייצגת, ומנצלת את המשבר להעמקת הקרע. אני לא שוטרת ולא גזענית. בשעה קשה זו, בה כל המדינה מאוחדת למען החזרת הבנים החטופים שלנו, ראוי שתבחרי את המילים שלך. זכויות אדם הם גם של ילדינו”.

יו”ר הקואליציה, ח”כ יריב לוין, פנה אל היועץ המשפטי לממשלה  וביקש לחקור את זועבי: “דבריה הקשים הם בגדר הסתה פרועה ועידוד הטרור ופעולות מסוג זה. ההתבטאויות חמורות ביותר ומחייבות נקיטת צעדים מיידים. נוכח האמור לעיל, אבקש את פעולתך האישית על מנת להביא לפתיחת חקירה נגד ח”כ זועבי ונקיטת הפעולות הדרושות להפסקת מסע ההסתה והתמיכה בטרור המובל על ידה”.

סגנית שר הפנים ומזכ”ל ישראל ביתנו, ח”כ פאינה קירשנבאום, פנתה ליו”ר הכנסת בדרישה להתחיל בהליך שלילת חסינותה של ח”כ חנין זועבי בהתאם לסעיף חוק החסינות הקובע כי החסינות אינה עמדת לח”כ בגין תמיכה במעשי טרור נגד מדינת ישראל ואזרחיה.

חברי הכנסת שמעון אוחיון ואורלי לוי אבוקסיס מ’ישראל ביתנו’ הגישו תלונה לוועדת האתיקה של הכנסת נגד זועבי. “ח”כ זועבי מביישת את כנסת ישראל, היא מעודדת חטיפות נוספות של יהודים ואינה ראויה לשבת בכנסת ישראל. אנו דורשים מוועדת האתיקה לנקוט בצעדים הראויים בהתאם לתקנון הכנסת”, כתבו.

ח”כ אלי ישי קרא ליועץ המשפטי לממשלה לפתוח לאלתר בחקירה נגדה ולהגיש בהקדם כתב אישום. “מקומה הטבעי של זועבי הוא בפרלמנט המשותף של אבו מאזן והחמאס בעזה, אותם היא מייצגת למרבה האבסורד והבושה דווקא בכנסת ישראל”.

חבר ועדת חוץ וביטחון ח”כ ד”ר רונן הופמן, הגיב לדברי זועבי: “חנין זועבי איננה ראויה לכהן כחברת כנסת בישראל. זועבי היא הדוגמא החיה לכך שדמוקרטיה לא תמיד יודעת להגן על עצמה. מהותה של הדמוקרטיה היא פתיחות וחופש ביטוי, אבל היא חייבת גם להציב גבולות. כשחברת כנסת בישראל מתנדבת לשמש דוברת לארגוני טרור, היא חוצה באופן בוטה את גבולות הלגיטימציה”.

מהבית היהודי נמסר: “חנין זועבי מתמידה בייצוג המחבלים בכנסת, והפרובוקציות שלה פוגעות בציבור אותו היא מייצגת. נוכחותה של זועבי בכנסת מוכיחה כי מדינת ישראל היא המדינה הסובלנית בעולם כלפי מיעוטים וכלפי תומכי טרור, כנראה יותר מדי. כמו שלא היינו רואים בארצות הברית את נציג אל קעידה יושב כחבר פרלמנט ומסית לרצח אמריקאים, הגיע הזמן שרשויות החוק בישראל יפעלו גם בעניינה של זועבי”.

ח”כ ניסן סלומינסקי , יו”ר ועדת הכספים: “מקומה הטבעי של חנין זועבי איננו בכנסת ישראל – אלא בשורות החמאס. זוהי בושה וחרפה שחברת כנסת בישראל מצדדת, תומכת ומצדיקה פעילות שפלה שכזו. אני מתכוון להשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותי, כולל שינויי חקיקה שלא יאפשרו לאישי ציבור בכלל, וחנין זועבי בפרט,  להישאר בתפקידם לאחר דברי הסתה כה מקוממים”.

  הסרטון שמסעיר

הבוקר (שלישי) נעצרו שלושה בני משפחה מנצרת בחשד כי איימו לפגוע במוחמד זועבי, בן משפחתם בן ה-17, בגלל שהביע הזדהות עם שלושת הנערים החטופים. השלושה, בני 60-40, יובאו היום לדיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום בעיר.

עורך דינם של השלושה, מוראד אבו מפרע, אמר כי הם מכחישים את המיוחס להם. לדבריו, “לא היה איומים אלא להיפך – הם דאגו לקרוב משפחתם בגלל האיומים שהוא קיבל”.

בסרטון שהפך לויראלי ברשת, פונה הנער מנצרת אל ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר לו: “לביבי, ראש הממשלה שלנו, ולכל הממשלה שלו אני אומר: תתעוררו ותפסיקו לשתף פעולה עם מחבלים וטרוריסטים. הרשות הפלסטינית מהטרוריסטים הכי גדולים. שלשום הנערים האלו נחטפו ומחר זה יכול להיות אני, אתה או כל ישראלי אחר – ערבי או יהודי. אני ישראלי ואשאר ישראלי. ישראל תישאר מדינה יהודית ודמוקרטית. עם ישראל חי”.

את הדברים אמר זועבי בשלוש שפות – ערבית, עברית, אנגלית – ואף הוסיף: “טרוריסטים חטפו את ילדינו. תחזירו אותם ועדיף לכם לעשות את זה עכשיו”.

מוחמד זועבי הוא קרוב משפתה של חברת הכנסת חנין זועבי מבל”ד, שבתגובה לסרטון  אמרה ל- ynet: “אני שמחה שההסברה הישראלית כל-כך במצוקה עד שהיא צריכה ילדון טיפש ומסכן, מעוות זהות וחסר מודעות, שמרגיש כל הזמן שהוא חייב להתנצל בפני אדוניו החזקים”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    זועבי
    17/06/2014 12:41
    שמעון
  1. על מה הצעקה?
    היא מייצגת את דעת שולחיה.

    • noko   17/06/2014 14:33

      להגיד שהחוטפים לא טרוריסטים??????? אז מה כן?

  2. תוקפנית ופרובוקטורית
    20/07/2014 00:15
    מירה
  3. כל התנהגותה של זועבי היא התנהגות פרובוקטיבית, ברברית ,צעקנית, תוקפנית שיח אנטי תרבותי, אף פעם לא מנהלת שיח אמיתי שיש בו טיעונים . לא נותנת שום הזדמנות לדיאלוג, מליטנטית ורוצה ליצור פרובוקציות מכוונות. מזה ניזונה. אולי מבטאת את הקול של ערביי מדינת ישראל-אם זו דעתםי, אזי לפחות הרצון שלהם לדו קיום במוצהר אינו עולה בקנה אחד אם דבריה. היא מחבלת באימון שרבים מקרבנו נותנים בערביי מדינת ישראל.
    יש מקום לחילוקי דיעות בדמוקרטיה כמו ישראל,גם אם הדיעות אינן ערבות לאוזנינו. אבל לא ניתן לקבל התנהגות ברוטלית, אגרסיבית, מתלהמת, הנוגדת את בטחון המדינה ואזרחיה. זועבי שתומכת בטרוריסטים מקומה לא אצלינו. יש לשים, קוים אדומים ברורים למותר והאסור בדמוקרטיה, כדי שנוכל לשמור על עצמינו מפני חתרנים , בוגדים שמשיעים בריש גלי את תורתם.
    את תנועת כ”ך , הוציאו אל מחוץ לחוק, את זועבי צריך להוציא אל מחוץ למדינה, היא וכדוגמתה, זחלקה, טיבי-כל יועצי החמס והפתח שהם מנהרה אנושית המכרסמת בנו. היא בוגדת במוסר ובערכים של מדינת ישראל.
    יש להוציאה לאלתר אל מחוץ לחוק ומחוץ למדינה. כל כוחה ניתן לה בזכות החסינות, אותה היא מנצלת לרעה, עד תום.