בכירי שוק ההון: לב לבייב ביצע את הסדר החוב ההוגן ביותר

בכירי הענף התבקשו גם לדרג את תפקודם של יו"ר הרשות לניירות ערך, שמואל האוזר ושר האוצר לפיד • 60% העניקו ללפיד ציון 5 ומטה
נחמן גור
י"ט סיון התשע"ד / 17.06.2014 09:51

בקרב מנהלי בתי ההשקעות ובכירי שוק ההון בישראל ישנה תמימות דעים לגבי הסדר החוב ההוגן ביותר עבור מחזיקי האג”ח. 100% מהבכירים, ציינו כי הסדר החוב של לוי לבייב מאפריקה ישראל הוא ההסדר ההגון ביותר. אף לא בכיר אחד ציין את הסדרי החוב של יצחק תשובה (דלק נדל”ן), דיוויד פדרמן (פטרוכימיים), נוחי דנקנר (קבוצת אי.די.בי), אילן בן דוב (סקיילקס) ועידן עופר (צים).

עוד עולה מהסקר שנערך בקרב משתתפי פורום בתי ההשקעות של גלובס DUN’S 100 בשבוע שעבר, כי בכירי הענף סקפטיים לגבי הצלחת מנהלי הבורסה החדשים בשיקום אטרקטיביות הבורסה: 70% מהבכירים מאמינים כי למנהלים החדשים אין השפעה אמיתית והמצב יישאר כשהיה, 10% טוענים כי תהליך הגלובליזציה ימשיך לכרסם באטרקטיביות של הבורסה הישראלית והיא תמשיך לצנוח, ורק 20% מאמינים כי אקטיביזם מצד הבורסה יוביל לריבוי של חברות חדשות.

באשר לצעדים שיש לנקוט על מנת להפוך את הבורסה לאטרקטיבית יותר, ציינו משתתפי הפורום את נושא ההקלה ברגולציה כנושא החשוב ביותר (29%) ולאחריו עם 14%, ציינו כניסה של חברות ממשלתיות. כמו כן, מנו המשתתפים מספר רעיונות נוספים כגון: הוספת מכשירים חדשים, שוק משני למשכנתאות, רישום חברות מחו”ל והקלות לחברות טכנולוגיה.

בכירי הענף התבקשו גם לדרג את תפקודם של יו”ר הרשות לניירות ערך, שמואל האוזר ושר האוצר לפיד. האוזר זכה לציון טוב עם כ-90% ועוד כ-10% ציינו כ”בינוני” את תפקודו של האוזר.

שר האוצר לפיד, זכה לציונים נמוכים יותר עבור טיפולו בשוק ההון, 60% מבכירי שוק ההון העניקו ללפיד ציון 5 ומטה, 10% העניקו לו את הציון 6 ורק 20% העניקו לו את הציון 7.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות