היום ה-5 למבצע: הפעילות התרחבה לשכם • 200 עצורים

41 מבוקשים נעצרו הלילה • אלף לוחמי הנח"ל פשטו על שכם ל'ניקוי אוורוות': "כל מה שצבוע ירוק וקשור לחמאס - מטופל" • לילה שלישי ברציפות: צה"ל תקף ברצועת עזה
י"ט סיון התשע"ד / 17.06.2014 04:31

מבצע ‘שובו אחים’ להחזרת שלושת הנערים שנחטפו נמשך: כוחות הביטחון ביצעו הלילה גל מעצרים נרחב ברחבי יהודה ושומרון. 41 מבוקשי חמאס נעצרו, כמחצית מהם בשכם, שם פשטו כאלף חיילי הנח”ל על מחנה הפליטים בלאטה ובעווארתה, במה שמכונה בצה”ל “ניקוי אורוות”. בסריקות נמצאה בין היתר מחרטה לייצור כלי נשק.

שאר המבוקשים נעצרו בחברון ובבית לחם. בכך מגיע מספר המבוקשים שנעצרו מאז תחילת המבצע ל-200.

במקביל, כוחות של המנהל האזרחי פשטו על מספר מוסדות השייכים לארגון החמאס או הפועלים מטעמו באזור חברון ויהודה. מטרת הפשיטה היא איסוף מסמכים וחומרים נוספים המפלילים וקושרים את המוסדות לפעילות טרור ביהודה ושומרון.

“הלחץ מופעל על כל מה שהוא חמאס. כל מה שצבוע ירוק וקשור לחמאס מטופל: פוליטי, אזרחי, מוניציפלי, מוסדות צדקה. כל מה שיש בו ניצני שלטון של חמאס”, אמר קצין בכיר. “אפשר לקרוא למה שאנחנו עושים בשכם בירת הטרור ניקוי אורוות. זה לא יגמר בגל המעצרים הנוכחי. הפעילות תמשך”.

בין העצורים הלילה ישנם שייח’ים ובכירים נוספים. ברמאללה נעצר עזיז כאיד, מנהל ערוץ הלווין ‘אל אקצה’ ביהודה ושומרון.

לילה שלישי ברציפות

בתוך כך, מקורות פלסטיניים דיווחו כי צה”ל הפציץ מהאוויר ארבע מטרות בדרום רצועת עזה. לא היו נפגעים.

מאוחר יותר הודיע דובר צה”ל כי בפעילות של חיל-האוויר הושמדו מחסני תחמושת ומוקדי פעילות של חמאס: “צה”ל באמצעות כלי טיס של חיל-האוויר תקף לפני זמן קצר מוקד פעילות טרור ואתר לאחסון אמצעי-לחימה בדרום רצועת עזה, אתר לאחסון אמצעי-לחימה נוסף במרכז רצועת עזה ואתר ליצור אמצעי-לחימה בצפון הרצועה. זאת לאור ירי הרקטה שבוצע לעבר שטח מדינת ישראל הערב. זוהו פגיעות מדויקות במטרות.

“צה”ל לא יסבול ניסיונות פגיעה באזרחי מדינת ישראל ובחיילי צה”ל ויפעל כנגד כל גורם אשר מפעיל טרור נגד מדינת ישראל”.

מקורות פלסטיניים דיווחו כי במהלך הלילה הפגיז גם חיל-הים מטרות בצפון הרצועה, לא דווח על נפגעים.

 תקריות ביו”ש: ניסיונות חבלה

בינתיים, בצל המבצע להשבת החטופים: תקריות ברחבי יו”ש:  כוחות צה”ל הצליחו לפגוע בחוליה שכללה בין שניים לשלושה מחבלים שככל הנראה ניסו לחדור ליישוב כוכב יעקב שבבנימין. לפי צה”ל, הם נורו על ידי חיילים כשחיבלו בגדר היישוב שממזרח לרמאללה. אחד הפלסטינים נפגע, ופונה לבית החולים ברמאללה כשמצבו קשה מאוד. חשוד אחר נמלט מהמקום. גורמי צבא מסרו שלא מדובר בניסיון החדירה הראשון בשבוע האחרון ליישוב.

באירוע אחר אמש, סמוך לכפר עזון שבשומרון, נפצעה קל תינוקת כבת שנה וחצי לאחר שפלסטינים יידו אבנים לעבר כלי רכב ישראלי. אחרי התקרית, המשיך הרכב בנסיעה לקרני שומרון, לשם הוזעקו כוחות רפואה.

אירוע נוסף התרחש כשמטען חבלה התפוצץ בכביש 446, בסמוך לכפר הפלסטיני שוקבא שליד העיר החרדית מודיעין עילית. כוח צה”ל הגיע למקום בעקבות דיווחת על צמיג בוער, וכשהגיע – התפוצץ המטען, שהונח בתוך הצמיג. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. זאת, ככל הנראה משום שהכוח היה מרוחק מהאזור והיה מדובר במטען קטן. הכוחות ביצעו סריקות, וחבלנים הוזעקו לזירה כדי לבדוק אם יש  מטענים נוספים.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ברוך השם.היגיע הזמן לחסל את הטרור.
    17/06/2014 10:35
    יפה יוסף
  1. המדינה מתחילה להתפכח.יש לתלות שנים עשר מחבלים רוצחים כנגד שלושת הנערים .על כל נער יהודי יתלו ארבעה מחבלים.

  2. החטופים
    17/06/2014 18:50
    ישראלי
  3. צריך להרוג את כול המחבלים במחנות השמדה