לא תאמינו: יעקב אשר משבח את אלעזר שטרן

הח"כים חרדים יצאו מגדרם לשבח הצעת חוק של ח"כ אלעזר שטרן: ברישיון הנהיגה יופיע תאריך הלידה העברי והלועזי של בעל הרישיון • ורק ניסים זאב לא שכח: "נשארים רק עם סיסמאות"
י"ט סיון התשע"ד / 16.06.2014 23:46

זו כנראה הראשונה בה ח”כים חרדים יוצאים מגדרם לשבח הצעת חוק של ח”כ אלעזר שטרן מהתנועה, אבל ביום  שני זה קרה.

היה זה כאשר אישרה מליאת הכנסת בקריאה ראשונה את הצעת חוק השימוש בתאריך העברי של שטרן וקבוצת חברי הכנסת.

על פי ההצעה, רשות הרישוי תרשום ברישיון הנהיגה את תאריך הלידה העברי והלועזי של בעל הרישיון, אלא אם בעל הרישיון ביקש מרשות הרישוי בכתב שיירשם רק תאריך הלידה הלועזי. מוצע שהחוק יכנס לתוקף שישה חודשים מיום פרסומו, והוא יחול על רישיונות שניתנו או שחודשו מיום התחילה ואילך.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: “סקר שנערך לקראת חגי תשרי בשנת התשע”ג מצא כי למעלה מ-50% מהציבור בישראל איננו יודע מהו התאריך העברי של יום הולדתו. בנוסף, נמצא כי עבור 41% מהציבור הישראלי לוח השנה העברי אינו משמעותי. התופעה בולטת במיוחד באוכלוסייה המגדירה עצמה כלא-דתית. כמו כן, התאריך העברי נעדר מתעודת רישיון הנהיגה ומהדרכון. הצעת חוק זו באה לחזק את מעמדו של לוח השנה העברי כחלק מהותי מהצביון היהודי במדינת ישראל”.

ח”כ ישראל אייכלר אמר כי רק עכשיו שם לב שאין על הרישיון שלו תאריך עברי. “חשבתי שהחוק במדינת ישראל מחייב שעל כל מסמך רשמי חייב להיות תאריך עברי. מי ייתן וח”כ שטרן ושאר המחוקקים יבינו שכל שאר החוקים שמחוקקים כאן גם צריכים להיות  על פי המסורת וההלכה היהודית”.

ח”כ אורי מקלב אמר: “אנשים מבוגרים שכבר עברו כמה ימי הולדת, לא יודעים את התאריך העברי שלהם וזה דבר כואב. רק לפני מספר חודשים השלנו מעלינו תאריך עברי של הרישום לגני הילדים, ושם אין יותר תאריך עברי. הכנסת גם לא אישרה הצעת חוק לציין את התאריך העברי בתאריך התפוגה של מוצרים”.

ח”כ ניסים זאב שיבח אף הוא את ההצעה ואמר: “הסמנטיקה הזו חשובה כדי להזכיר לנו שאנחנו חלק מהעם היהודי” – אך מיד הוסיף ואמר: “אם מישהו חושב להשלות את עצמו שזה צעד נוסף בחיזוק צביונה היהודי והדמוקרטי של המדינה, אז הוא חי באשליה. ח”כ שטרן, כאשר הבוסית שלך הולכת לערוך נישואים חד מיניים היא לא מוסיפה שום דבר לצביונה היהודי של מדינת ישראל. אז זה בלוף אחד גדול, כשנשארים רק עם סיסמאות וקוברים את כל הערכים היהודים”.

 “אני רוצה לשבח את הצעת החוק של חבר הכנסת שטרן, ולא יוצא לי פעמים רבות לעשות”, פתח ח”כ הרב אשר בנאומו. “אבל אני חושב שאחד הדברים שמאחדים את כל עם ישראל, אלו הדברים המיוחדים שנצרבו בעבר שלנו, במסורת שלנו, והתאריך היהודי, ההלכתי, הוא אחד מהם. אני מצטרף לדעתם של אחרים, שהיה צריך להחיל חובת ציון זאת בהרבה מקומות ובהרבה מסמכים רשמיים, כדי שכל ילד וילדה במדינת ישראל ידעו שיש גם תאריך עברי”.

18 ח”כים תמכו בהצעה ללא מתנגדים והיא תוחזר לוועדת הפנים להכנתה לקריאה שנייה ושלישית. יחד עם זאת לבקשתו של ח”כ יעקב אשר תיבדק האפשרות להעבירה לוועדת הכלכלה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות