בנט בישיבת ‘מקור חיים’: “זה הטרמפים שחטפו את הילדים?”

יו"ר הבית היהודי שוחח בצהרים עם בני כיתתם של נפתלי פרנקל וגיל-עד שער בישיבת 'מקור חיים' בכפר עציון: " לא מקטרים. אנחנו חזקים, לא מתבכיינים. ומתוך עוצמה ומתוך אמונה ננצח"
י"ט סיון התשע"ד / 16.06.2014 23:27

יו”ר הבית היהודי השר נפתלי בנט שוחח היום בצהרים (שני) עם בני כיתתם של נפתלי פרנקל וגיל-עד שער בישיבת מקור חיים בגוש עציון:

“משחר קיום העם שלנו פעלו נגדנו בטרור שהמטרה תמיד לאורך ההיסטוריה היהודית היתה לשבור את הרוח של עם ישראל ורק אחר כך לשבור את עם ישראל”, הוא אמר בבית המדרש. “פעולת הטרור הראשונה שבוצעה נגד עם ישראל כעם היתה במדבר, מחוללי הטרור היו עמלק, והם זינבו בנו, בחלשים ביותר, מתוך מטרה לשבור אותנו ולהראות לעולם שהנה עם ישראל, שיש לו כביכול את הקב”ה ואת כל הניסים, הוא חלש. כי זאת תמיד היתה הדרך של עמלק – לשבור את הרוח כדי לשבור את העם.

הרבה שנים אחר כך יורש עמלק – המן – עשה בדיוק את אותו דבר. למה פורים זה פורים? כי הוא הפיל פול. למה הוא הפיל פור, למה הוא לא ישב עם סוללת בכירי אחשוורוש כדי לקבוע מועד שלוגיסטית הכי טוב להשמיד את העם היהודי? הוא רצה להראות לנו: אתם חושבים שהכל מתוכנן מלמעלה? לא נכון. הכל גורל. רצה לשבור את הרוח של העם היהודי ורק לאחר מכן ללכת למלאכת ההשמדה הפיזית.

גם הנאצים, אתו דבר. משנת 33′ פעלו קודם כל לשבור את הרוח שלנו. דה לגיטימציה לעם היהודי. אנחנו עכברושים, אנחנו עלוקות, ורק אחרי תשע שנים של שבירת הרוח היהודית אותם עמלקים ניגשו למלאכת ההשמדה בפתרון הסופי.

גם היום המערכה היא מערכה על הרוח. האויבים שלנו יודעים שאין להם שום סיכוי לגבור עלינו פיזית. ניסו את זה במלחמת השחרור, במבצע סיני, בששת הימים וביום כיפור, ולא הולך להם. ניסו באינתיפאדה הראשונה והשניה, אבל כל פעם “העם כלביא יקום וכארי יתנשא”, וכל פעם ישבנו וניצחנו גם כשחשבו שישברו אותנו.

מה הדרך לשבור את העם היהודי? לא בכוח. נתן אלתרמן, אחד המשוררים הגדולים, חיבר שיר שתיאר את האמצעי לגבור על עם ישראל. השיר נקרא “אז אמר השטן”. “אז אמר השטן”, בעצם האויבים מתייעצים עם השטן, איך מנצחים את הישראלים האלה, את היהודים האלה. “אז אמר השטן, הנצור הזה”, עם ישראל, “איך אוכל לו”, הרי “איתו האומץ וכישרון המעשה, וכלי מלחמה ותושיה עצה לו”. זאת אומרת: הם חכמים, יש להם את 8200 ואת כל השכל. “ואמר: לא אטול את כוחו ולא רסן אשים ומתג”, אני לא יכול לקחת להם את הכוח, סיירת מטכל וחיל האוויר, ולא יכול לקשור להם את הידיים. “רק זאת אעשה: אכהה מוחו ושכח שעימו הצדק'”. הדרך היחידה להכות בעם ישראל בארץ ישראל זה להכהות את מוחנו ושנשכח שאנחנו צודקים, ויש שמנסים להכהות את מוחנו.

לפעמים אני רואה בתקשורת ניסיון להכהות את מוחנו, שמנסים להאשים את המשטרה ולהאשים את הטרמפים. מה, הטרמפים הם מי שחטפו את הילדים, זה הטרמפים? באשמת הטרמפים חטפו את חטופי אנטבה, וחטפו את גולדווסר ורגב ואת גלעד שליט? באשמת הטרמפים רצחו פה מעל 1,000 ישראלים באינתיפאדה השניה? לא ניתן להכהות את מוחנו. יש לנו אויב שרוצה שבגוש עציון לא נוכל להתהלך והוא רוצה גם שברמת אביב לא נוכל להתהלך, ומי שלא מבין שאם לא ילכו בשקט בצומת הגוש ואם ילדים לא יוכלו לשחק בשקט בחברון, בעופרה ובבית אל, הם גם לא יוכלו לשחק בשקט ברמת אביב, רעננה וראשל”צ, לא מבין כלום.

ולכן המשימה היום של ממשלת ישראל היא לאפשר לכל עם ישראל לחיות בצורה חופשית בלי פחדים בכל פינה בארץ שלנו, ובוודאי להחזיר הביתה את אייל, את גיל-עד, את נפתלי. הכוח יוצא מפה, ומקור החיים של הארץ שלנו הוא פה, בלימוד התורה שלכם, בהתנדבות שלכם, בהליכה הבטוחה שלכם בכל רחבי ארץ ישראל.

אני יודע שאתם עוברים ימים לא קלים. זה החברים שלכם, זה בני הכיתה שלכם. אבל אתם גם צריכים להוות ומהווים דוגמה, ואתם עומדים גם למבחן, והמבחן הוא מבחן החוסן. לא מקטרים. אנחנו חזקים, לא מתבכיינים. ומתוך עוצמה ומתוך אמונה ננצח. יישר כוחכם. אני יודע שיש פה דילמות. לטעמי המשימה שלכם עכשיו זה ללמוד תורה, להמשיך את השגרה, להתכונן לבגרויות. אנחנו נעשה את שלנו ונזריק את העוצמה לתוך המנהיגות במדינת ישראל ואתם תעשו את העבודה שלכם ותתנו לנו את העוצמה הזאת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות