המיליארדרים מיכאל מירילשוילי ובנו יצחק: בין הנחקרים בפרשת דרעי

שני אנשי העסקים הבכירים שנחקרו בפרשת דרעי הם המיליארדרים מיכאל מירילשוילי ובנו יצחק • השניים מצויים בקשר עם דרעי במשך שנים • גם משה הבא, מי שכיהן בעבר כיו"ר בזק בינלאומי, היה בין הנחקרים
חיים טוויל
ז' סיון התשע"ז / 31.05.2017 21:56

פרשת דרעי: שניים מאנשי העסקים שנחקרו בפרשה של יו”ר ש”ס ביום שני האחרון, הם המיליארדרים מיכאל (מיכו) מירילשוילי ובנו יצחק. כל הותר היום לפרסום.

על פי החשד, השניים מצויים בקשר עם אריה דרעי במשך שנים, ובמהלכן העבירו סכומי כסף רבים למפלגת ש”ס ולשתי עמותות המנוהלות בידי רעייתו יפה.

מיכו מירילשוילי, בן 57, נולד בגיאורגיה. הוא אחד האנשים העשירים בישראל, והמשפחה מתגוררת כיום בהרצליה פיתוח. הוא נחשב לאיש עסקים מצליח, הפועל בשורה של תחומים, בהם מדיה, אנרגיה, מים, נדל”ן ופיננסים.

על פי הערכה עומד הונו של האב מירילשוילי עומד על 2 מיליארד דולר.

בנו יצחק נחשב לאיל הון בפני עצמו, ועומד בראש חברת נדל”ן ענקית כשהונו נאמד סביב ה-950 מיליון דולר. הבן יצחק הוא הבעלים של ערוץ 20, שגן זכה במכרז על ערוץ הכנסת.

שניהם נחשבים מהתורמים הגדולים של חב”ד, כמו גם למוסדות תורה וחסד.

כפי שדווח בחרדים 10, שעות ספורות אחרי שהסתיימה חקירתם, הופיעו האב והבן באירוע בבני ברק שערך הרב אליהו עמאר, בנו של הראשל”צ הגרש”מ עמאר. באירוע נכח גם יו”ר יחד אלי ישי, שעמו השניים נמצאים בקשר קרוב.

דוברו של מירילשוילי מסר בתגובה: “מר מירילישוילי נתבקש להשיב לשאלות המשטרה. לאחר חקירה קצרה ולאחר שהשיב לשאלות הסתיימה החקירה והוא חזר לביתו ללא כל תנאים מגבילים”.

בפרשת השר דרעי נחקרו גם איש העסקים משה הבא, מי שכיהן בעבר כיושב ראש בזק בינלאומי והיום הוא בעל חברת הנדל”ן ‘גנוס’. הבא מילא שורה של תפקידים בכירים במשק ובמשרד האוצר ונחשב מקורב לש”ס.

נחקר נוסף הוא עורך הדין ארז מלול, עוזרו של השר לענייני דתות דוד אזולאי מש”ס.

כמו כן נחקרו מנהלת לשכתו של אריה דרעי, שרשומה גם כבעלת תפקיד בעמותת ‘מפעלות שמחה’ בראשות יפה דרעי; בתם של יפה ואריה דרעי, דסי.

ביום שני פורסם כי נחקרו בפרשה אריאל משעל, מנכ”ל המשרד לפיתוח הנגב והגליל ומשה ליאון, חבר מועצת עיריית ירושלים.

לאחר שדרעי ורעייתו נחקרו במשך כ-11 שעות, המשטרה מסרה כי החשדות נגדם הם הלבנת הון, מרמה והפרת אמונים, גניבה בידי מורשה, רישום כוזב ועבירות מס.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות