נתניהו: “עלינו להיות ערוכים לאפשרות שזה ייקח זמן”

ראש הממשלה מסר הערב הצהרה לציבור על המבצע לשחרור הנערים החטופים: "אנחנו נמצאים בעיצומו של מבצע מורכב" • "עצרנו יותר מ-100 פעילי חמאס ואנחנו מבצעים גם פעולות נוספות שלא ארחיב עליהן" • יעלון: "נשים ידינו על החוטפים והחטופים, אבל דרושה סבלנות"
יוני גרין
י"ח סיון התשע"ד / 16.06.2014 19:18

היום הרביעי לחטיפה: ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס הערב (שני) דיון מיוחד בפיקוד מרכז, בהשתתפות צמרת צה”ל והשב”כ, ולפני כן יצא בהצהרה לתקשורת.

הישיבה בפיקוד מרכז התקיימה לאחר שבצהריים התקיימה ישיבה של הקבינט הביטחוני, במהלכה נשקלו, בין השאר, צעדים מבצעיים ואפשרות לגירוש בכירי חמאס לרצועת עזה.

“אנחנו נמצאים בעיצומו של מבצע מורכב, ועלינו להיות ערוכים לאפשרות שזה ייקח זמן”, אמר נתניהו בהצהרה שמסר בפתיחת הדיון. “מדובר באירוע חמור ויהיו לו השלכות חמורות, אולם אנחנו פועלים באופן שקול, אחראי ונחוש”. 

לדברי נתניהו, פרט למאמץ להשבת שלושת הנערים, ישראל פועלת בעוצמה נגד חמאס. “כרגע אנו מתמקדים במשימה אחת: השבת נערינו שנחטפו. אנחנו גם פועלים נגד החמאס, עצרנו יותר מ-100 פעילי חמאס ואנחנו מבצעים גם פעולות נוספות שלא ארחיב עליהן.

“בימים האחרונים אנחנו רואים ניסיון לפתוח זירה נוספת בעזה”, אמר נתניהו בהתייחס לירי הרקטות על הדרום אתמול בלילה. “הגבנו לירי בעוצמה, ובמקרה הצורך נגיב בעוצמה רבה יותר. מי שינסה לפגוע במדינת ישראל – ייפגע”.

אחריו דיבר שר הביטחון משה יעלון שאמר כי המאמץ המשותף של זרועות הביטחון יביא בסופו של דבר “לכך שנשים את היד על החוטפים, ונגיע לחטופים”. יעלון הדגיש כי “אך זה מחייב לאורך רוח ולסבלנות”.

עוד אמר יעלון: “אנחנו משקיעים את כל היכולות שיש בידינו, ואין לי ספק שנגיע לכך. במקביל אנחנו עושים מאמץ לכך שהחמאס ישלם מחיר כבד, ושכל ניסיון ברצועת עזה להרים ראש ייענה בתגובה תקיפה כפי שהגבנו הלילה ואף יותר”.

עד כה, קרוב ל-100 שעות מאז החטיפה לא התקבלה כל הודעה מהחוטפים, אנשי החמאס. מאז היוודע החטיפה פועלים צה”ל והשב”כ בכוחות מתוגברים בכל רחבי יהודה ושומרון, עם דגש על העיר חברון – וזאת במטרה להצר את צעדי החוטפים.

הבוקר, לראשונה מאז חטיפת שלושת הנערים בליל שישי, שוחח ראש הממשלה עם יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו-מאזן ואמר לו כי הוא מצפה ממנו לסייע בהשבתם ובלכידת החוטפים. “החוטפים יצאו משטח בשליטות הרשות וחזרו לשטח הרשות”, הדגיש נתניהו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות