החרדים: תנו אוטובוסים ל-75 אלף מאוכזבים – שיבואו למירון בלילה

ביהדות התורה הוחלט לדרוש משר התחבורה: ההסעות למירון תמשכנה עד יום ראשון בשעה 20:00 - ובחזור לאורך כל הלילה • מוזס לכץ: "יתכן שכ-75,000 איש שירצו לעלות למירון, לא יוכלו לעשות זאת בהעדר תחבורה. אנשים זועמים. תאפשר למי שלא יוכלו להגיע בבוקר - להגיע בערב"
אריה ריבקינד
י"ג אייר התשע"ז / 08.05.2017 21:33

 סאגת התחבורה הציבורית בל”ג בעומר: לאחר אין ספור דיונים, פניות לגורמים המקצועיים ובקשות לבטל את החלטת שר החינוך נפתלי בנט לדחיית חופשת ל”ג בעומר בבתי הספר מיום ראשון ליום שני –  במטרה לפתור את בעיית התחבורה הציבורית בל”ג בעומר, פנתה הערב (שני) סיעת יהדות התורה אל שר התחבורה במוצא אחרון – להרחיב את טווח שעות הנסיעות למירון וחזור.

זאת, כדי לאפשר לעשרות אלפי מאוכזבים שלא יצליחו להגיע למירון בשעות היום המוקדמות, לעשות זאת בשעות הערב.

כפי שדווח בחרדים 10, נענה שר החינוך לבקשת הרב הראשי הגר”ד לאו לדחות את חופשת ל”ג בעומר מיום ראשון ליום שני, כדי למנוע חילול שבת של ילדי ישראל בעת הדלקת המדורות.

כתוצאה מהחלטה זו יחסרו למערך התחבורה הציבורית מאות אוטובוסים, שיידרשו לביצוע הסעות תלמידים. ההערכה היא שכ-75,000 איש יאלצו להישאר בבתיהם במרכז הארץ ולא יוכלו לעלות למירון.

סיעת יהדות התורה נדרשה לנושא בישיבת הסיעה השבועית שהתקיימה היום בכנסת. רעיונות שונים הועלו – ובסופם הוחלט כי הסיעה תעביר דרישה בלתי מתפשרת אל שר התחבורה, כי יאשר הארכת שעות הפעילות של קווי השירות למירון וחזור.

במכתב ששלח יו”ר הסיעה ח”כ מנחם אליעזר מוזס בשם הסיעה ועל דעת חבריה – נכתב: “כידוע, החליט שר החינוך כי ביום ראשון י”ח אייר, ל”ג בעומר שנה זו, יתקיימו לימודים סדירים ותידחה החופשה שתוכננה ליום זה. משמעות ההחלטה: מחסור חמור וחסר תקדים של מאות אוטובוסים, שאמורים היו לתת מענה למאות אלפי העולים למירון. האוטובוסים יופנו להסעות התלמידים.

“במקביל, קבע משרד התחבורה, כי השירות ביום ראשון, ל”ג בעומר, ממרכז הארץ לכיוון מירון יסתיים בשעה 16:00 והשירות בחזור ממירון למרכז הארץ יסתיים בשעה 22:00.

“אנו דורשים בזאת, לאשר כמענה חלופי, הארכת הפעלת שירות התחבורה הציבורית למירון עד לשעה 20:00 וחזור ממירון לאורך כל הלילה שבין יום ראשון לשני.

תחבורה ציבורית בשעות אלו, תאפשר לכל אותם עשרות אלפים, מאוכזבים, שלא יוכלו להגיע בבוקרו של ל”ג בעומר למירון, להגיע בערבו של יום ולהעתיר שם בתפילה.

כנציגי הציבור החרדי, אנו מוצפים בשבועות האחרונים, מאז התקבלה ההחלטה על דחיית החופשה, ומהרגע שמשרד התחבורה הודיע כי לא יוכל לספק את מלוא הדרישה לכל המבקשים לנסוע, בפניות זועמות, כועסות ובלתי מבינות מהציבור הרב.

“החשש הוא גדול. לפי חישובים שערכנו, יתכן מצב בו כ-75,000 אנשים שירצו לעלות למירון, לא יוכלו לעשות זאת בהעדר תחבורה ציבורית.

חובתנו, כנציגים, לספק את המענה ולאפשר לכל מי שחפץ בכך להצליח ולעלות למירון גם במחיר שינוי תכניות מקוריות. לפיכך, כאמור, נבקש כי תתערב בעניין מידית ותיענה לדרישתנו להארכת שעות השירות.

“אנו תקווה, כי אירועי ל”ג בעומר יסתיימו בעזרת השם בהצלחה. אך אם לאו, נרצה לבוא בניקיון כפיים כלפי הציבור ששלח אותנו ולדעת שעשינו הכל כדי למנוע קריסה תחבורתית”.

 

מכתב מוזס

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות