תולדות אהרן: “נערי שוליים מנסים בכל דרך לבטל את ההדלקה במירון”

חיים גולדברג
|
ז' אייר התשע"ז / 03.05.2017 16:12
המעמד המרטיט של הדלקת המדורה של הרבי מתולדות אהרון ליד ציון הרשב”י בל”ג בעומר במירון – הוא מאירועי השיא של החצר החסידית • אז מי מנסה, שוב ושוב, להפיץ כי המעמד השנה בוטל?

אירוע הדלקת המדורה של האדמו”ר מתולדות אהרון ליד ציון הרשב”י בל”ג בעומר במירון – הוא מאירועי השיא של הקהילה החסידית, שמרכזה בשכונת מאה שערים, כאשר אלפים מחוגגי ההילולא משתתפים במעמד המרגש.

אלא שבכל פעם יש מי שמנסה לחבל במעמד, שהפך לאירוע המסיים את יום הילולא.

וכך, הבוקר (רביעי) הופצה שמועה, לפיה ב”תולדות אהרן הוחלט, בהתייעצות עם האדמו”ר, לבטל את קיום האירוע המרכזי במירון”, כאשר העילה הפעם: “התברר שהאירוע ממומן כולו על ידי המדינה הציונית, בתקציב שמועבר על ידי משרד הדתות”

מפיצי השמועה הוסיפו כי “האירוע המרכזי יתקיים בחצר החסידות בירושלים במוצאי שבת, וביום ראשון ל”ג בעומר יעלו החסידים במירון להתפלל על ציון הקדוש רבי שמעון בר יוחאי”.

בתגובה אומר עסקן בתולדות אהרן לחרדים10: “כבר יותר מעשור שכמה נערי שוליים מנסים בכל דרך לבטל את ההדלקה של קהילת תולדות אהרן. פעם עם קברים, פעם עם טומאת כוהנים – ובשנים האחרונות שהמדינה מממנת את האירוע”.

הוא הוסיף: “בחסדי ה’ לא צלחו כל אלה. עכשיו, כשהעסקן צבי מיכל הלר קיבל התקף לב, מצאו לנכון לפרסם הודעת ביטול האירוע, אבל יש לנו את ההבטחה כי לא תשכח מפי זרעו”.

לדבריו, “השנה תהיה הדלקה גדולה יותר מכל שנה”.