רב המחוז הצפוני מאשים: “מבקשים מהמשטרה לשמור שבת במירון? הציבור החרדי לא ממושמע”

רב המחוז הצפוני במשטרה מסביר מדוע נאלצים לחלל שבת במירון: "בערב שבת, גם לאחר השקיעה, חרדים נוסעים בהר מירון והמשטרה חייבת להיות שם כדי לעצור את זה" • "כל עוד אין החלטה של כלל היהדות החרדית שלא להגיע להר מירון לפני שעות הבוקר של יום א', משטרת ישראל חייבת להיות בשטח"
חיים טוויל
ל' ניסן התשע"ז / 26.04.2017 11:35

רב המחוז הצפוני במשטרה, הרב אנשיל פרידמן, התייחס הבוקר (רביעי), בראיון שהעניק לנועם זיגמן בתחנת הרדיו ‘קול ברמה’, להאשמות שנשמעו בימים האחרונים כנגד משטרת ישראל והיערכותה להילולה במירון, שתגרום השנה לאלפי שוטרים לחלל שבת בשל הצורך להיערך לקליטת ההמונים בציון הרשב”י.

“מבקשים מהמשטרה לשמור שבת? הציבור החרדי לא ממושמע ועושה מה שהוא רוצה”, אמר פרידמן.

הוא הסביר: “לדוגמא, בערב שבת, גם 10-15 דקות לאחר שקיעת החמה, נוסעות בהר מכוניות עם חרדים ומשטרת ישראל חייבת להיות שם כדי לעצור את זה”.

פרידמן הוסיף ואמר כי למשטרה אין אינטרס לעבוד בשבת ואדרבה, היא מעדיפה שהשוטרים ינוחו בשבת.

“כל עוד אין החלטה של כלל היהדות החרדית והדתית שלא להגיע להר מירון לפני שעות הבוקר של יום א’, משטרת ישראל חייבת להיות בשטח”, הסביר רב המחוז הצפוני.

כפי שדווח בחרדים10, גורמים במשטרה אומרים, כי “ההחלטה שלא לדחות את ההדלקות ואת האירועים בל”ג בעומר ביממה, מכריחה את כוחות הבטחון כולם לחלל שבת. למרות זאת, הרב ברכיהו וצוות הפיקוד של המשטרה עושה כל מה שניתן כדי לצמצם את חילולי השבת הקשורים באירועי ל”ג בעומר במירון”.

אותם גורמים מדגישים, כי “כל שוטר שירצה – יוכל לשהות בשבת בקרבת מקום למירון”.

על פסיקת רב המשטרה כי כוחות המשטרה הרבים יכולים להגיע בעיצומו של יום השבת ליישוב מירון – נמסר ממשטרת ישראל: “פסק ההלכה המקיף של הרב ברכיהו, אשר ניתן לפני מספר שנים, סוקר את הנושא מן הזווית ההלכתית תוך התאמתה לאתגרי המשטרה בכל הנוגע לאבטחת אירועים המוניים בכלל, והילולת רשב”י שחלה במוצ”ש בפרט.

“בשל החשש לסכנה ופיקוח הנפש של הרבים באירוע זה, וכפועל יוצא מהצורך של משטרת ישראל בשמירה על חיי אדם, שמירה על שלום הציבור ושמירה על בטחונו, עמד הרב בפסק הלכה זה על האיזון שבצדו האחד חובת המשטרה לבצע את המשימה בהצלחה וללא סיכון חיי אדם, ובצדו האחר צמצום חילול השבת ככל שניתן.

“נציין כי לצד ההיתרים שניתנו לכוחות הביטחון בפסק ההלכה, ציין הרב במפורש את המלצתו לדחות את אירועי ל”ג בעומר במירון ממוצ”ש ליום ראשון ברוח קריאת הרבנות הראשית לישראל בנושא ל”ג בעומר.

“לגופו של עניין, משטרת ישראל, כארגון האמון על שלומו של הציבור וביטחונו, נערכת בימים אלו לקראת אבטחת הילולת הרשב”י שתחול במוצ”ש (ל”ג בעומר). במסגרת ההיערכות המבצעית ובשיתוף רבנות משטרת ישראל, נלקח בחשבון שיקול זה -של צמצום פעילות המשטרה במהלך השבת.

“כך לכל שוטר המשתתף במבצע תוצע לינה ואירוח מלא במהלך הסופ”ש. כך כניסת כוח משטרתי למתחם הקבר ברגל טרם צאת השבת תיעשה על ידי שוטרים שאינם יהודים, הכל בכדי לאפשר לציבור האזרחים המשתתפים בהילולת הרשב”י לחגוג בבטחה ובביטחון”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לכבוד ההורים היקרים נ
    28/04/2017 18:02
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. לכבוד ההורים היקרים נ”י

    אבא יקר, עם הבן שלך חשוב לך תתחנן בפניו שלא יסע לבד לשבת לפני ל”ג בעומר למירון. לצערינו הרב, ההר מלא אוהלים עם כל מני טיפוסים, הבן שלך לא ישלם +300 דולר למיטה במירון, מה יעשה? יקח אוהל וישן עם עוד כמה בחורים. אבל במירון מגיעים כל סוגי בחורים ובחורות ביחד באותו אוהל…. והם מכשילים את הציבור באתרא קדישה מירון בזימה ר”ל.

    לא לחינם ישיבת בויאן שמביאה את כל הבחורים לא נותנים להם לצאת בכל השבת ממתחם אולפנת בני עקיבא. בחור חרידי אסור לעלות לציון מיום שישי עד מוצ”ש בהדלקה, ומיד אחרי ההדלקה יורדים ביחד כולם בחזרה למושב, והביתה..