בכיר מצרי: “משבר הנערים עשוי להיפתר בקרוב מאוד”

בכיר מצרי: "הנערים עדיין בגדה" • קצין בכיר: "הנחת העבודה שהנערים חיים" • פרשנים צבאיים: בידי השב"כ פרטי השתלשלות החטיפה עד רגע הצתת המכונית • החוליה החסרה: מיקום החוטפים, אבל החקירה מתהדקת
יוני גרין
י"ח סיון התשע"ד / 15.06.2014 21:01

נמשך המצוד של כוחות הביטחון אחר החוטפים: צה”ל נערך לקראת סגר מוחלט על העיר חברון, לאחר שמאז שעות הבוקר אין כניסה או יציאה מהעיר. במקביל, כוחות מיוחדים ממשיכים בחיפושים אחר נפתלי פרנקל, בן 16 מנוף איילון, גיל-עד שער, בן 16 מטלמון שבבנימין ואיל יפרח, בן 19 מאלעד, במסגרת מבצע ‘שובו בנים’ בכל האיזור.

גורם מצרי בכיר מסר היום (ראשון) בצהריים לסוכנות הידיעות הפלסטינית ‘מען’ כי מצרים התערבה בניסיונות להביא לשחרורם של שלושת החטופים הישראלים, וכי “משבר הנערים החטופים עשוי להיפתר בקרוב מאוד”. לדברי הבכיר, השלטונות המצרים מנהלים שיחות עם גורמים פלסטיניים בניסיון לתווך בין הארגונים השונים, בין השאר חמאס וג’יהאד איסלאמי.

אותו גורם העריך כי השלושה עדיין נמצאים בשטח יהודה ושומרון – עובדה שתקל על איתורם.

הוא הוסיף עוד כי “מצרים החלה בפועל את צעדיה על מנת לתווך. היא החלה באמצעות מתווכים לבדוק את הדרישות כי חמאס והג’יהאד האיסלאמי ועל פי ההערכות מטה הביטחון הלאומי המצרי, השלושה נחטפו על מנת להביא לשחרור אסירים פלסטיניים בלבד”.

עוד הוסיף כי “המשבר עשוי לבוא על פתרונו בתוך ישראל ובקרוב מאוד, מאחר ולחוטפים אין שום כוונות או יכולת להעביר את שלושת החטופים למקום אחר מחוץ לישראל, אם זה לירדן, חצי האי סיני או רצועת עזה”. לפי עיתון מצרי, הפניה של הבכירים המצרים באה לאחר דרישת ישראל מקהיר לברר את גורל החטופים.

מוקדם יותר היום, הבהיר גם קצין בכיר בצה”ל כי “הנחת העבודה היא שהנערים החטופים חיים. אנחנו לא פועלים באפלה מוחלטת ולא בחלל ריק”, הוסיף.  יחד עם זאת הוא ציין כי “החטיפה נראית ברובד הגבוה של המקצועיות”.

גם פרשנים צבאיים מציינים, כי  בידי השב”כ פרטי השתלשלות החטיפה עד רגע הצתת המכונית, וכי לפי שעה החוליה החסרה היא זהות החוטפים ומיקום החטופים, אולם החקירה מתקרבת אל החוטפים – והמצוד מתהדק.

גורמים פלסטיניים בכירים אמרו היום חדשות כי פעילות המודיעין הפלסטינית סביב חטיפת שלושת הנערים מתמקדת כעת בניסיון להתחקות אחר שני פעילי חמאס מוכרים, תושבי חברון הקשורים לזרוע הצבאית של הארגון, הנעדרים מבתיהם מיום חמישי, אז נעלמו עקבותיהם של שלושת הנערים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות