בלומנטל & חדד יצוג ותקשורת
הבעלים:
מני חדד ואבי בלומנטל
שניהם עסקו באופן פרטי בתקשורת – חדד בעיקר בזירה הפוליטית, ובלומנטל כדובר ברבנות הראשית ולפני כן במשרד הפרסום ‘בולטון פוטנציאל’. לפני כשנתיים התמזגו כחברת בת במשרדו של רונן צור, שם ניהלו תיקי משברים במגזר החרדי, וכעבור שנה פרשו כנפיים והקימו את ‘בלומנטל-חדד ייצוג ותקשורת’.
‘בלומנטל-חדד’ עוסקים בעיקר בתיקים בעלי אתגר תקשורתי. “הכי קל לשווק מבצעי 1+1 או מצרכי מזון בסיסיים, ומשרדים רבים מספקים את השירות הזה. אנחנו, לכתחילה, מעדיפים לעסוק באלו שגורלם שפר עליהם פחות והם זקוקים לתכנית אסטרטגית כדי להשיג את היעד ולזכות להתעניינות תקשורתית”, הם אומרים לחרדים10.
תיקים בולטים:
הצמד השכר, בין היתר, לטפל במשבר הזריקות בעופות, שפגע אנושות במכירות העופות של העדה החרדית. “זו הייתה הפעם הראשונה שגוף כמו העדה החרדית שוכר משרד יחסי ציבור לניהול משבר. ניהלנו קרב בלימה במספר חזיתות ותוך שבוע וחצי הסערה פסקה. ידענו שניצחנו, כשהמשחטה נאלצה לעבוד בימי שישי כדי להשלים ביקושים. לא הסתפקנו בזה וצלצלנו למספר חנויות שמשווקות עופות של ‘העדה’ כדי לבצע הזמנות והסבירו לנו שהסחורה אזלה”.
כשהם נשאלים על כישלונות – הם צוחקים. “אתה מכיר יועץ תקשורת שנכשל פעם?! ידוע שאם יש הצלחה זה היועץ ואם יש כישלון זו בטח בעיה במוצר. אחד הכישלונות שלנו היה עם לקוח שנפגש איתנו כדי לנהל מאבק בטייקון, ולפני שהספקנו להחתים את הלקוח על החוזה, הטייקון שמע שנשכרנו כדי להיאבק בו ומיד התקפל ושילם”.
בלומנטל-חדד מטפלים בפרשת ‘אבי סרבן הגט המעוכב בישראל’.
“זו דוגמא קלאסית של סיפור בו אנחנו מבקשים להציל עשוק מיד עושקו. יש כאן אשה עגונה שזכאית לחירותה בלי צל צילו של ספק, אך ההתנכלות לאבא היא מזעזעת. אין בדל של ראיה שקושרת אותו לעיגון. פשוט מנסים לעשות סיבוב יחצ”ני על אדם מבוגר וחולה”.
הקמפיין הכי טוב:
“מטבעם של דברים מרבית התיקים שלנו הם בתחום המשברים, כאשר הפעילות היא דיסקרטית והלקוחות מסרבים להיחשף. אנחנו משתמשים בשלל כלים ופועלים גם מול כלי תקשורת כללים ובעת הצורך גם בחו”ל. לכן איננו יכולים לחשוף את הקמפיין הכי טוב.
“אבל אחד הקמפיינים החשובים שאנחנו מנהלים בימים אלו נועד לעורר מודעות ציבורית לאוכלוסיית הילדים הנכים, במסגרת פעילות של המרכז השיקומי לילדים – מש”י. לצד כתבות ויוזמות תקשורתיות, בכל שבוע אנחנו מציגים פריט נוסף מעולמם של הילדים הללו כמו כיסא ממונע, חליפת חלל, רתמות – כאשר המטרה היא להכיר לילדים ולמבוגרים את האתגרים ואופן ההתמודדות של הילדים הנכים.
“לצערנו, מי שאין לו ילד או קרוב משפחה נכה לא ממש מתעניין באוכלוסיה הזו, וחשוב לנו ליצור חיבור לעשייה של מש”י שמעניקה להם את כל הטיפולים הנדרשים, ללא הגבלה, ופועלת לשקם אותם ולשלבם בקהילה”.
טיפ:
אנחנו לא ממציאים את הגלגל, חז”ל לימדונו שאין חבוש מתיר עצמו מבית האסורים. לא פעם אנשי עסקים מתמודדים מול תחרות לא הוגנת, או גורמים שונים מבקשים לנהל מאבק ברשויות או בעוולות, ומטפלים בעצמם באתגר. מעבר לכך שהם מותירים עקבות, הם מגלים באיחור שהזמן שהם השקיעו אל מול התוצאות שהשיגו לא הצדיק את ההתעסקות. תנו לאנשי מקצוע לסייע לכם”.
משה פרידמן ‘מערכות תדמית’
הבעלים:
משה פרידמן
שימש כדובר ויועץ תקשורת לחמישה משרדי ממשלה בעת כהונתם של תשעה שרים, מכל חלקי סיעות הכנסת.
מייעץ לשורה ארוכה של מוסדות וארגונים, עיריות ואישים, בארץ ובחו”ל.
הכל התחיל כאשר הוזמן על ידי הגרש״ז גרוסמן, רבה של אלעד, לעבוד ב׳תודעה׳ ו”לסייע גם בבחירות החוזרות בין ׳דגל התורה׳ ל׳התחיה׳. מי שזוכר”.
תיקים בולטים:
׳ועידת רבני אירופה׳ ו׳אהל שרה׳.
“מבחינתי האירוע הבלתי נשכח של הכנסת ספר תורה למעונו של שר התורה מרן הגר״ח קנייבסקי היה שיא”, אומר פרידמן לחרדים10. “חגיגה מושלמת של שעתיים במחיצתו עם בני המשפחה. אירוע מכונן לגמרי. אירוע נוסף מרומם נפש היה ביקורו של הגר”ח בבית המע״ש – באר בת שבע׳ של ׳אהל שרה׳ ע״ש אשת חבר הרבנית בת שבע ע״ה”.
כישלונות? “אם אתה לא עושה – אף פעם גם לא תיכשל אומרת הקלישאה. אבל קוריוז בתחום: כשאתה מתזמן ראיון בלעדי לעורך אחד העיתונים החשובים עם מלך ספרד, באופן ׳ספונטני׳, תוך כדי עקיפת הלשכה, ולפתע הוא שולף מכשיר הקלטה ואנשי הביטחון והלשכה עטים עלי. לא נעים”.
הקמפיין הכי טוב:
“לצערי, זה קרה בקבורה הרוויה. כשישראל החליטה לעבור לקבורה רוויה – מכפלה וסנהדרין, התחלתי קמפיין עבור לפ״מ/משרד ראש הממשלה. העניין נבחן בתחילה בסקר שהעלה כי רק 17% יודעים על כך.
“סיימנו כעבור כשנתיים עם 87% שהביעו נכונות לקבור את יקיריהם בקבורה רוויה. מה שקרה מאז – במלוא הצניעות, שעובדים ללא יעוץ מתאים, וההתנגדות, למיטב ידיעתי, גדלה מאוד.
“קמפיין נוסף מוצלח שעדיין עסוק בו במסגרת ׳ועידת רבני אירופה׳, הוא הטמעת ציון ‘יום השחרור וההצלה׳ של יהדות העולם מציפורני הנאצים בתאריך העברי כ״ו אייר”.
טיפ:
“אתם מאוד אינטלגנטיים ויודעים להבחין בין מוץ לתבן ובין קודש לחול. זה עדיין לא מספיק כדי לעסוק במקצוע יעוץ תקשורת. אם התחום באמת מעניין אתכם לכו ללמוד. קצת סטאז׳ והצטרפו. זה תחום מעניין מאוד ומה שלא כל כך ידוע: נכון שאפשר להתפרנס מזה, אבל אפשר לעשות המון מעשי חסד בדרך וזה הסיפוק האמיתי. ללא קלישאות”.
שחור ולבן
הבעלים:
שמעון רווח
רווח, שם נרדף להיכרות מעמיקה עם כל זוויות עולם הפרסום וסמל לניסיון ולמקצועיות המקיפה את קשת התחומים, מן האסטרטגיה ועד לסטודיו – חבר עם יכולת הניהול והנעת התהליכים המדהימה שלו לאסטרטג, הפרסומאי ויועץ התקשורת קיוי הס, מי שכונה בעבר ‘ילד הפלא של ענף הפרסום’.
הפלא נשאר והתעצם, רוח הנעורים שמאפשרת לקיוי לשייט בין עשרות לקוחות הממתינים להכרעותיו – גם היא עודנה כאן.
ב’שחור ולבן’ יש צוות נוצץ של עשרים כוכבים במגוון זירות הפרסום ואינספור הצלחות לאורך השנים ברוך ה’. יחד איתם ‘שחור ולבן’ ממשיך להתפתח ולהתעצם כמעצמה פרסומית מובילה, חריגה מאד בקצב הצמיחה המהיר שלה. קצב הצמיחה המהיר וחסר התקדים מביא לסיפוק שקשה לתאר, לצד תפילה והכרה במחויבות להמשיך ולתת את המענה המושלם ביותר ללקוחותינו.
מה מייחד אותנו? “בחירה מוקפדת של כוורת כישרונות-על בתחומם ללא פשרות, שעומדים גם ברף גבוה של יכולת עבודה מאומצת ושירות ללקוחות הרבה מעבר לסטנדרט המוכר, והבנה פנים-מגזרית וניתוח קהלים מעמיק ברמה שקשה למצוא.
“השילוב בין היכולות המקצועיות הגבוהות לצוות שחקני נשמה מובילים ממדרגה ראשונה – מאפיין מאד את המשרד, לצד אהבה גדולה למקצוע והצלחה מוכחת של לקוחות שדרשו עוד ועוד, ברמה שרק משרד עצמאי וגדול יכול לספק”.
התיקים הבולטים:
לקוחות בולטים בענף חברות מסחריות: המודיע, סיטי קאר, הדרן, קופיקס, מרום ירושלים, אפי נתיב פיתוח, רשת ההלבשה רויאל, מלון אריסטוקרט, הירושביץ פתרונות ועוד.
לקוחות בולטים בענף רשויות מקומיות: עיריית בני ברק, עיריית מודיעין עילית, סיעת אגודת ישראל בת”א, הרשות למתנסי”ם בפ”ת, סיעת ש”ס בפ”ת, ועוד.
לקוחות בולטים בענף גופים ועמותות: לב לאחים, ממלכת התורה עטרת שלמה, איחוד הצלה, רינה של תורה, ועדת הרבנים לביצור חומות הדת, מרכז קש”ר ועוד.
הביטוי “קשה מאד לבחור” מקבל שיא חדש כאשר מבקשים מאיתנו לספר על הצלחות. אבל אם ממש חייבים – אפשר להזכיר את המיתוג החדשני של עיריית בני ברק כ’עיר שחושבת שירות’, הקמת רשת ‘קופיקס בעיר’ באמצעות חיבור אסטרטגי לכשרות העדה החרדית ויצירת מותג-בת כשר למהדרין, מיתוג והעצמת מוקד החירום 1221 של איחוד הצלה והפיכתו לחיוג הראשון והמתבקש במקרי מצוקה רפואית, קמפיין ‘עבדך ערב את הנער’ למען חיזוק וביסוס ‘לב לאחים’ שזכה לגלי הצלחה חסרי תקדים.
כישלונות? “כשאתה קולט שלא אבחנת במדויק את ‘כאב הבטן’ של הלקוח ואת הצורך שהביא לפנייתו אליך – זהו כישלון.
“הדרך להימנע מכך: לימוד מעמיק של הלקוח ושל המוצר עד לפרט הקטן ביותר, עוד בטרם נכתב הבריף הראשון.
“אפרופו לימוד והיכרות מעמיקה עם המוצר: במקרה מסוים, פנתה אלינו חברה מכובדת שעוסקת בתחום חדש ובמוצר חדיש עוד יותר. החדשנות אפשרה לכאורה מרחב תמרון גדול מהרגיל בשאלה כיצד לתקוף את הנושא, אבל איש פרסום אמתי יודע כי כאשר יש כמה מסרים אסטרטגיים אפשריים – זה לעיתים רק מסיט מהנקודה המושלמת הקיימת במוצר, שאיתה אפשר לנצח.
“הקצבנו פרק זמן ארוך מהרגיל ללימוד הנושא, מה שאומר שהבטחנו פרזנטציה לקמפיין המבוקש לנקודת זמן רחוקה יותר מהמקובל. הם ידעו מה יש להם ביד ואת הזוויות החדשות ששיווק שכזה מצריך, והסכימו כמובן.
“פרק הזמן חלף בלימוד אינטנסיבי של הלקוח החדש, אולם בזמן המיועד להכנת הקמפיין הרגשנו שטרם הצלחנו לפצח את מלוא האמירה ולהגיע לכל הנקודות החשובות ברמה שאנו רגילים לה תמיד. המנכ”ל שמעון רווח הודיע ללקוח שאנו צריכים זמן נוסף מחמת מורכבות הקמפיין הדרוש, כאשר במקביל הוא מחזיר לחברה את התשלום על החודש הראשון שחלף, למרות שכאמור הוא עבר עלינו בלימוד של הלקוח.
“עוד סיעור מוחות ועוד אחד, עוד שימושים שונים שעשה צוות המשרד במוצר במטרה להגיע לתובנות חדשות ועוד כמה ישיבות מערכת סוערות, ושבועיים אחר כך נוצר קמפיין מושלם, חד, שנגע בדיוק בנקודות הרלוונטיות והאפקטיביות ביותר, ו’הפיל’ את הקווים במוקדי ההזמנות של החברה”.
הקמפיין הכי טוב:
בדיוק עכשיו עובדים עליו.
טיפ:
“תבחרו רק לקוחות שאתם מאמינים בעשייה שלהם ומאמינים בדרך שלהם”.
פרסום פידבק
הבעלים:
בינה פלדשטיין
“הכל התחיל בארבעה לקוחות. שלוש הזדמנויות. שני אדלרים (אחד אמר ‘לכי’ והשני אמר ‘בואי’) ובסוף…. פידבק אחד.
“ארבעה לקוחות שאהבתי מאד ובגלל שפחדתי מעצמאות ביקשתי להיות שכירה. שלוש הצעות עם הזדמנות לשינוי אחרי 18 שנים אינטנסיביות במקום עבודה אחד. רו”ח אהרון אדלר, גזבר עיריית בני ברק וחבר קרוב שאמר לכי עשי מה שאת יודעת לעשות כל כך טוב, וראובן אדלר (אדלר חומסקי & ורשבסקי) שאמר ‘בואי אלינו, הצטרפי אל קבוצת התקשורת הגדולה’. לאחר שנה – נולד פידבק, משרד בוטיק, מקצועי, חדשני ופורץ דרך, המטפל במותגי-על ומתמוגגת מהצלחתם”.
תיקים בולטים:
קבוצת בנק לאומי, מיטב דש, ביטוח איילון, אלבר, מחסני תאורה, שופרסל, רשת ההלבשה החסידית ברודווי, יפה נוף פלדהיים, בסדנו, קבוצת סן חן, קבוצת קפה קפה, מכללת אשקלון, קדם ישראל, רולטיים, מצות יהודה, ניאופרם ועוד.
“המשרד הצליח לצעוד מהר ובטוח, תוך שנים ספורות מאז השקתו אל צמרת סוכנויות הפרסום החרדיות ולשמש כמודל לחיקוי בקרב המשרדים מהגדולים ביותר במגזר”.
כישלונות? “הבולט שבהם הוא חוסר ההצלחה – של כלל הקטגוריה, אגב – לגייס מפרסמים של המותגים הבינלאומיים לפעול במגזר החרדי. כמו, למשל, מותגי השעונים סווטש או התכשיטים תומאס סאבו, שדווקא כן גילו את הפוטנציאל הגלום במגזר החרדי ופועלים באמצעותנו במספר מישורים שיווקיים בהצלחה רבה להגברת התדמית והמכירות בקרב הציבור החרדי והדת”ל”.
הקמפיין הכי טוב:
“כל קמפיין שמצליח להשיג את מטרותיו ומניב תוצאות מעבר למשוער הוא מודל להצלחה. לפידבק היו לא מעט קמפיינים כאלה שאופיינו כמהלכים חדשניים ופורצי דרך”.
טיפ:
“פרסום זה מקצוע. נדרש לו ידע, ניסיון ומיומנות, לא פחות ממקצועות כמו עריכת דין, ראיית חשבון וכד’. ולכן, אם אתה יצרן, יבואן או בעל עסק, ולא משנה כרגע של מה, ואתה סבור שאתה גם קופירייטר בכובעך השני ובדיוק הבת שלך סיימה קורס גרפיקה בהצטיינות, עדיין את זירת השיווק של העסק תפקיד בידי המקצוענים. אלה יידעו למנף את המותג, להכפיל מכירות ולקבל תמורה גבוהה בעבור המוצרים שלך.
“יש במקצוע הזה מכלול רחב של היבטים שיווקיים מקצועיים, שרק לבעלי ותק, ניסיון ומיומנות יש את ארגז הכלים לנתח ולפצח את המתחרים שלך כדי להפיק ממך את המירב”.
פרסום גל אורן BSD, מחלקת היח”צ
הבעלים:
גל-אורן
בני גל, ממציא הפרסום המגזרי, הבין כבר אז בכוחם העולה וחשיבותם של יחסי ציבור והקים במשרדו מחלקה ליח”צ.
את המחלקה מנהל אריה פרנקל. “בתחום מאז שנת תשל”ד, עת הוזמנתי על ידי ד”ר יצחק רפאל, שמונה לשר הדתות, לשמש כעוזרו ויועצו. במישור הממשלתי – שימשתי כעוזרם של ממלא מקום שר הדתות: עו”ד חיים צדוק (אז שר המשפטים) ויצחק רבין (אז רה”מ ומ”מ שר הדתות). בתשל”ז עזבתי את שרות המדינה ושימשתי כעורך בית אריאל בירושלים. במסגרת זו ייסדתי לראשונה את בית המדרש להכשרת טוענים רבניים והמדרשה התורנית לתקשורת.
“מאז שנת תשמ”א שירתתי כיועצו לתקשורת של הרב אברהם יוסף שפירא ז”ל בתפקידיו הממלכתיים: יו”ר הקואליציה, יו”ר ועדת הכספים, יו”ר הועדה המייעצת של בנק ישראל. בשנת 2000 הצטרפתי למשרד הפרסום גל BSD, (ומ-2008 גל-אורן BSD כמנהל יחסי ציבור.
תיקים בולטים:
אגד, אל על, בנק הפועלים, מוזיאון ישראל, מרכז הישגים, צל”ש, תנובה, פרטנר, ועוד.
“ההצלחות שלנו הן מתן מענה נרחב לצורכי הלקוחות, תוך מעורבות מעמיקה והיכרות עם הלקוח וליבת עסקיו”.
הנה דוגמה פיקנטית: “בבין הזמנים לפני מספר שנים, שהיתי בחופשה עם משפחתי בצפון. בהיותי סמוך לצפת קיבלתי טלפון מעסקן תחבורה חרדי ובפיו תלונה חמורה: הכיצד הפקידה אגד את הגה האוטובוס העושה דרכו מצפת לירושלים בידי נהגת אשה. לפיכך קבוצה של חרדים לא מאפשרים לאוטובוס לצאת לדרך.
“ביודעי את המשמעות החמורה של שיבוש לו”ז התחבורה הציבורית בייחוד בקו רגיש כזה ובייחוד בימי בין הזמנים, עשיתי אחורה פנה והגעתי אל מוקד הוויכוח בצפת. כמה הופתעתי להיווכח, שבכלל לא מדובר בנהגת אלא בנהג גבר שגידל את שערותיו ואספם כקוקו…
“עד מהרה האוטובוס יצא לדרכו.
“אני מאמין, שאיש יח”צ טוב ןמהימן חייב להיות מעורה במה שקורה אצל הלקוחות ולהיות נכון בכל עת לטפל במשברים.
כישלונות? “עד היום, ברוך ה’, לא היו!”
הקמפיין הכי טוב:
מיצוב ועדת מהדרין שלתנובה כגוף כשרותי סמכותי.
טיפ:
“לקוחות יח”צ ובעיקר יח”צנים חשוב שיפנימו, שגם אמירת אמת היא אופציה”.
פרסום אפיקים, מחלקת היח”צ
בעלים:
יגאל רווח
את מחלקת יחסי ציבור באפיקים מנהל ציקי פרנק.
“לפני שנה הצטרפתי למחלקת היח״צ במשרד. את המחלקה ניהל איש היח״צ נחמיה רוזנפלד. כשנכנסתי לתחום היח״צ מהתקשורת החרדית, זה היה נראה דומה אבל זה עולם שונה לחלוטין. כשנכנסתי קיבלתי תיקים חשובים, הדורשים עבודה מקצועית וקשה.
“לא יודע איך זה עובד אצל המתחרים אבל ב’אפיקים’ יש חיבור מיוחד בין כל העובדים, סוג של משפחה, כשבראש עומד האבא – יו״ר אפיקים, יגאל רווח. נכנסתי לנעלים גדולות ואני משתדל לא לאכזב את הלקוחות וכל מי שנתן בי אמון. כשכיף בעבודה, קל לך להשקיע את הנשמה ולקטוף הצלחות”.
התיקים הבולטים:
מפעל הפיס, אסם, פאג”י, סנו, בזק בינלאומי, בגיר, ליבוביץ, IBBLS היבואן הראשי למשקאות.
“לפני שלושה חודשים החל סכסוך עיסקי בין חברת אסם לרשת אושר עד, סכסוך שהסתיים לפני שבוע.
בחודשי המאבק אסם הציגה גידול במכירות לשוק השוק הקמעונאי. מהנתונים עלה, כי הצרכן החרדי נשאר נאמן למוצרי אסם. צרכנים רבים שנהגו לערוך את הקניות ב’אושר עד’ עברו לערוך את הקניות ברשתות ובמינימרקטים המציעים גם את מוצרי אסם.
“גם הצרכנים שהמשיכו לערוך את הקניות המרוכזות ב’אושר עד’ נאלצו לערוך קניות השלמה במינימרקטים ובמכולות פרטיות בשוק החרדי שהציעו גם את מוצרי אסם על המדפים.
“בתקופת המאבק הצדדים, נמנעו מלפרסם בתקשורת הודעות המתייחסות לסכסוך העסקי. רק לקראת סיום, בעקבות הצגת נתוני המכירות בהם אסם הציגה נתונים מחמיאים – בחלק מהעיתונות החרדית התלבטו האם לקחת צד בסכסוך, והאם לפרסם נתונים נגד רשת אושר עד החרדית. התקיימו דיונים עד הרגע האחרון של סגירת היומונים החרדים, כאשר הטלפון שלי לא נח לרגע אבל בבוקר ראו את התוצאות: הידיעה פורסמה בכל עיתון חרדי”.
הקמפיין הכי טוב:
“ההצלחה שלי השנה להביא את גדולי ישראל לאירוע סיום תחרות חיבורים תורניים – החל מהראשל״צ ועד אחרון הפוליטיקאים. אין ספק שמדובר באירוע מרגש ומוצלח, כשלמחרת בבוקר, כשהגעתי למשרד, הוזמנתי לחדר הישיבות – שם ישבו צוות ההנהלה והודו לי באופןן אישי על ההשקעה, והעיקר שהאירוע היה המוצלח ביותר מאז הקמת התחרות”.
והייתה גם “השקת וויסקי חדש ומוצרים חדשים של אסם וסנו בקרב מובילי הדעה במגזר החרדי והדתי, ועוד המון פרויקטים גדולים וקטנים שהצליחו מעל ומעבר”.
טיפ:
“הסוד שלי ידוע לכולם: יש תבלין שלא מוכרים בשום מקום וזו הנשמה. אם משקיעים את הנשמה ואוהבים את מקום העבודה – אין סיכוי לא להצליח”.