חמאס מכריז: החוטפים גיבורים • “להקשות על המחפשים”

חמאס בוחר להתגרות בישראל: החוטפים הם גיבורים • הארגון ביקש מתומכיו להקשות על מאמצי החיפוש ולהסתיר סרטי אבטחה מאזור מציאת הרכב השרוף
אליעזר היון
י"ז סיון התשע"ד / 15.06.2014 12:37

ראש הממשלה מצביע על החמאס כמבצע החטיפה – והארגון מתגרה בישראל: דובר חמאס, פאוזי ברהום התייחס לאירוע ואמר “המבצעים הם גיבורים”.

עוד הוסיף ברהום: “ישראל משקרת כשהיא טוענת שקיים שיתוף פעולה ביטחוני בינה לבין הממשל הפלסטיני לאיתור מבצעי הפעולה”.

 דובר הארגון בעזה, סאמי אבו זוהרי, הגדיר את דבריו של נתניהו: “אוויליים”. הוא ציין כי המעצרים של פעילי חמאס נועדו לשבור את כוחו, אך לדבריו ישראל לא תצליח בכך. “ההסלמה הישראלית בגדה ובעזה משקפת את התסכול של הכיבוש”, הוא אמר, וקרא לקהילה הבינלאומית להתערב כדי לעצור את ה”פשעים האלה”.

עם פרסום חטיפתם של שלשת הנערים פירסם הארגון בפורום ברשת בקשה מתושבי חברון להקשות על מאמצי החיפוש. אחת ההצעות שהועלו היתה להסיר את מצלמות האבטחה מהחנויות הסמוכות לאזור מציאת הרכב ולמנוע את השימוש בסרטים שצולמו. דובר חמאס חסאם בדראן אמר גלויות “להקשות ככל הניתן על חיפושי הצבא ולהתעמת עם הכוחות.”

מאז שעות הלילה של יום שישי לקחו חלק במבצע החיפושים יותר מאלפיים חיילים ועשרות מעצרים בוצעו בעיקר של אנשי חמאס. בין העצורים גם אנשי המועצה המחוקקת של חמאס, ובהם גם השייח’ חסן יוסוף – מבכירי חמאס בגדה.

הבוקר הכריז נתניהו בישיבת הממשלה כי מי שאחראי לחטיפה הוא חמאס. הוא הוסיף כי יהיו לכך ‘השלכות חמורות’. שר הביטחון הטיל סגר על נפת חברון. בהודעת משרד הביטחון נמסר: “במהלך הסגר יותר מעבר רק במקרים הומניטריים, רפואיים וחריגים, וכל זאת בכפוף לאישור המנהל האזרחי”.

בתוך כך נמסר כי מנגנוני הביטחון הפלסטיניים משתפים פעולה עם מערכת הביטחון. לפי הדיווח, המאמץ של מנגנוני הביטחון הפלסטינים מתמקד בשני פעילי חמאס מוכרים, שאת שמותיהם לא ניתן לפרסם. כוחות הביטחון הישראליים יודעים מיהם ואף פקדו את בתיהם, אך הם לא הגיעו מאז יום חמישי. כעת הם מוגדרים כמבוקשים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות