ועדה לבדיקת המחדל? במשטרה מכחישים • אהרונוביץ מגן על המשטרה

קצינים בכירים במשטרה: "לא ניתן לעבור בשתיקה" על הטיפול הלקוי בדיווח שהגיע למוקד 100 • במשטרה מתגוננים: "אי אפשר לשגע את צה"ל בכל דיווח שאנחנו מקבלים"
יוני גרין
י"ז סיון התשע"ד / 15.06.2014 11:07

תוקם ועדת בדיקה שתבדוק את המחדל המשטרתי סביב הדיווח על חטיפת שלושת הנערים בליל שישי.

קצינים בכירים במשטרה אמרו הבוקר (ראשון) לוואלה כי “לא ניתן לעבור בשתיקה” על הטיפול הלקוי בדיווח שהגיע למוקד 100 של מחוז ש”י על חטיפה אפשרית, וכי המשטרה תקים ועדה שתבדוק מדוע המידע לא הועבר במהירות האפשרית לצה”ל ולשב”כ.

יחד עם זאת, במשטרה הודפים את הביקורת בטענה שבכל יום מתקבלים עשרות דיווחים על ניסיונות חטיפה, ובסופו של דבר הם מתבררים כדיווחי סרק. “אנחנו בודקים כל דיווח, אבל אי אפשר לשגע את צה”ל בכל דיווח שאנחנו מקבלים”, אומר גורם במשטרה. “בכל זאת, במקרה הזה הייתה צריכה להידלק נורה אדומה, ולכן אנחנו חייבים לבצע תחקיר מעמיק”.

דובר המשטרה הגיב בצהרים על הידיעות: “אנו עדים לפרסומים שונים בנוגע לוועדות בדיקה שמונו במשטרת ישראל. הרינו להבהיר כי פרסומים אלה חסרי שחר, ולא מונתה כל ועדת בדיקה.

” כמו כן נבקש להבהיר כי כל הפרסומים בשמם של קציני משטרה וגורמים בכירים במשטרת ישראל הינם בגדר הערכות של המפרסמים ובאחריותם הבלעדית.

“אנו קוראים לכל כלי התקשורת לנהוג ברגישות ובאחריות ומבהירים שאין בכוונתנו לאשר או להכחיש כל פרסום שלא נמסר בהודעה רשמית של דובר המשטרה.

“מטבע הדברים, ישנם פרטים רבים שקשורים לחקירה ולא ניתן להתייחס אליהם בנקודת זמן זו. בימים אלה משטרת ישראל מרכזת מאמצים עילאיים, יחד עם צה”ל והשב”כ, באיתור שלושת הנערים החטופים ובהחזרתם, וזו כעת המשימה העיקרית בה מתמקדת המשטרה”.

השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ’ ביקר הבוקר בבית משפחת פרנקל בנוף איילון. לכתבים אמר: “אני ממליץ לכם לא להיכנס לשאלה אם היה או לא היה מחדל. אני מכיר את הפרטים. הדברים האלה ייבדקו בבוא הזמן. אנחנו כרגע במאמצים להחזיר את הבנים ולא בלחפש אשמים. אני מטיל כרגע את האחריות בעיקר על חמאס. הפעילות מתקדמת אבל החקירה נמצאת בעיצומה. כמובן שאנחנו נמשיך עד שנחזיר את הילדים. הפעילות מורכבת מאוד, אבל אנו נגיע למרצחים”.

לפי מה שידוע כעת,  המשטרה קיבלה מידע ראשוני על חטיפת הנערים כבר ביום חמישי ב-22:25 – סמוך ממש לשעת החטיפה. עדיין לא ברור מה היה טיב המידע שהתקבל, אולם  בכל מקרה המשטרה לא דיווחה על כך לצה”ל ולשב”כ.

רק כאשר הגיע אביו של גיל-עד שעאר מטלמון להתלונן במשטרה, בסביבות השעה 3:00 לפנות בוקר, הבינו במשטרה שאכן קיים חשד כבד לחטיפה, ואז עודכנו בצבא ובשב”כ והחלו מאמצי החיפוש.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות