נשק חדש של דאעש: פצצות שלא מתגלות בבידוק בנמלי תעופה • צפו

נתן פרל
|
ו' ניסן התשע"ז / 02.04.2017 10:09
לפי דיווח ב־CNN, בבדיקות התברר שהמכונות אינן מזהות את חומר הנפץ החדש • “זו אחת הסיבות לאיסור להכניס מכשירים אלקטרוניים למטוסים בטיסות משמונה מדינות במזרח התיכון”

“כמדיניות, איננו דנים בפומבי במידע מודיעיני”, נמסר ל־CNN מהמשרד האמריקני לביטחון הפנים, “אבל מידע מודיעיני מאומת קובע כי קבוצות טרור ממשיכות לנסות לפגוע בתעופה המסחרית, וזה כולל הברחת חומרי נפץ בתוך מכשור אלקטרוני”.

גופי המודיעין בארה”ב מעריכים כי ארגוני טרור, ובהם דאע”ש, פיתחו שיטות חדשניות לשתול חומרי נפץ בתוך מכשירים אלקטרוניים – כך שלא יזוהו על ידי מכונות הבידוק המוצבות בנמלי תעופה.

בדיווח ברשת CNN נאמר, כי ארגוני הטרור השיגו מערכות בידוק ביטחוניות מתקדמות, שבהן נעשה שימוש בנמלים, לבדוק את תפקודן, ועם הידע שצברו יצרו חומר נפץ שאינו מתגלה בבדיקה של במחשבים ובמכשירים אלקטרונים אחרים.

ה־FBI בדק בחודשים האחרונים מכונות סריקה מכמה דגמים שאושרו לשימוש על ידי מינהל אבטחת התעבורה, ולפי הדיווח ב־CNN, בבדיקות התברר שהמכונות אינן מזהות את חומר הנפץ החדש. הבדיקות התמקדו בדגמים מסוימים, הנמצאים בשימוש גם בארה”ב.

בדיווח נאמר, בין השאר, כי זו הסיבה שהובילה להוראה של הנשיא טראמפ לאסור על נוסעים מעשרה שדות תעופה בשמונה מדינות – מצרים, עמאן, כוויית, מרוקו, קטאר, סעודיה, טורקיה ואיחוד האמירויות – לעלות עם מכשירים אלקטרוניים למטוסים.

גם ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי החליטה על החלת האיסור על נוסעים שמגיעים בטיסות ישירות משש מדינות במזרח התיכון: לבנון, טורקיה, ירדן, מצרים, תוניסיה וסעודיה.

בהצהרת מחלקת המדינה נמסר: “אנחנו לא מדברים בפומבי על מידע מודיעיני ספציפי, אולם ההערכה המודיעינית מעידה על כך שקבוצות טרור ממשיכות למקד את מאמציהן בפגיעה במטוסים באמצעות הברחת אמצעי נפץ באלקטרוניקה”.