מחדל? המשטרה ידעה על החטיפה שעות לפני שדיווחה על כך לצבא

המשטרה ידעה על היעלמותם של הנערים שעות לפני הודעתה לצבא אך המתינה עם המידע • רק כאשר הגיע אביו של שאער לתחנה בשעה 3:00 לפנות בוקר בחרה המשטרה לערב את הצבא • המשטרה: "נפיק לקחים לאחר איתור הנערים"
י"ז סיון התשע"ד / 15.06.2014 00:18

במה שמסתמן כמחדל גדול של המשטרה מתברר הערב (מוצ”ש) כי המשטרה קיבלה דיווח ראשוני על האירוע סמוך לשעת החטיפה אך לא פתחה בסריקות ולא דיווחה עלכך לצה”ל או לשב”כ. הדיווח התקבל בשעה 22:25 אם כי עדיין לא ברור מה היה טיבו.

רק בשעה 3:00 לפנות בוקר עת הגיע לתחנת המשטרה אחד מאבות החטופים וסיפר על היעלמותם של שאער ופרנקל, הודיעה על כך המשטרה לצבא.

שלשת הנערים הגיעו לצומת אלון שבות סביב השעה עשר ושם עלו, או הועלו בכח, על מכונית. קודם לכן שלחו השלשה הודעה לקרוביהם כי הם בדרך לביתם. זמן קצר לאחר מכן התקבלה כאמור, במשטרה האינדיקציה הראשונית להיעלמות השלשה אך במשטרה לא הבינו ככל הנראה את גודל הארוע, ועל כן לא הודיעו על כך לצבא.

בשעה שלש הגיע אביו של גלעד שאער לתחנת המשטרה כאמור וסיפר כי הקשר עם הנערים נותק. רק אז הבינו במשטרה כי מדובר בארוע המחייב את התערבות הצבא.

ממשטרת מחוז ש”י נמסר בתגובה: “ישנם הרבה פרטים הקשורים לחקירת החטיפה. לפי שעה אנו לא מתייחסים מאשרים או מכחישים כל פרט שקשור לחקירה ומרכזים מאמץ כביר עם צה”ל והשב”כ באיתורם. אנו נפיק לקחים לאחר איתורם של הנערים”.

בשעות הערב נערכה ישיבת של הקבינט המדיני ביטחוני בו התעדכנו השרים במצב ובמאמצי החיפושים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות