עוד 52.5 מיליון ש”ח בשנה לישיבות • זהבה גלאון פרסמה תמונה מסיתה

תמיכת המדינה באברכים לשיא של כל הזמנים: יותר ממיליארד ו-200 מיליון שקל בשנה • התוספת נדרשת בשל גידול במספר תלמידי הישיבות • זהבה גלאון פירסמה פוסט הסתה - לצד תמונת הפחדה • הגולשים תקפו: "רצון ליצור קרע. למה את שמה תמונה של המון חרדי? הם לא הבעיה"
אריה ריבקינד
ז' אדר התשע"ז / 04.03.2017 23:36

הממשלה צפויה לאשר בישיבתה השבועית תוספת של כ-100 מיליון שקלים בתקציב הישיבות לשנים 2018-2017.

מדובר בתוספת תקציבית של 52.5 מיליון שקל לשנה, בכל אחת מהשנים 2017 ו-2018, לתקציב המוסדות התורניים, שהובטחו לסיעות החרדיות במסגרת ההסכמים הקואליציוניים.

לפי המפלגות החרדיות, תוספת התקציב נדרשת בשל העלייה במספרי התלמידים בסוף שנת 2016.

לאחר התוספת, תמיכת המדינה בתלמידי ישיבות תגיע לשיא של כל הזמנים: למעלה ממיליארד ו-200 מיליון שקלים.

במפלגות החרדיות מתעקשים כי לא מדובר בתוספת, אלא בתיקון תקציבי.

באתר וואלה צוטט גורם במפלגות החרדיות: “מספר בחורי הישיבה והאברכים עלה בסוף השנה הלועזית האחרונה, ולכן היה צורך לאשר תקציבים נוספים כדי שיהיה ניתן לממן כנדרש את אותם הלומדים. כל בחור ישיבה ואברך ימשיך לקבל את אותו סכום כפי שקיבל עד כה מהמדינה”.

יו”ר מרצ, זהבה גלאון, תקפה את ההחלטה – ופתחה במסע הסתה בדף הפייסבוק שלה: “מחר הממשלה הולכת לשרוף עוד 52.5 מיליון שקלים מהכסף שלכם על תקציב הישיבות כדי ‘להתאים את סכום התמיכה למספר התלמידים בישיבות’. בכך, יגיע תקציב הישיבות לשיא של כל הזמנים – 1.22 מיליארד שקל”.

לדבריה, “התירוצים המשתנים לניפוח של תקציב הישיבות כבר הפכו למגוחכים, ונראה שמישהו שם בממשלה לא ממש מתאמץ כדי להצדיק את תוספות הכספים השערוריירתיות האלה. כך למשל רק לפני חודשיים הממשלה שרפה 50 מיליון שקל כדי לממן חרדים מחו״ל שרוצים ללמוד בישיבות בישראל. סבסוד חרדים מחו״ל כדי שילמדו בישיבות בישראל – IN, הקמת חדר מיון בקרית שמונה – OUTT”.

יו”ר מרצ הוסיפה: “אני אפילו לא מצפה ממישהו בממשלה להתנגד. הם כבר התרגלו לסחור במיליארדים כדי לשמור על כסאות עור הצבי שלהם סביב שולחן הממשלה. אבל מפחיד לראות גם את האופוזיציה עסוקים בחישובים קואליציוניים עתידיים מכדי להילחם עבור הכסף הזה.

“השוחד הזה אפשרי בגלל שבמערכת הפוליטית מנחשים שזה לא מעניין אתכם מספיק, שתעברו על זה בשקט. אז בואו ננסה משהו קטן: שתפו את הפוסט הזה וכתבו מה אתם הייתם עושים עם 52.5 מיליון שקל. בואו נעשה ביחד רעש”.

חרדים, זהבה גלאוןצילום:שלוימי כהן, פלאש90

גלאון צירפה לפוסט תמונה של קהל חרדי, בניסיון ליצור הפחדה – וזכתה למתקפה מצד הגולשים.

“בבחירות האחרונות נתתי את קולי בפעם הראשונה למרצ, אחרי שבעבר לא בחרתי בה, בין היתר כי חשבתי שמרצ התקדמה מהשיח האנטי חרדי של שנות התשעים. התמונה הזאת (התמונה, לא הביקורת על תקצוב הישיבות שהיא מוצדקת) מרמזת שאולי טעיתי”, כתב גולש.

גולש נוסף הוסיף: “כרגיל ההסתה של השמאל והרצון ליצור את הקרע. למה את שמה תמונה של המון חרדי? הם לא הבעיה הם אזרחים, קהל בוחרים”.

וגולשת חרדית כתבה: “יש דרך לכתוב דברים. ודרך להשתמש בתמונות. בכל פעם שאת משתמשת במשהו שמראה על ‘פוביה’ ממגזר שלם, את מאבדת ותמשיכי לאבד קולות. די לדה-לגיטימציה של קהילות שלמות בשביל לנסות לאחד אחרים -חילונים-נגד ‘אויב’ משותף-חרדים. מבקשת שתחליפו תמונה למשהו יצירתי יותר ופוגעני פחות.”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות