נראה משחק תמים? אלפי צעצועים מסוכנים הוחרמו במחסנים בביתר

אלפי צעצועים מסוכנים נתפסו והוחרמו אמש בפשיטה על מחסני יבואן בעיר ביתר עילית - בהם נפצים וזיקוקים, סמני לייזר ורימוני עשן • בפעילות שגרתית בעיר אלעד נמצאו עשרות "רוגטקות"
חיים טוויל
ג' אדר התשע"ז / 01.03.2017 15:07

הוועדה הבינמשרדית לצעצועים מסוכנים, אגף האכיפה במסחר במשרד הכלכלה והתעשייה ובשיתוף משטרת ישראל, החלו בימים האחרונים – לקראת חג הפורים, בפעילות הסברה, מניעה ואכיפה של איסור שימוש וסחר בצעצועים מסוכנים.

בפשיטה שנערכה אתמול (שלישי) בעיר ביתר עלית נתפסו והוחרמו כ-6000 פריטים בחנות ובמחסני יבואן בעיר החרדית –  ובתוכם נפצים וזיקוקים, סמני לייזר ורימוני עשן, כולם בחזקת צעצועים מסוכנים אסורים ליבוא וממכר.

במסגרת פעילות שגרתית בעיר אלעד נמצאו עשרות “רוגטקות”.

בחקירה ראשונית של עובדי החנות בביתר, ובהם אביו של היבואן, עלה כי היבואן עצמו המריא לסין כדי לרכוש סחורות.

העונשים המרביים הקבועים בחוק לעבירות בתחום של סחר, יצור ואחזקה של צעצועים מסוכנים עומד על שנת מאסר ו/או קנס של מעל 29 אלף שקלים אשר בית המשפט רשאי לפסוק.

במקביל, פועלים פקחי מינהל התקינה במשרד הכלכלה בשבועות האחרונים לאיתור ובדיקת תחפושות, שאינן עומדות בתקן הנדרש , זאת לשם שמירה על בטיחות המתחפשים.

הפעילות מתבצעת בשווקים ובחנויות וכן לאיתור תחפושות הנמכרות ברשת האינטרנט ומיובאות ביבוא אישי לישראל. התחפושות מועברות למכון התקנים לבדיקת עמידתן בתקן.

על מנת לשמור על חג נעים ובטוח, מבקשים במשרד הכלכלה והתעשייה להזכיר את ההמלצות הבאות:

• שימוש בתחפושות ומסכות מחומרים דליקים הנו מסוכן.

• אין לקנות או לעשות שימוש בתחפושות ובאביזרי חג שאינם נושאים סימון כנדרש בתקן: שם וכתובת של יצרן / יבואן מקומי כמו גם הוראות שימוש ובטיחות ואזהרות יצרן נוספות.

• בפיקות ובקפצונים קיימת סכנה להתלקחות וכוויות! יש לרכוש אותם רק שיש סימון והוראת אזהרה ולהשתמש באקדח צעצועים מתאים. אין לפוצץ באבן או במכשיר שאינו מתאים, אין להכניס פיקות לכיס המכנסיים, אין לפרקם מאריזתם המקורית או להשתמש בהם בניגוד להוראות השימוש ובניגוד לאזהרה שמופיעה על הפיקות.

•  כדורי עשן, חזיזים ונפצים מכל הסוגים אסורים לאחזקה, לשימוש ולשיווק! כמו גם אקדחים ורובים – הדומים בצורתם לכלי נשק אמיתיים.

• מכלי אירוסול (תרסיסי שלג, תרסיסי פתיתים וחוטים) – מיועדים למבוגרים בלבד וחייבים להיות מסומנים באזהרה “הרחק מידי ילדים”!

• יש להימנע משימוש באביזרים היוצרים רעש חריג. על אביזר מאושר לשימוש תופיע האזהרה: “אין להשתמש בקרבת האוזניים! שימוש לא נכון עלול לפגוע בשמיעה”

• על אביזרים וצעצועים חייבת להופיע אזהרה :”לא מתאים לילדים שגילם פחות מ – 3 שנים”, או ציור הסמל להגבלת הגיל מעל אריזתה של התחפושת.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות