מלחמת סונים-שיעים בעיראק • ארצות הברית ואיראן באותו צד

עיראק נתונה בימים האחרונים במלחמת שליטה נוסח סוריה • מורדים של ISIS המשויך לאל-קעידה כבשו כבר ערים גדולות במדינה • כוחות של משמרות המהפיכה האיראניים וכוחות אמריקנים כבר נמצאים בעיראק
ט"ו סיון התשע"ד / 12.06.2014 21:52

עיראק נתונה בימים האחרונים במלחמת שליטה נוסח סוריה. מורדים של ISIS (דאעש), ארגון המשויך לאל-קאעידה, כבשו כבר שתי ערים במדינה, ואנשי הארגון הנלחמים לצד המורדים בסוריה החלו להתקפל לקראת חזרה הביתה – למלחמה.

ארגון הטרור הסוני כבש כבר את הערים מוסול ותכרית, והחשש הוא שהם מתכוונים לכבוש את בגדד בשלב הבא.

כוחות של משמרות המהפיכה האיראניים – שהם שיעים, היריבים לסונים – כבר נכנסו לעיראק לבקשת ראש הממשלה נורי אל-מאלכי.

על פי דיווח שהגיע מעיראק, כ-200 לוחמים מכוח אלקודס של משמרות המהפיכה הגיעו לבגדד יחד עם הגנרל קאסם סולימני, שמונה על-ידי הממשל באיראן כמפקד הכוחות בעיראק. למעשה, הוא זה שיחליט כמה כוחות ייכנסו לעיראק ומתי.

הנשיא האמריקני ברק אובמה הודיע כי ארצות הברית תסייע לעירק.

דיווחים מושינגטון מספרים כי לא יישלחו כוחות צבא; עם זאת, מקורות יודעי דבר מספרים כי לפחות 3000 חיילים אמריקנים כבר נמצאים על אדמת עיראק. מקור עיראקי בכיר שסירב לחשוף את שמו, טען כי למעשה הגיעו לעיקר כ-7000 חיילים אמריקנים, 3000 דרך נמל התעופה של בגדד ו-4000 דרך שדה התעופה של אלסלמניה, עיירה במזרח עיראק בסמוך לגבול עם איראן.

על פי ההערכות, איראן מתאמת את פעולותיה על אדמת עיראק, ולמעשה יש הטוענים כי מדובר בפרט אחד מתוך מכלול שלם של צעדים צבאיים של איראן וארה”ב, הנערכים בתאום מלא על אדמת עיראק.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות