שר הביטחון האריך את צו התפיסה על הישיבה ביצהר

שי ויספיש
|
י"ד סיון התשע"ד / 12.06.2014 19:55
צו התפיסה על ישיבת ‘עוד יוסף חי’ ביצהר הוארך על ידי שר הביטחון יעלון בשלושה חודשים נוספים • לטענתו ההשתלטות על הישיבה הורידה את מפלס האלימות ביצהר ובסביבתה

עדיין לחוצים? שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, קיבל היום את המלצת צה”ל וגורמי הביטחון להאריך את צו התפיסה החל על הישיבה ביצהר, בגינו השתלטו כוחות מג”ב על הישיבה והם שוהים בה מאז. צו התפיסה הוארך בשלושה חודשים נוספים. תפיסת הישיבה על ידי הכוחות התבצעה בשל פעילות פשיעה לאומנית שהתקיימה באזור.

הצבא מחזיר מלחמה: פלוגת מג”ב השתלטה על ישיבת ‘עוד יוסף חי’

בתום דיון שהתקיים בנושא אמר היום שר הביטחון יעלון: “אנו ממשיכים במאבק חסר הפשרות בפשיעה הלאומנית של גורמים קיצוניים. לא נרפה מכך ונוסיף לפעול ביד קשה כלפי אותם גורמי טרור עבריינים אשר פועלים נגד חיילי צה”ל, שוטרים ופלסטינים תמימים, ולכן קיבלתי את המלצת גורמי הביטחון להאריך את צו התפיסה בישיבה.

“הפעילות האלימה הזו אינה משקפת ערכים יהודיים ואינה מוסרית, והיא פוגעת במדינת ישראל וברוב המכריע, הממלכתי ושומר החוק בהתיישבות. אנו נמצאים בעיצומו של מהלך נרחב לטיפול שורש בתופעה, ואסור לנו לתת לטרור מהסוג הזה להרים ראשו. לתפיסת הישיבה על ידי כוחות הביטחון יש השפעה חיובית ומרסנת בכל הקשור להורדת מפלס האלימות ביצהר ובסביבתה, כמו גם לחיזוק מעמדם של הכוחות הממלכתיים ביישוב אשר מעוניינים להקיא מקרבם את הגורמים האלימים”.

כזכור, לפני כחודשיים ובתום שבוע של התנגשויות בין מתיישבים לבין כוחות הביטחון ביצהר, הוחלט בצה”ל להוציא ‘צו השתלטות’ על הישיבה במקום ולמקם בה  פלוגת לוחמי מג”ב. פעולה שכונתה פחדנית ומתלהמת, והביאה לשטף של מחאות וטענות כלפי הצבא ומשרד הבטחון.