היועץ המשפטי יכריע: תיפתח חקירה נגד ח”כ מאיר שטרית?

היועץ המשפטי לממשלה יכריע בימים הקרובים אם להורות למשטרה לפתוח בחקירה נגד ח"כ מאיר שטרית • יבדוק מדוע חתם על הסכם סודי עם מי שהייתה עוזרת הבית שלו • בעבר התקיימה בדיקה משטרתית, אך העוזרת סירבה להתלונן נגד הח"כ • שטרית: "כל מעשיי נקיים כשלג"
יוני גרין
י"ד סיון התשע"ד / 12.06.2014 14:57

מצעד החקירות: היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין יכריע בימים הקרובים אם להורות למשטרה לפתוח בחקירה נגד ח”כ מאיר שטרית. זאת בעקבות פרסום אמש (רביעי) בחדשות 10 על הסכם הסודי שחתם המתמודד לנשיאות המדינה עם מי שהייתה עוזרת הבית שלו והחשד כי הטריד אותה.

כבר לפני כשנה וחצי המידע הועבר לבחינה משטרתית. עם זאת, התיק לא הגיע ליחידה חוקרת, כמו היחידה הארצית לחקירות הונאה, שחוקרת בדרך כלל עבירות מסוג זה, אלא רק נבדק בלשכת ראש אגף החקירות והמודיעין דאז, ניצב (בדימוס) יואב סגלוביץ’.

במסגרת הבדיקה ניסו החוקרים ליצור קשר עם העוזרת, אך היא סירבה להתלונן נגד הח”כ.

במשטרה סברו אז כי מדובר בהסכם שנקבע רק סביב מחלוקת על שעות העבודה של העוזרת, ולאור סירובה לשתף פעולה עם המשטרה, נאלצו לסגור את התיק.

כעת מציינים במשטרה כי אם וינשטיין יחליט לעשות בדיקה נוספת, שעשויה להבשיל לכדי חקירה פלילית, היא תחל באופן מידי.

לפי חשיפת חדשות 10, עוזרת הבית של שטרית קיבלה ממנו 270 אלף שקלים כדי שלא תתלונן נגדו.

עוזרת בית, י’, הועסקה על ידי הח”כ ורעייתו רות במשך שנה וארבעה חודשים. לאחר שפוטרה החליטה י’ לתבוע מהזוג כסף, בגין מה שראתה כשורה של מעשים שפגעו בזכויותיה ובתנאי העסקתה, הן מצד שטרית והן מצד רעייתו, והן מצד שניהם ביחד כמעסיקים. הטענה החמורה ביותר של י’ היתה ששטרית הטריד אותה.

חבר הכנסת איתן כבל סיפר הבוקר כי הוא שלח הודעת טקסט לח”כ שטרית ובה כתב לו כי הוא וראש האופוזיציה יצחק (בוז’י) הרצוג “מרגישים נבגדים”, שכן הם חשים ש”הוא כמעט הפיל אותנו”. לדבריו, השניים נפגשו איתו ושאלו אותו “שאלות מאוד בוטות. שאלנו שאלות מאוד קשות אותו ואת בני משפחתו הקרובים”, סיפר כבל בראיון טלפוני לתכנית הבוקר של אורלי וילנאי וגיא מרוז.

“הבן אדם אומר לנו דברים מאוד ברורים וישירים, וכולם אומרים לנו שזה עורבא ופרח. זה כל כך לא הגון”, המשיך כבל ואמר.

ח”כ שטרית עצמו התייחס בצהריים לפרסומים ואמר: “כל מעשיי בכל ההיסטוריה הפוליטית שלי נקיים כשלג. אני מקווה שדברים יתבררו במהרה לכם ולכל עם ישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות