יצחק וקנין על ש”ס: “אריה עושה מה שהוא רוצה. חכם שלום מנותק”
בהקלטה שפרסם היום (שני) אתר וואלה, נשמע ח”כ יצחק וקנין מש”ס מנהל שיחה על הפילוג בתוך הציבור החרדי-ספרדי ועל עזיבתו של אלי ישי את המפלגה – ואומר: “אריה עושה מה שהוא רוצה. מי שחושב שיכול להתעלם מדעת תורה ורבנים – יישאר בלי מכנסיים”.
במהלך השיחה, שהתקיימה בערב הבחירות לכנסת ה-20, רמז וקנין כי ההנהגה הרוחנית הנוכחית של המפלגה אינה מתפקדת לאחר פטירתו של הגר”ע יוסף זצ”ל, ובשל כך דרעי אינו נשמע לה.
“אריה נמצא במצב שאין רב”, אמר וקנין. “חכם שלום הוא מנותק, הוא בתוך העסק שלו ואריה עושה מה שהוא רוצה”.
וקנין נשאל על ידי אחד הנוכחים בשיחה: “האם יש דעת תורה במפלגה?” – והוא השיב ברמיזה בשלילה: “זו הטעות הכי גדולה של אדם, מי שחושב שיכול להתעלם מדעת תורה ורבנים – יישאר בלי מכנסיים ועירום. אין דעת תורה – אין ש”ס”.
בתגובה למשמע ההקלטה, אמר ח”כ וקנין ליקי אדמקר מוואלה, כי הדברים הוצאו מהקשרם.
“זו הייתה שיחה ששלח אותי אליה אריה דרעי בעצמו, במטרה להחזיר את אלי ישי למפלגה. השיחה התנהלה על כך שישי הנהיג את התנועה בצורה אחרת ופנה לשאול את הרב עובדיה יוסף על כל צעד, בעוד אריה מגלה יותר עצמאות”, אמר וקנין.
“אי אפשר לומר שהמציאות שהייתה עם הרב עובדיה אינה שונה מהמציאות היום – היינו מתפללים אתו בכל בוקר ואחר כך היינו נכנסים אליו להתייעץ אתו. עם חכם שלום כהן אנחנו נפגשים פעם בשלושה חודשים או חצי שנה”.
על דבריו ש”חכם שלום מנותק”, הסביר וקנין: “הכוונה לכך שהרב אינו מתעדכן בכל יום בדברים שקשורים במפלגה ולא חלילה שהוא מנותק”.
וקנין, המכהן מזה 20 שנה בכנסת, הצהיר לפני כחודש, במהלך דיון בוועדת הכספים, כי הוא מתכוון לפרוש בתום הקדנציה הנוכחית.
“אני יכול להבטיח לכם דבר אחד, בלי נדר אני לא אהיה פה בקדנציה הבאה. כל אחד צריך לדעת את הגבולות שלו”, אמר אז.
-
קיבל הוראה מהבוס מר בצל…
זה הפרצוף האמיתי והמרושע של שס של מר בצל
-
“דרעי עושה מה שבא לו, חכם שלום כהן מראש לא מתערב בשס”.
אז שלא יגידו לנו רבנים אמרו לבחור שס, מה זה שווה שהם לא קובעים ?? חד וחלק.
אחד מכר במסעדה ושם תמונה של בבא סאלי, נכנס אליו לקוח, ושואל אם כשר שם? עונה לו המוכר, מה אתה לא רואה את התמונה של הרב. אמר לו הקונה, עם הרב היה למטה ואתה למעלה אז הייתי קונה ממך.
גם פה, מה שווה כל התמונות של רבני שס, הם לא קובעים כלום. -
הוא ראוי לבוחריו התמימים ובוחריו התמימים ראויים לו.