שכן הוציא צו: כ-50 תלמידי ישיבת ‘נתיבות איש’ סולקו מטלז-סטון

תלמידי הישיבה שהוקמה לאחר חג השבועות אשתקד נאלצים לנדוד בימים אלה ממקום למקום, לאחר ששכן טען כי הלימוד והתפילות מפירים את שלוותו • בינתיים תלמידי הישיבה שוהים בבית חלקיה, בצפיפות ואפס תנאים
אלי רובין
ט"ז שבט התשע"ז / 12.02.2017 13:42

כ-50 תלמידי ישיבת ‘נתיבות איש’, אשר הוקמה לאחר חג השבועות אשתקד על ידי הרה”ג רבי אוריאל רענן ובנו רבי יחיאל, נאלצים לנדוד בימים אלה ממקום למקום. הסיבה: אחד השכנים אשר מתגורר בסמיכות לישיבה בקריית יערים-טלזסטון, הצליח לסלקה מהיישוב,  בטענה כי קול הלימוד והתפילות מפירים את שלוותו.

ניסיונות רבים מצד הישיבה לפייסו – עלו בתוהו.

הישיבה נאלצה לנדוד בחיפוש אחר מקום חדש, לאחר שהשכן פנה לערכאות והוציא צו מבית המשפט האוסר את עצם קיומה של הישיבה במבנה בו פעלה.

לעת עתה תלמידי הישיבה שוהים בבית חלקיה, בצפיפות נוראה ועם אפס תנאים.

תושבי השכונה בטלזסטון בה פעלה הישיבה מציינים את אכזבתם על שהישיבה נאלצה לעזוב, מאחר שהיוותה נדבך חשוב בתנופת העלייה התורנית של היישוב.

לדברי גורמים בישיבה, כשהשכנים ניסו להניא את השכן מהפניה לערכאות, על מנת שלא לפגוע במקום תורה – ענה השכן: הם לא מקום של תורה.

תלמידים בישיבה טוענים כי “מהרגע הראשון, השכן  ניסה להפריע בכל דרך אפשרית”.

ישיבת נתיבות איש

בשיעור כללי מיוחד שמסר הרה”ג רבי אליהו דיסקין, מרבני הישיבה, הביע את התפעלותו מהבחורים הממשיכים בלימוד ביתר שאת וביתר עוז, למרות הקשיים שהם עוברים.

“לא משנה היכן הגוף נמצא, הבבא קמא הוא אותו דבר, והחשק והשמחה בו הבחורים שרויים לא נפגע, למרות שאינם יודעים היכן יהיו בשבוע הבא. הדבר מוכיח על החינוך לאהבת תורה ויראת שמים”, אמר.

הנהלת הישיבה עושה בימים אלו מאמצים למצוא פתרון קבוע לישיבה.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כל הכבוד
    14/02/2017 18:56
    חיים כהן
  1. איך הלך לערכאות, איך הקהילה לא הוציאה אותו, מוסר, מרים יד בתורת משה, כנראה שהוא אשכנזי אם היה ספרדי היה כבר מזמן מוחרם,

  2. בושה וחרפה
    15/02/2017 15:45
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. איך אפשר לקרוא לאותו שכן חרדי מה שהוא עשה זה דברים שהגוים בזמן השואה היו עושים
    אין לו חלק ונחלה בעם ישראל
    דרך אגב הישיבה עברה מבית חלקיה למבנה זמני בביתר