“מחיר כרטיס טיסה עבור המוניות”: בקרוב נסיעה מנתב”ג תעלה פחות?

היום משלמים 64 ש"ח במונית שירות לירושלים, וכמעט 300 ש"ח במונית • קו אוטובוס חדש שיפעל 24 שעות ביממה מנסה להזיל את עלויות הנסיעה היקרות מנמל התעופה - רק 16 ש"ח לנסיעה עד ירושלים
שייע קליין
ט"ז שבט התשע"ז / 12.02.2017 10:50

תושבי המרכז והצפון נהנים מקישור ישיר לטרמינל 3 בנתב”ג ברכבת, אבל כל היתר נאלצים לנסוע במונית יקרה.

בעוד שהתחרות בקרב המוניות אל נתב”ג פתוחה, ביציאה מן השדה זכתה תחנת מוניות ‘הדר לוד’, שמשלמת מיליוני שקלים בשנה תמלוגים לרשות שדות התעופה. נהגי התחנה משלמים אלפי שקלים בחודש דמי סדרנות, נדרשים להעמיד מוניות זמינות כל העת, וכפופים – כמו כולם, למחירון של משרד התחבורה.

המחיר הזה מגולגל, כמובן, לצרכן.

בנוסף, פועלות מוניות שירות לירושלים ולחיפה – גם כן בזיכיון של רשות שדות התעופה, שנועד מבחינתה לשמור על רמת שירות לנוסעים.

אלא שלפי דיווח של ניתאי ענבי בגלי צה”ל, השבוע הדואופול הזה יישבר: קו אוטובוס חדש בין ירושלים לנתב”ג ייפתח, והוא יפעל 24 שעות ביממה, שישה ימים בשבוע.

המחיר: 16 שקלים בלבד, במקום 64 ש”ח במונית שירות, וכמעט 300 ש”ח במונית.

מנחם בר-חיים, מהנהלת ‘הדר לוד’, בירך על המהלך בשיחה עם גל”צ: “כל שיפור תחבורתי לרווחת הנוסעים הוא טוב. המוניות ימשיכו לספק שירותי מוניות מנתב”ג לאזרחי ישראל ולתיירים במקצועיות ובאדיבות. עלות הנסיעה במונית מנתב”ג הוגנת ונמצאת תחת פיקוח משרד התחבורה”.

גם בענף התיירות בבירה שמחים על הקו החדש. מעוז ינון, מבעלי ‘אברהם הוסטל’, אמר לגל”צ: “עד היום תיירים היו מגיעים לארץ וישנים בהוסטל מוזל ומשלמים לפעמים מחיר של כרטיס טיסה עבור המוניות שמחברות בין ירושלים לנתב”ג”.

אגב, בקו הרכבת המהיר בין ירושלים ותל אביב מתוכננת עצירה בנתב”ג. החיבור יושלם – בשנה הבאה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות