הרב אליעזר מלמד מפתיע: מותר לקבל כספים מ’הקרן לידידות’

בפסק תקדימי שמתפרסם מחר בעיתון 'בשבע', כותב הרב מלמד כי ניתן לקבל תרומות מ'הקרן לידידות' עבור פעילות קייטנות • "קשה להבין מהיכן צמחה עלילה שמשרד החינוך הסכים להטמיע תכנים נוצריים"
אליעזר היון
י"ד סיון התשע"ד / 12.06.2014 01:34

פסיקה מפתיעה: הרב אליעזר מלמד, מרבניה הבולטים של הציונות הדתית, סבור כי ניתן לקבל כספים מ’קרן לידידות’ עבור פעילות קייטנות הקיץ, כך מדווח אתר ערוץ 7.

כפי שדווח בחרדים10, מתנהל בימים אלה קמפיין סוער בציבור הדתי-לאומי נגד ‘הקרן לידידות’, בראשה עומד הרב יחיאל אקשטיין. זאת בעקבות תכנית להפעלת קייטנות קיץ, בשיתוף הקרן, שמקדם משרד החינוך, ולאור קביעת רבנים כי הקרן מהווה סכנה, היות ומטרתה להטמיע את ערכי הנצרות בחברה הישראלית.

את הפסיקה התקדימית כתב הרב במדור ‘רביבים’, שיתפרסם בסוף השבוע בעיתון ‘בשבע’ – שם נשאל: “האם אפשר להירשם לקייטנות משרד החינוך לאחר שנודע ש’הקרן לידידות’ שותפה במימון שלהן, ואמרו על קרן זו שהיא משרתת מיסיונרים נוצריים ואף בקייטנות עצמן ילמדו תכנים נוצריים מיסיונריים?”

הרב מלמד השיב: “מותר להירשם לקייטנות משרד החינוך, קייטנות אלו שודרגו השנה באופן ניכר בשני היבטים. ראשית, בכך שהמנהלים והמורים אחראים עליהן, כך שהן ממשיכות ומשלימות את המהלך החינוכי של כל השנה. שנית, בהוזלת עלותן ופתיחתן לכל המוני הילדים, גם ממשפחות עניות ועל כך יש להכיר טובה לידידי הרב שי פירון שר החינוך”.

הרב הוסיף כי הוא סבור ש’הקרן לידידות’ אינה נוהגת כראוי בכך שהיא אוספת כספים בטענה שמצב העוני במדינת ישראל קשה, כי בכך היא פוגעת בכבוד ישראל ומוציאה דיבה על הארץ, ראוי היה להפנות את רצונם הטוב של התורמים לסיוע מכובד שיועיל לבניין הארץ והעולם כולו. אך בכל אופן, לאחר שהתורמים האוונגליסטים תרמו את כספם בלב טוב ובאהבה לעם ישראל בלי שום התניה ומעורבות להיכן ילך הכסף, אסור לפגוע בהם בהטחת תרומתם בפניהם תוך האשמה שהם מנסים להעביר יהודים על דתם”.

בהקשר לטענות כי המימון מה’קרן לידידות’ עלול להכניס תכנים נוצריים בקייטנות כותב הרב מלמד בחריפות: “קשה להבין מהיכן צמחה עלילה כזו, שמשרד החינוך הסכים להטמיע תכנים נוצריים בקייטנות של ילדי ישראל. כל אדם סביר היה צריך להבין מעצמו ששמועה זו מופרכת”. בנוסף הוסיף הרב מלמד: “הסכום שהתקבל מה’קרן לידידות’ הוא מיעוט קטן שאין מפעל הקייטנות תלוי בו, שכן מדובר על 36 מיליון ₪ מכספי הקרן, לעומת 260 מיליון שהוקצבו ממשרד החינוך ושאר המשרדים”.

לבסוף כותב הרב מלמד: “לגבי הטענה שתרומה זו עלולה לגרום להמוני בית ישראל להתייחס באופן חיובי לאוונגליסטים, שהם נוצרים אוהבי ישראל – אין בכך פגם, שכן ראוי להכיר להם טובה על תמיכתם בנו. עלינו להיאבק נגד מיסיונרים, ולא נגד נוצרים מוסריים שמכבדים את דתנו ותומכים בנו. ניתן לומר שהאוונגליסטים האמריקנים הם כיום הקבוצה החשובה והמשמעותית ביותר שתומכת במדינת ישראל. מדובר בכשבעים מיליון אזרחי המעצמה הגדולה בעולם, שמאמינים שדברי התנ”ך שרירים וקיימים, והעם היהודי צריך לחזור לארצו ולשמור את תורתו ומצוותיו. מעמדם המוסרי גבוה ונעלה ממעמדו של כורש שסייע לשיבת ציון”.

הקרן לידידות היא ארגון פילנתרופי הפועל בארצות הברית ובישראל שנוסד על ידי הרב יחיאל אקשטיין, והיא פועלת בדרך של גיוס תרומות מנוצרים אוונגליסטים התומכים בציונות בארצות הברית וברחבי העולם, והפנייתן למטרות עלייה וקליטה, רווחה וביטחון.

מייסד הקרן, הרב יחיאל אקשטיין, הוא אמנם רב אורתודוקסי (מוסמך ישיבה יוניברסיטי), אך בכל זאת ספגה הקרן ביקורת רבה מצד גורמים ביהדות האורתודוקסית, הן דתיים לאומיים והן חרדיים, הרואים בפעילותה פעילות מקדמת מיסיון. לטענתם, מטרת הקרן בתרומותיה הרבות היא לרכוש את אמון הציבור, לפרוץ את מחסום ההרתעה היהודי בפני הנצרות וליצור לה לגיטימציה.

הדפס כתבה

6 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אם הנוצרים התורמים היו עוזבים את הע
    12/06/2014 07:51
    יפה יוסף
  1. אבל לא יתכן שע”ז יתרום ליהודים.דבר ראשון זה חילול שם שמיים ודבר שני שוחד יעוור עיני חכמים גם אם אינם מתכוונים להכניס תוכן נוצרי.

  2. די
    12/06/2014 08:31
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. אם עוד לא סיימו להתחנף לחילונים וכבר רצים להתיפייף לנוצרים. תקוותנו שזה לא יסתיים. כמו החניפה לחילונים, שאם כן הדור הצעיר שעדיין נשארו דתיים יהפכו לנוצרים., השם ישמרנו.

  4. מאכזב - שלילי
    12/06/2014 08:38
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  5. הרב לצערי הרב אכזב.

  6. הרב זייני יוצא בתקיפות נגד הקרן לידידות
    12/06/2014 15:28
    אלי
  7. הרב זייני שליט”א יוצא בתקיפות כנגד הקרן לידידות ולרבנים שתומכים בה.
    הגיע הזמן שנפסיק לשמוע ולקרוא את ערוץ 7 שאינו מוכן להשמיע דיעות המנוגדות לשלו.

    http://www.orvishua.net/torah/actuality-28-%D7%94%D7%99%D7%97%D7%A1-%D7%94%D7%A0%D7%9B%D7%95%D7%9F-%D7%9C%D7%A7%D7%A8%D7%9F-%D7%99%D7%93%D7%99%D7%93%D7%95%D7%AA.htm

  8. הם כבר מכניסים תכנים זרים
    12/06/2014 17:32
    ארז
  9. me
    15/03/2016 00:19
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  10. די לקבלת הכספים הנוצרים