חוסל פעיל טרור של חמאס ברצועת עזה: תכנן להפיל מסוק

ההרוג הינו מחמד עאוור - פעיל טרור ושוטר במשטרת חמאס • היה מעורב בארועי ירי מהרצועה ותכנן להפיל מסוק של צה"ל • ראש הממשלה: "הקם להרגך השכם להרגו"
י"ד סיון התשע"ד / 11.06.2014 23:45

 בפעילות משותפת של צה”ל והשב”כ חיסלו אמש (רביעי) כלי טיס של חיל האוויר את המחבל מחמד עאוור, תושב משרוע בית להיה בן 33, שהיה חבר בתשתית סלפית קיצונית.

לפי דיווחים בכלי תקשורת פלסטיניים, עאוור נהרג בעת שרכב על אופנועו סמוך למוצב של המשטרה הימית של חמאס בצפון הרצועה.

עאוור, מחבל שעבד כשוטר במשטרת החמאס, היה מעורב בשנים האחרונות בפיגועי ירי ושיגורי רקטות לעבר ישראל.

מדובר צה”ל נמסר, כי בפעילות משותפת של צה”ל ושירות הביטחון הכללי, סוכל פעיל הטרור מחמד עאוור. התשתית בה חבר עוואר ביצעה יחד עימו את פיגוע הירי הרקטי ב-21 באפריל 2014, ערב חג שני של פסח בו נורו רקטות לעבר ישובי עוטף עזה ושדרות.

 בימים אלו עמל עאוור עם חבריו על פיגועים נוספים לעבר ישראל. הוא היה מעורב באירועי ירי ותכנן לפגוע ולהפיל מסוק של צה”ל. צה”ל רואה בחומרה כל ירי לעבר שטח מדינת ישראל וערוך ומוכן להגן על אזרחי המדינה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר בתגובה: “המדיניות שלנו היא ברורה – הקם להורגך השכם להורגו. צה”ל והשב”כ ביצעו פעולה מדוייקת וימשיכו לפעול בעוצמה נגד כל מי ינסה לפגוע בביטחונם של אזרחי ישראל. ראש הממשלה הוסיף: “זהו פרצופו האמיתי של החמאס – הוא ממשיך לתכנן פיגועי טרור נגד אזרחי ישראל, גם כשהוא בתוך הממשלה הפלסטינית. אני מבקש להזכיר לקהילה הבינלאומית שאבו מאזן התחייב לקיים את כל ההסכמים הקודמים ביום שהקים ממשלה עם ארגון הטרור חמאס, המשמעות היא שהוא אחראי לפירוק חמאס ושאר ארגוני הטרור ממצבורי הנשק שיש בעזה”.

 

 

תגיות

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות